• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4596 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

از موناليزاي روبيكي تا جابه‌جايي تاريخ نمايشگاه كتاب

تك‌درخت ميزبان تصوير كيارستمي

گروه هنر و ادبيات

نصب مجسمه كيارستمي زير تك‌درخت

احمد عرب‌بيگي، هنرمند مجسمه‌ساز از آماده شدن مجسمه عباس كيارستمي براي نصب در زير تك‌درخت معروف خبر داد. احمد عرب‌بيگي درباره مجسمه عباس كيارستمي گفت: «خوشبختانه ساخت مجسمه زنده‌ياد عباس كيارستمي تمام شده و قرار است به زودي در زير تك درخت معروف نصب شود. از همان ابتدا زماني كه مهدي شادي‌زاده ساخت مجسمه اين كارگردان بزرگ را به من پيشنهاد كرد با علاقه زياد پذيرفتم. در ابتدا يك سري طرح زدم و بعد از برنامه‌ريزي و همفكري طرح نهايي مورد تاييد قرار گرفت. تمامي كارها و حتي ايده هم توسط مهدي شادي‌زاده انجام شد كه به نظر من انتخاب مناسبي براي اين مجسمه بود.» جنس اثر، بتن گلاسه سنگ و ابعاد آن ۱/۱ اندازه طبيعي است كه نصب قطعات و نصب روي پايه در روزهاي گذشته انجام شد و اين مجسمه آماده نصب در زير تك درخت است.

 

فروش دور از انتظار «موناليزا»ي روبيكي

اثر هنري ملقب به «موناليزاي روبيكي» كه تصوير بازسازي شده‌اي از تابلو نقاشي مشهور «موناليزا» با استفاده از چندين مكعب روبيك است، بيشتر از مبلغ تخمين‌زده شده فروخته شد. كارشناسان براي اين اثر هنري كه در سال ۲۰۰۵ هنرمندي فرانسوي به نام ايواندر آن را خلق كرد ارزش تقريبي ۱۵۰ هزار يورو را تعيين كرده بودند، اما در حراجي هنرهاي مدرن در پاريس درنهايت به قيمت ۴۸۰,۲۰۰ يورو فروخته شد. اين اثر هنري، تابلو مشهور موناليزا و لبخند مشهور آن را با استفاده از مكعب‌هاي پلاستيكي رنگارنگ به تصوير كشيده است. فروش اين اثر هنري با پايان نمايشگاه بزرگ آثار «لئوناردو داوينچي» در موزه لوور كه فاصله كمي با محل برگزاري اين حراجي داشت، همزمان بود. ايواندر كه هنرمندي خياباني است با خلق آثار هنري موزاييكي در گوشه و كنار ساختمان‌هاي سراسر جهان به شهرت رسيده است.

 

موكول شدن نمايشگاه كتاب تهران

به بعد از ماه رمضان

دبير شوراي سياستگذاري و سخنگوي سي‌وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از تغيير زمان برگزاري اين رويداد فرهنگي خبر داد و گفت: با مصوبه شوراي سياستگذاري، سي‌وسومين نمايشگاه كتاب تهران بعد از ماه مبارك رمضان برگزار خواهد شد. در پي اعلام بررسي تعويق زمان برگزاري سي و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به منظور پيشگيري از شيوع ويروس كرونا، ايوب دهقانكار گفت: با عنايت به اينكه هدف از برگزاري نمايشگاه كتاب تهران ايجاد فضايي آرام و دلنشين، محيطي فرهنگي براي دوستداران و علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني و از سوي ديگر تقويت چرخه اقتصادي نشر كشور است، با لحاظ شرايط فعلي جامعه، شوراي سياستگذاري تاريخ ۲۶ فروردين ۹۹ را براي اجراي بهينه نمايشگاه كتاب مناسب ندانست و براساس مصوبه شورا، زمان برپايي سي‌وسومين نمايشگاه كتاب تهران به بعد از ماه مبارك رمضان موكول شد. او درخصوص اعلام تاريخ دقيق زمان برپايي نمايشگاه نيز گفت: شوراي سياستگذاري در جلسات آتي در اين باره تصميم‌گيري خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون