• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4588 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

«خوب بد جلف2» از چهارشنبه اكران مي‌شود!

خبرهاي تازه درباره اكران نوروزي

تينا جلالي

از آنجايي كه اكران نوروز گل سرسبد و مهم‌ترين فصل نمايش فيلم‌ها در طول سال به حساب مي‌آيد، سازندگان شماري از مهم‌ترين فيلم‌هاي جشنواره امسال در تلاش هستند آثار خود را در اين بازه زماني به نمايش در آورند. تا به اينجاي كار و طبق اعلام غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش از چهارشنبه اين هفته
30 بهمن فيلم «خوب، بد، جلف ۲- ارتش سري» به كارگرداني پيمان قاسم‌خاني در سرگروه آزادي به عنوان اولين فيلم اكران نوروزي سال ۹۹ روي پرده مي‌آيد و تكليف يك گروه سينمايي مشخص شده است. اما براساس شنيده‌هاي ما از يك منبع آگاه، فيلم «شناي پروانه» به كارگرداني محمد كارت و تهيه‌كنندگي رسول صدرعاملي هم براساس اينكه فيلم برتر از نگاه مردم در سي وهشتيمن جشنواره فيلم فجر بوده جزو گزينه‌هاي قطعي نوروزي 99 خواهد بود. همچنين فيلم‌هاي «خروج» به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا و «خورشيد» جديدترين ساخته مجيد مجيدي هم از فيلم‌هايي است كه به گمان زياد در ظرف اكران فيلم‌هاي نوروز قرار مي‌گيرند، ولي از آنجايي كه امكان نمايش اين دو فيلم با دو كارگردان شناخته شده در يك بازه زماني دور از ذهن است از اين جهت اكران فيلم «خروج» حاتمي‌كيا در نورزو 99 به يقين نزديك‌تر است.

اساسا پيش از تمام اين صحبت‌ها گويا نمايش فيلم «زير صفر» به‌طور قطعي از گزينه‌هاي عيد امسال به شمار مي‌رفته و حتي اكران اين فيلم مسلم‌تر از ديگر فيلم‌ها بوده است اما به دليل بروز پاره‌اي از اختلاف‌ها در اختتاميه جشنواره فيلم فجر و عدم حضور سعيد ملكان براي دريافت جايزه‌اش، وزارت ارشاد مخالف جدي اكران روز صفر براي نوروز است و جلوي نمايش آن را براي عيد گرفته است.

ديگر فيلمي كه احتمال اكران آن در نوروز 99 دور از ذهن نبود فيلم درخت گردو ساخته جديدمحمدحسين مهدويان است اما طبق شنيده‌هاي ما اين فيلم به دليل داستان تلخي كه دارد گويا نمايش آن براي نوروز مناسب دانسته نشده و اكران «درخت گردو» براي عيد فطر خواهد بود. همچنين روزهاي اخير در خبرها آمده بود كه داريوش مهرجويي متقاضي اكران نوروزي فيلم جديد خود «لامينور» شده است. گويا سازمان سينمايي با نمايش فيلم «لامينور» داريوش مهرجويي هم براي اكران نوروز مخالفتي ندارد و نمايش اين فيلم هم در عيد محتمل به نظر مي‌رسد. همچنين به اين نكته هم اشاره كنيم باتوجه به نظر اعضاي شوراي صنفي نمايش براي رونق سينماها در اسفند ماه سال جاري، اكران فيلم‌هاي نوروزي كمي زودتر از موعد مقرر شروع شده و اين مدت نمايش فيلم‌ها در تعداد هفته‌هاي اكران‌شان محاسبه نمي‌شود و محاسبه نهايي همانند ديگر فيلم‌هاي نوروزي از ۲۸ اسفند ماه خواهد بود.

ديگر خروجي شوراي صنفي نمايش در روز گذشته اعلام اكران فيلم «عطر داغ» به كارگرداني علي ابراهيمي و «چهل و هفت نفر» ساخته احمد اطراقچي و عليرضا عطالله تبريزي اكرانش از
۳۰ بهمن بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون