• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4591 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند

محمدرضا عارف در گفت‌وگويي با «اعتماد» از مردم براي شركت در انتخابات دعوت كرد

براي ايران

مردم شريف و صبور با حضور خود، عرصه را براي منحرفان از آرمان‌هاي انقلاب دشوار كنند

در آستانه برگزاري انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حالي كه بنابر اطلاعيه چندي پيش شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان شاهد ردصلاحيت گسترده بيش از 93 درصد كانديداهاي اصلاح‌طلب در سراسر كشور بوديم، بسياري از چهره‌هاي شاخص جريان اصلاحات همچنان خواهان حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي و جلب مشاركت هستند؛ علت چيست و به نظر شما چرا بايد راي بدهيم؟

انتخابات عرصه مهم حضور مدني مردم در صحنه است و ان‌شاءالله با اين حضور، افقي به آينده بهتر به‌‌رغم مشكلات موجود براي كشور گشوده خواهد شد. شرايط حساس منطقه‌اي و جهاني به گونه‌اي است كه غلبه بر آن، نيازمند وحدت و انسجام و عزم ملي براي تنش‌زدايي و جلب اعتماد بين‌المللي است. صلح و توسعه در خاورميانه بدون حضور ايران مقتدر، مستقل آزاد و پيشرفته ميسر نمي‌شود. ايران پهناور و مقتدر دروازه صلح و ثبات خاورميانه و پل ارتباطي شرق، غرب، شمال و جنوب است و مي‌تواند تهديدها را به فرصت‌ها تبديل كند و در بين كشورهاي جهان در جايگاه ممتاز و در خور ملت متمدن ايران قرار گيرد؛ از اين‌رو حضور و مشاركت بانشاط و چشم‌گير مردم در انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند پشتوانه خوبي براي نقش‌آفريني موثر ايران در عرصه‌هاي بين الملل باشد.

با اين حال چنانچه اشاره شد، جناح چپ عملا در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه ازجمله تهران هيچ ليست انتخاباتي ارايه نكرده و چنانچه اعلام شد، علت عدم ارايه ليست و حمايت مشخص از كانديداهاي اصلاح‌طلب، ردصلاحيت كانديداي اصلاح‌طلب به تعداد و كيفيتي بود كه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نتواند از آنها حمايت كند و به اصطلاح ليست بدهد. واكنش شما در آستانه انتخابات نسبت به اين مساله چيست؟

ببينيد، اگرچه در اين دوره از انتخابات برخي چهره‌هاي برجسته و خدوم كه مي‌توانستند باعث شور و نشاط بيشتر انتخابات در راستاي حضور سلايق مختلف شوند، امكان حضور پيدا نكردند اما به هرحال مشاركت بالاي مردم در انتخابات و نتيجه آن، مطمئنا به خواست و آرمان‌هاي مردم نزديك‌تر خواهد بود. فراموش نكنيم كه تشكيل مجلسي كارآمد، پرتوان و در تراز قانون اساسي، جز با حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي و انتخاب زنان و مردان شايسته‌اي كه حضورشان در مجلس باعث آرامش و همدلي در جامعه شود، ميسر نخواهد بود. به همين دليل از مردم شريف و صبور كشورمان مي‌خواهم تا با شناخت موقعيت حساس بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران و براي حفظ مصالح و منافع ملي و براي ايران، با حضور خود عرصه را براي منحرفان از آرمان‌هاي اصيل انقلاب اسلامي سخت و دشوار كنند. به اميد ايراني آباد و پيشرفته و تشكيل مجلسي كه به آرمان‌هاي ملت ايران نزديك‌تر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون