• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4590 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

خبرخوان

انتشار 39 هزار ميليارد اوراق خزانه از ابتداي سال

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازي فروش استقراضي در چهارم اسفند ماه خبر داد و اعلام كرد كه اين سازمان آمادگي دارد، اوراقي منتشر كند كه به تضمين بانكي نياز نداشته باشد و مبتني بر سهام باشد. شاپور محمدي ديروز در نخستين همايش مالي ايران كه با محوريت تامين مالي برگزار شد با تاكيد بر اينكه اگر در اقتصاد كشور تامين مالي وجود نداشته باشد، بهره‌وري هم به تنهايي تاثيرگذار نيست، اظهار كرد: بخش مالي اقتصاد يك كشور تابع بخش واقعي اقتصاد است. اگر بنگاه‌ها سودآور باشند، بازار مالي هم سودآور خواهد بود و اگر تامين مالي در بازارهاي مالي خوب انجام شود در بخش واقعي رشد اقتصادي خواهيم داشت. او با بيان اينكه تامين مالي يكي از كاركردهاي اصلي بازار مالي است، افزود: بازار سرمايه در سال‌هاي اخير نقش خود را در تامين مالي پررنگ كرده است. رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از ابتداي سال تاكنون ۳۹ هزار ميليارد تومان اسناد خزانه اسلامي منتشر شده است كه براي اقتصاد ما عدد كمي نيست.

رستوران‌ها در عيد نوروز نمي‌توانند تا سحر باز باشند

رييس اتحاديه رستوران‌داران و سلف سرويس تهران گفت: در ايام عيد نوروز واحدهاي صنفي همچون ماه مبارك رمضان امكان فعاليت تا سحر را ندارند. علي‌اصغر ميرابراهيمي اظهار كرد: طبق روال سال‌هاي گذشته در 6ماهه ابتدايي سال ساعت كار اصناف تا ۱ بامداد و در 6 ماهه دوم سال ساعت كار آنها تا ۱۲ شب خواهد بود و واحدها تنها در ايام عيد نوروز مي‌توانند در نهايت تا ساعت ۲ بامداد هم به فعاليت بپردازند. رييس اتحاديه رستوران‌داران و سلف‌سرويس تهران تصريح كرد: فعاليت اصناف بعد از ساعت ۱بامداد به معناي آن نيست كه همچون ايام ماه مبارك رمضان امكان فعاليت تا سحر را دارند.

در بازار خودرو خبري از خريدار و فروشنده نيست

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو مي‌گويد: امسال بي‌رونق‌ترين شب عيد سال را سپري مي‌كنيم و فعلا نه خريدار واقعي و نه فروشنده‌اي وجود دارد. سعيد موتمني، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو در پاسخ به اين پرسش كه آيا قيمت خودرو تا پايان هفته گران خواهد شد؟ گفت: طي 3 هفته گذشته قيمت خودرو به يك‌باره گران شد كه بعد از مدتي روند آرامي به خود گرفت. موج افزايش قيمت خودرو فروكش كرده است. يعني كساني كه طي 3 هفته گذشته قيمت خودرو را سليقه‌اي اعلام كردند و خودروها را به مردم فروختند حالا خريداران ضرر كردند. موتمني افزود: كساني كه خودروهاي 30 تا 40 ميليون توماني را دپو كرده بودند در 3 هفته گذشته اين خودروها را به بازار عرضه كردند، عده ديگري هم هستند كه خودروهاي داخلي را در انبارها دپو كرده و قصد دارند كه شب عيد به مردم عرضه كنند؛ اين در حالي است كه امسال بي‌رونق‌ترين شب عيد سال را سپري مي‌كنيم و فعلا نه خريدار واقعي و نه فروشنده‌اي وجود دارد.

رمز پويا باعث كاهش برخي كسب ‌و كار‌ها شد

هيات رييسه اتحاديه كسب‌وكارهاي اينترنتي با اشاره به انتشار برخي آمارها مبني بر كاهش خريد اينترنتي گفت: انتظار داشتيم كه با اجباري شدن رمز پويا اين اتفاق رخ دهد و حتي برخي كسب‌وكارها، آمار ۳۰ درصد را اعلام كردند اما ما منتظر هستيم تا گزارشات تكميل شود سپس عدد دقيق را اعلام كنيم. رضا الفت‌نسب در خصوص تاثير رمز پويا بر كسب‌وكارهاي اينترنتي گفت: گزارشات متعددي مبني بر كم شدن معاملات در اين حوزه به ما رسيده است بر همين اساس ما فراخوان داديم تا فعالين اين حوزه مشكلات خود را گزارش كنند. او ادامه داد: ارسال رمز دوم از طريق اپليكيشن و پيامك و مدت زمان يك دقيقه‌اي آن باعث بروز مشكلاتي شده به خصوص براي افرادي كه سن بالايي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون