• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4590 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

پيدا و پنهان

اعمال محدوديت براي ورود تازه‌واردها به بورس

يك تحليلگر بازار سرمايه ضمن مثبت ارزيابي كردن ورود پول‌هاي جديد به بازار سرمايه گفت: بهتر است در اين شرايط افراد غيرحرفه‌اي به سمت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري سوق داده شوند. حتي من با اين موضوع موافق هستم كه براي ورود آنها محدوديت قائل شوند و اين افراد را به سمت صندوق‌ها هدايت كنند تا بازار با چالش مواجه نشود. ابوالفضل شهرآبادي با تاكيد بر اينكه بزرگ شدن بازار سهام و ورود پول‌هاي جديد به بازار اتفاقي مثبت است، اظهار كرد: استقبال از بازار سرمايه انگيزه‌ها و دلايل اقتصادي خود را داشته است كه از جمله آن مي‌توان به بحث رشد نقدينگي، ركود بازارهاي رقيب و... اشاره كرد. اما اينكه سرمايه‌گذاران فردي و اشخاص به صورت سهامدار مستقيم وارد بازار مي‌شوند، فرآيند خوبي نيست. زماني كه بازار براي سرمايه‌گذاران جذاب مي‌شود بهترين حالت اين است كه سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي به سمت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري سوق داده شوند، زيرا وقتي سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي مستقيم وارد بازار مي‌شوند، با شناخت كم و با ديدن چند صف خريد اقدام به خريد سهم مي‌كنند كه مي‌تواند در روزهاي بعد خطرناك هم باشد، زيرا فرد سهم را تحليل نكرده و بر اساس حرف و حديث و توصيه سهم خريده است. در اين شرايط با اولين نشانه‌هاي اصلاح، منفي شدن يا استپ سهام شروع به فروختن مي‌كنند.

تاريخ دقيق افتتاح آزادراه
تهران - شمال

 

فارس نوشت: يكي از مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازي گفته: طبق آخرين اطلاعات واصله به ما مقرر است اين مسير آزادراهي روز 6 اسفندماه افتتاح رسمي شود. او درباره سرنوشت تعيين سقف و كف رقم عوارضي منطقه يك آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: هنوز در اين باره رقمي به ما اعلام نكرده‌اند.

روز 23 بهمن‌‌ماه امسال و با حضور مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، منطقه يك آزادراه تهران-شمال براي 2 ساعت (از ساعت 12 تا 14) زير بار عبور ترافيك رفت‌ تا در قالب بهره‌برداري آزمايشي مشكلات احتمالي آن احصا شود.

رواج فروش طلا و سكه تقلبي

 

رييس كميسيون طلا و جواهر اتاق اصناف با هشدار نسبت به رواج سكه‌هاي تقلبي گفت: با اوج‌گيري قيمت‌ها شاهد رواج سكه‌هاي تقلبي در بازار هستيم از همين‌رو از هموطنان درخواست داريم تنها از واحدهاي داراي جواز فروش سكه و طلا خريد كنند. محمد كشتي‌آراي در مورد آخرين وضعيت بازار طلا و سكه گفت: قيمت اونس جهاني افزايش ۴ دلاري نسبت به روز گذشته داشته، اما با توجه به روند صعودي نرخ ارز در روزهاي اخير، قيمت طلا و سكه نيز در حال افزايش است به‌طوري كه قيمت هر قطعه سكه تمام طرح جديد با افزايش ۱۵۰ هزار توماني نسبت به اوايل هفته به ۵ ميليون و ۲۵۰ هزار تومان رسيده است. البته اين در شرايطي است كه هيچ تقاضايي در بازار وجود ندارد و حتي حباب سكه به منفي ۱۰ هزار تومان هم رسيده است. همچنين شرايط به‌گونه‌اي است كه قيمت سكه از طلا پيشي گرفته است.

استعفاي مديركل راهداري گيلان پس از بارش برف

در پي بارش شديد برف در گيلان از ۲۱ تا ۲۳ بهمن و بسته شدن بسياري از جاده‌هاي اصلي و فرعي استان و انتقاد از عملكرد حوزه راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از سوي مردم، مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گيلان استعفا داد. معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي درباره جزييات اين اتفاق اظهار داشت: با شدت گرفتن بيماري مهندس نازك‌كار كه با آغاز برف سنگين در استان گيلان همزمان بود، ايشان درخواست بازنشستگي پيش از موعد را به معاون وزير راه و شهرسازي ارايه كرد كه با اين درخواست موافقت شد.

زمين‌گيري ناوگان با اجراي دستورالعمل‌هاي بين‌المللي

رييس اسبق سازمان هواپيمايي كشوري معتقد است؛ اجراي كامل تمام دستورالعمل‌هاي بين‌المللي، ناوگان هوايي كشور را زمين‌گير مي‌كند از همين‌رو سازمان هواپيمايي چاره‌اي ندارد كه با تهيه دستورالعمل‌هاي موازي شرايط پرواز هواپيماها را براي ايرلاين‌ها تسهيل كند كه البته اين معنايش عدم رعايت قوانين بين‌المللي نيست. محمدعلي ايلخاني گفته: سوانح اخير مانند خروج هواپيماي زاگرس از باند فرودگاه ماهشهر و ايران‌اير از باند فرودگاه كرمانشاه ارتباطي با مشكل تحريم و عدم تامين قطعات ندارد و در هر دو اين سانحه خطاي انساني دليل اصلي بوده است. خطاي انساني و خلبان نيز ارتباطي با عدم نظارت سازمان هواپيمايي كشوري ندارد و از سوي ديگر در حال حاضر هواپيماها در بهترين شرايط تعمير و نگهداري و تامين قطعات مي‌شوند.

قاچاق سازمان يافته شيرخشك صنعتي

يك مقام مسوول گفت: اخيرا شاهد قاچاق شيرخشك صنعتي هستيم كه شركت‌ها به جاي فروش به واحدهاي توليدي، كالا را به صورت سازمان يافته، به شبكه قاچاق مي‌دهند و به تازگي در استان سيستان و بلوچستان شاهد قاچاق جديدي تحت عنوان قاچاق شير خشك صنعتي هستيم. دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز سيستان و بلوچستان افزود: استان‌هايي مثل اراك، البرز، اصفهان و تهران در اين حوزه دخيل هستند و نظارتي روي بحث توزيع شركت‌هاي توليد شير خشك صنعتي ندارند و اين شركت‌ها نيز به جاي تحويل كالا به واحدهاي توليدي، كالا را به شبكه قاچاق در بازار غيررسمي مي‌فروشند. تاكنون در سيستان و بلوچستان چند محموله بزرگ را گرفته‌ايم كه به عنوان مثال رقم ارزش يكي از پرونده‌ها، ۱۰ ميليارد تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون