• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4596 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

پيدا و پنهان

توليد شوينده‌ها ۳ شيفته شد

عباس تابش، رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از مردم خواست تا در اين شرايط كه شيوع ويروس كرونا نياز به اقلام بهداشتي و شوينده را بيشتر كرده است خريد مازاد بر نياز انجام ندهند اما به اندازه كافي كالا در كشور داريم و توليد شوينده‌ها نيز سه شيفت مي‌شود. وي افزود: نظارت و تامين داروخانه‌ها، مواد ضدعفوني‌كننده مرتبط با سازمان غذا و دارو (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي) است كه حسب دستور وزير صنعت، معدن و تجارت به سازمان غذا و دارو اعلام كرديم محوريت اين موضوعات را در دست بگيرند و ما نيز با تمام توان براي تامين و نظارت بر بازار با اين سازمان در صورت نياز همكاري خواهيم داشت.

باجه عصر بانك‌ها تعطيل شد

شوراي هماهنگي بانك‌ها در جلسه خود مصوب كرد كه از شنبه آينده به مدت يك هفته، باجه عصر بانك‌هاي كل كشور تعطيل و ساعت كاري روزانه استان‌هاي درگير با بيماري كرونا نيز با مصوبات استانداري هماهنگ شود. مديران عامل بانك‌ها، پياده‌سازي روش‌هاي آموزشي جلوگيري از شيوع و روش‌هاي مقابله با بيماري كرونا در شعب از طريق انتشار بروشور و نمايش فيلم در واحدهاي بانك را مورد تاكيد قرار داده و خاطرنشان كردند: نبايد اجازه دهيم اين بيماري، سلامتي كاركنان و مشتريان را به خطر بيندازد، بلكه بايد با رعايت هشدارهاي پزشكان و مسوولان بهداشتي كشور، چالش پيش آمده را به سرعت پشت سر بگذاريم.

ايرلاين‌ها به دليل كرونا با زيان زيادي روبه‌رو شدند

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: به منظور جلوگيري از خروج مسافران بيمار از كشور در تمامي مبادي فرودگاهي كنترل و چك مسافران با جديت انجام مي‌شود. علي عابدزاده افزود: متاسفانه به دليل نگراني از انتقال ويروس كرونا حجم مسافران كم شده و بسياري از تورهاي گردشگري كنسل و همين امر منجر به ضرر اقتصادي براي شركت‌هاي هواپيمايي شده است و شركت‌هاي هواپيمايي بايد براي مستندسازي گزارش‌هاي اقتصادي خود از هم‌اكنون اقدامات لازم را انجام دهند تا نسبت به ارسال گزارش‌هاي مذكور به مسوولان مربوطه برنامه‌ريزي‌هاي لازم به عمل‌ آيد.

تردد در بورس متوقف مي‌شود؟

حميدرضا مهرآور، عضو هيات‌مديره كانون كارگزاران گفت: اين كانون با توجه به شيوع كرونا در كشور پيشنهاد توقف فعاليت‌هاي حضوري بورس را به سازمان بورس ارايه كرده است و اين سازمان تصميم‌گيري در مورد اين ماجرا را بر عهده وزارت بهداشت دانسته و اعلام كرده كه در صورت صلاحديد و دستور اين وزارتخانه، اقداماتي در بازار سرمايه انجام خواهد شد. او افزود: تراكم جمعيت در شركت‌هاي كارگزاري بالاست و اكنون با توجه به وضعيت شيوع كرونا و لزوم رعايت مسائل بهداشتي و كاهش تعاملات انساني، مردم براي سلامتي خودشان بايد در اين ايام مراجعه حضوري نكنند و كارهاي خود را به تعويق بيندازند. اگر مي‌توانند از طريق آنلاين معاملات خود را انجام دهند تا سلامت خودشان و پرسنل حفظ شود.

ايران‌اير مسافران ايراني از تركيه را برمي‌گرداند

در پي لغو شدن پروازهاي ايران به تركيه از سوي اين كشور، شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه با هماهنگي‌هاي صورت ‌گرفته، پروازهاي اين ايرلاين به تركيه براي بازگرداندن مسافران ايراني باقيمانده در اين كشور تا نهم اسفند ماه بدون مسافر انجام مي‌شود. ايران‌اير اضافه كرد: مسافران ساير شركت‌هاي هواپيمايي كه پروازشان به تهران كنسل شده است، مي‌توانند ضمن تماس با دفتر فروش «هما» در استانبول به شماره ۲۹۱۲۰۲۲-۰۲۱۲ و مراجعه به دفتر فروش نسبت به خريد بليت برگشت اقدام كنند.»

انباشت 30 واگن مواد غذايي در مرز تركمنستان

محمدحسين روشنك، رييس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان خراسان گفت: گمرك تركمنستان 30 واگن مواد غذايي كه از مدت‌ها پيش بارگيري شده بود را توقيف كرده و اجازه ورود به آن را نمي‌دهد و وضعيت آنها فعلا بلاتكليف است. او افزود: در حال حاضر در مرز افغانستان مشكلات زيادي نداريم و كاميون‌ها به تدريج در رفت و آ‌مد هستند. اما تركمنستان تنها به رانندگان تركمن اجازه ورود را مي‌دهد، البته با جلسه‌اي كه به معاون رياست استاندار خراسان داشتيم به دنبال تدابيري هستيم تا رانندگان ما نيز امكان عبور را داشته باشند. بايد توجه داشت كشورهاي آسياي ميانه و افغانستان نسبت تبادلات‌شان با كشور چين بيشتر از ماست، بنابراين احتمال دارد كه ويروس كرونا در اين كشورها شايع‌تر از منطقه خراسان ما باشد .

ديپورت چند مسافر مشكوك به كرونا از فرودگاه امام

علي كاشاني، مدير روابط عمومي شركت شهر فرودگاهي امام خميني از ديپورت شدن چند مسافر مشكوك مبتلا به ويروس كرونا خبر داد و گفت: با توجه به مانيتورينگ دوربين‌هاي حرارتي، چند مسافر مشكوك با تب بالا را پالايش كرديم و با تشخيص تيم مستقر بهداشت مرزي در فرودگاه، اين مسافران ديپورت شدند و به كشور مبدا بازگشتند. با توجه به نصب دوربين‌هاي حرارتي و غربال مسافراني كه داراي تب بالا هستند، ديگر نيازي نيست تست تب به صورت فرد به فرد از مسافران گرفته شود. وي افزود: اگر مسافري با تشخيص دوربين‌هاي حرارتي داراي تب بالا غربال شود، ساير تست‌هاي مربوط به ويروس كرونا از آن مسافر گرفته مي‌شود و تمام مسافران مشكوك از طريق اين دوربين‌هاي حرارتي پالايش مي‌شوند و آنها را از صف خارج مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون