• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4591 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند

كسب 5 طلا در دهلي‌نو

فرنگي‌كاران ايران آسيا را به زير كشيدند

رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا در 5 وزن دوم صبح چهارشنبه آغاز شد و تيم ايران كه در روز نخست صاحب 2 طلا و يك نقره و يك برنز شده بود، براي كسب مدال‌هاي بيشتر استارت زد. در روز دوم رقابت‌ها مهدي محسن‌نژاد در 60 كيلوگرم، حسين اسدي در 67، امين كاوياني‌نژاد در 72، مهدي ابراهيمي در 82 و محمدهادي ساروي در 97 كيلوگرم به مصاف رقباي‌شان رفتند و همگي توانستند تا مرحله نيمه‌نهايي بالا بروند.

 

محسن‌نژاد؛ دومين برنز

در وزن 60 كيلوگرم مهدي محسن‌نژاد در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد. اين كشتي‌گير در دور دوم موفق شد با اقتدار و با نتيجه 9 بر يك كرارالبدهان عراقي را شكست دهد. مهدي در نيمه نهايي برابر ژولمان شارشنبكوف كه مدال نقره جهان را در كارنامه دارد، روبه‌رو شد اما در نهايت با نتيجه 9 بر 2 رقابت را واگذار كرد و به ديدار رده‌بندي رفت. نماينده كشورمان در مبارزه براي كسب مدال برنز موفق شد سلطان‌گاليا از قزاقستان را در يك كشتي نفس‌گير و نزديك با نتيجه 4 بر 3 شكست داد و اولين مدال ايران در روز دوم را بر گردن آويخت. محسن‌نژاد پيش از اين برنز قهرماني جوانان جهان را در سال 2018 به دست آورده بود.

 

اسدي؛ باخت مقابل قهرمان

در وزن 67 كيلوگرم حسين اسدي كه او نيز مثل محسن‌نژاد برنز اميدهاي جهاني را در سال 2018 بر گردن آويخته بود، به ميدان رفت و در گام نخست مقابل زين‌الدين قمراف از تاجيكستان قرار گرفت. اسدي موفق شد 9 بر يك حريفش را از پيش‌رو بردارد و به دور دوم برسد. نماينده كشورمان در دور دوم عاديل خان ساتايف از قزاقستان را با حساب 8 بر صفر مغلوب كرد و راهي نيمه‌نهايي شد. حسين در اين مرحله به مصاف ريو هان سو، كشتي‌گير عنوان‌دار و مطرح كره‌اي رفت، كشتي‌گيري كه در كارنامه‌اش دو طلا و يك نقره جهاني به چشم مي‌خورد. نماينده كشورمان در اين مبارزه با نتيجه 5 بر يك مغلوب شد و به ديدار رده‌بندي رسيد. حسين اسدي در رده‌بندي مقابل تسوچيكا شيمويامادا از ژاپن قرار گرفت و موفق شد با نتيجه 5 بر 3 به پيروزي برسد و سومين برنز تيم ايران را به ارمغان بياورد.

 

كاوياني‌نژاد؛ طلاي مقتدرانه

بعد از دو ناكامي در رسيدن به فينال در روز دوم، امين كاوياني‌نژاد در وزن 72 كليوگرم به روي تشك رفت و بعد از استراحت در دور نخست موفق شد با نتيجه 8 هيچ يان چن از كشور چين را از پيش‌رو بردارد و به نيمه نهايي برسد. امين در اين مرحله با برتري مقابل روسلان تساريف از قزاقستان با نتيجه 3 بر صفر به فينال راه پيدا كرد. اين كشتي‌گير كه چند ماه قبل در نورسلطان قزاقستان و مسابقات جهاني به ميدان رفته بود و باخت در همان دور نخست مقابل لومادزه گرجي دستش از مدال كوتاه مانده بود، در فينال با ابراگيم ماگمدوف قزاق روبه‌رو شد. نماينده كشورمان در فينال با اقتدار و با نتيجه 8 بر صفر حريفش را از پيش‌رو برداشت و به مدال طلاي آسيا دست پيدا كرد. باراندازهاي تماشايي كاوياني‌نژاد در مسابقه فينال يكي از بهترين نمايش‌هاي او در چند سال اخير بود.

 

ابراهيمي؛ پوكر طلا

در وزن 82 كيلوگرم رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا تنها 7 نماينده حضور داشتند كه اين باعث شد فرم مسابقات تغيير كند و بازي‌هاي دور نخست به صورت دوره‌اي در دو گروه A و B برگزار شود. مهدي ابراهيمي كه چندي پيش طلاي جام تختي را برده بود در نخستين مبارزه‌اش در اين وزن 3 بر صفر يوگني پوليوادوف قزاقستاني را از پيش‌رو برداشت و در دور دوم 5 بر 2 ساتوكي موكايي از ژاپن را مغلوب كرد و در سومين ديدار برابر نماينده‌اي از كشور ميزبان به نام سينگ هارپرت از هند قرار گرفت، توانست اين كشتي‌گير را نيز با اقتدار و نتيجه 7 بر صفر شكست دهد تا به عنوان سرگروه به دور نيمه‌نهايي برسد. نماينده كشورمان در اين مرحله در يك كشتي سخت با نتيجه 6 بر 5 جالگاسباي بردي موراتوف ازبك كه در كارنامه‌اش مدال برنز جهان به چشم مي‌خورد را شكست داد و به فينال رسيد. مهدي در فينال مقابل جون هيونگ چوي كره‌اي قرار گرفت و توانست با نتيجه 3 بر يك از سد حريف كره‌اي‌اش بگذرد و چهارمين طلاي كاروان كشورمان را به دست آورد.

 

ساروي؛ خامه روي كيك

در وزن 97 كيلوگرم محمدهادي ساروي به عنوان آخرين نماينده كشورمان در كشتي فرنگي به روي تشك رفت. ساروي سال گذشته در قهرماني جهاني كه در نورسلطان برگزار شده بود و كشتي‌هايي نسبتا خوبي را از خودش به نمايش گذاشت و با سه پيروزي به يك‌چهارم رسيد، اما در اين مرحله مقابل الكسانيان ارمني كه در نهايت نايب قهرمان شد باخت و در نهايت دستش از مدال كوتاه ماند. با اين حال ساروي در قهرماني آسيا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل هارديپ نماينده كشور ميزبان قرار گرفت و توانست با نتيجه مقتدرانه 9 بر يك به پيروزي دست پيدا كند. نماينده كشورمان در نيمه نهايي در حالي كه 5 بر صفر از بك‌سلطان محموداف قزاقستاني پيش بود، توانست حريفش را ضربه فني كند و به فينال راه پيدا كند. محمد هادي در ديدار نهايي با لي سي سول كره‌اي سرشاخ شد. نماينده كشورمان در اين كشتي كمي به مشكل خورد و در فاصله يك دقيقه به پايان 2 بر يك از حريفش عقب افتاد. با اين حال ساروي در لحظات پاياني با يك حركت برق‌آسا به پشت حريف رسيد و در ادامه با يك بازانداز تماشايي كار حريف را يكسره كرد و پنجمين طلاي كاروان كشتي كشورمان را كسب كرد تا به نوعي بهترين پايان را براي تيم ايران رقم زده باشد.

به اين ترتيب تيم كشتي فرنگي ايران در پايان رقابت‌هاي قهرماني آسيا در هند با كسب 5 طلا، 1 نقره و 3 برنز و مجموع 9 مدال به مقام قهرماني آسيا دست يافت و از عنوان دوره قبلش دفاع كرد. تنها ورزشكاري كه از كاروان كشتي فرنگي موفق به كسب مدال نشد، بهروز هدايت بود كه در روز نخست در حالي كه در مرحله نيمه نهايي 7 بر صفر از حريفش پيش بود، در فاصله 6 ثانيه به انتها با اعلام مصدوميت انصراف داد اما ديروز بر اساس اطلاعيه فدراسيون كشتي مشخص شد او مشكل دوپينگ داشته است و نمي‌خواسته به فينال برسد.

رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا روزهاي سوم و چهارم اسفند در دهلي‌نو برگزار مي‌شود و تيم ايران با تركيب عليرضا سرلك در 57 كيلوگرم، مجيد داستان در 61، اميرحسين مقصودي در 65، اميرحسين حسيني در 70، مصطفي حسين‌خاني در 74، علي سوادكوهي در 79، احمد بذري در 86، محمدجواد ابراهيمي در 92، مجتبي گليج در 97 و پرويز هادي در 120 كيلوگرم با سرمربيگري غلامرضا محمدي در اين رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون