• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4598 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند

رهبر انقلاب در پيامي ويديويي مطرح كردند

تشكر از زحمات پزشكان و پرستاران در مبارزه با كرونا

همه ‌چيز ذيل اخبار كروناويروس قرار گرفته است؛ از مثبت‌ شدن تست مسوولان تا كنترل آمار مبتلايان و جان‌باختگان، همه از موضوعاتي است كه اين روزها به‌ دقت از سوي مردم پيگيري و تقريبا همه ‌جا صحبت از «كرونا» است و كمتر صحبتي غير از اين ويرس مطرح مي‌شود. در چنين شرايطي كه همه خانه‌شين شده‌اند اما پزشكان و پرستاران و مسوولان درماني در خط مقدم مقابله با كرونا ايستاده‌اند؛ رويدادي كه مقام معظم رهبري در پيام ويديويي 2 دقيقه‌اي از اين قشر زحمتكش و خدوم تشكر و اقدام آنها را مجاهدت خواندند. ايشان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت اظهار كردند: «(بايد) تشكر كنم از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه همكاران آقاي وزير بهداشت در اين مجموعه به‌خاطر تلاش‌هايي كه مي‌كنند و زحمتي كه مي‌كشند. من برنامه امروز را فقط ترتيب دادم براي همين كه اين تشكر را كنم»

واكنش نمكي به پيام پدرانه مقام معظم رهبري

دقايقي پس از پيام ويديويي مقام معظم رهبري، سعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه‌اي خطاب به فرمانده كل قوا، سخنان ايشان را «پدرانه» توصيف كرد و نوشت: «پيام اميدبخش، پدرانه، مهربانانه و سرشار از صفاي حضرتعالي همكاران عزيزم را كه در سراسر كشور، شبانه‌روز و بي‌هراس دل به درياي بلا زده‌اند تا هموطنان نازنين گرفتار در گرداب بيماري نوپديد را برهانند، سراپا شوق و اميد و سپاس كرد و خستگي روز و شب‌هاي نفسگير و جانكاه را از جسم و جان‌شان زدود و اين فرزند كوچك و سرباز خدمتگزارتان را بيش از پيش شرمسار محبت‌هاي بيكران‌تان نمود.»

كرونا را شكست مي‌دهيم

نمكي همچنين نوشت: «امسال سربازان و افسران ارشد نظام سلامت با دل زدن به موج سيلاب‌هاي بهاري و جانفشاني در آنفلوآنزاي پاييزي، لحظه‌اي از كنار مردم و بيماران نيازمند دور نشدند و با تلاش بي‌وقفه در كاهش مرگ و مير‌ها افتخاراتي بي‌بديل آفريدند كه سازمان‌هاي بين‌المللي را در اوج تحريم‌هاي ظالمانه شگفت‌زده كرد و اين بار نيز شيرزنان و بزرگمردان عرصه بهداشت و درمان جان بركف مي‌روند تا با شكست هرچه زودتر بيماري افتخاري نو در تاريخ كشور عزيزمان بيافرينند و پيام محبت‌آميز و دلگرم‌كننده حضرتعالي نفس تازه‌شان بخشيد تا آهنگ گام‌هاي شتابان‌شان تندتر و زمان سلطه‌شان بر عامل بيماري‌زا كوتاه‌تر شود.» وزير بهداشت همچنين در بخش ديگري از نامه خود نوشت: «علي‌رغم رنجي كه از رنجوري مردم مي‌كشيم، وفاق و همدلي ملي بين همه دستگاه‌هاي اجرايي، رسانه ملي، نيرو‌هاي مسلح، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و مردم عزيز كشورمان، كنار خدمتگزاران عرصه سلامت با شعار «كرونا را شكست مي‌دهيم» نمايش بي‌بديلي است كه بي‌ترديد با به زانو درآوردن هرچه زودتر بيماري، جهانيان را شگفت‌زده خواهد كرد.» او در بخش پاياني نامه‌اش نوشت: «امروز فرزندان و سربازان حضرتعالي به عنوان مدافعان سلامت كنار مدافعان حرم و پيروان فرهنگ ايثار و جهاد مي‌كوشند تا با لطف پروردگار هرچه زودتر خبر خوش مهار بيماري را به استحضار فرمانده خويش برسانند. ان‌شاء‌الله دعاي خير حضرتعالي و مردم شريف و مومن در ليله‌الرغائب، جهت دور شدن بيماري و بلا از جان مردم عزيز سرزمين‌مان و افزايش توان تلاشگران عرصه سلامت كارگشا خواهد بود.»

تجربه مشابه وزير اسبق بهداشت

محمدباقر باقري لنكراني نيز پس از پيام ويديويي مقام معظم رهبري در يادداشتي كه پايگاه اطلاع‌رساني دفتر و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌اي آن را منتشر كرد، نوشت: «پيام محبت‌آميز رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در تقدير از زحمات كاركنان نظام سلامت اعم از كارشناسان بهداشت، پرستاران و پزشكان نمودي از اين شكوريت بود.» او مي‌نويسد: «هرچند اين روزها كاركنان نظام سلامت علي‌رغم برخي بي‌مهري‌ها و كنار همه كمبودها، بي‌مدعا و خالصانه و جان‌بركف به مراقبت از بيماراني مي‌پردازند كه اميدشان به شفاي الهي از دستان محبت‌آميز آنهاست؛ اما اين پيام روح ديگري به اين تلاش‌ها داد و عزم‌ها را مستحكم‌تر و گام‌ها را استوارتر كرد. اين مدافعان سلامت مردم مي‌توانستند در خانه‌ها بيارامند يا با اندك بهانه‌اي خود را در معرض مخاطرات قرار ندهند، اما هستند و شبانه‌روزي تلاش مي‌كنند و از خانواده و آسايش و سلامت خود براي سلامت مردم ميهن‌مان مايه گذاشته‌اند.»او در بخش ديگري از اين يادداشت مي‌نويسد: «حقيقت اين است سلامت و امنيت، ركن پايداري جوامع است. اگر چه مقام سردار سليماني در محضر حق تعالي براي ما ناشناخته است اما همان رهبري كه تحسينگر تلاش‌هاي آن شهيد والامقام به عنوان نماد حافظ امنيت كشور بود امروز از زحمات پرستاران و پزشكاني تقدير فرمود كه نگاهبان سلامت ايرانيان هستند. سليماني ‌شدن ديروز در مرزباني از امنيت كشور و امروز در نگاه‌داشت سلامت كشور نمود يافته است.»باقري‌لنكراني همچنين روايتي از دوران مسووليت خود را مطرح مي‌كند و مي‌نويسد: به‌ ياد دارم كه در زمان مسووليتم به عنوان خدمتگزار بهداشت و درمان كشور، بيم همه‌گيري آنفلوآنزاي پرندگان پيش آمد؛ همان موقع به محضر ايشان رسيدم و تاكيد رهبر انقلاب اين بود كه در حفظ سلامت مردم هيچ مسامحه‌اي جايز نيست و همه امكانات را بايد به‌كار گرفت و حتي وقتي صحبت از محدوديت در حج و زيارت شد، فرمودند: «اگر با شواهد علمي، اين محدوديت‌ها ضروري و لازم است، اقدام كنيد.» او در پايان نوشت: «اميدوارم همه، قدردان اين جامعه پزشكي و پرستاري به عنوان سرمايه‌هاي اجتماعي باشيم. اين ايام ان‌شاءالله با عنايت الهي و با تلاش «مدافعان سلامت» خواهد گذشت، اما تجربيات اين روزها را نبايد فراموش كرد. سلامت مردم بايد در صدر برنامه‌هاي كشور بماند و مدافعان آن را بايد ارج گذاشت.»

تاكيد عارف بر پرهيز از پنهان‌كاري

محمدرضا عارف، رييس مجمع نمايندگان استان تهران و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در پيامي اينستاگرامي از جامعه پزشكي تشكر كرد. رييس فراكسيون اميد مجلس در اين رابطه نوشت: «ويروس كرونا كماكان در دنيا در حال پيش‌روي است و متاسفانه تعداد قربانيان اين ويروس روند صعودي را طي مي‌كند. در كشور ما نيز تمهيدات نسبتا خوبي براي پيشگيري و مقابله با اين ويروس از سوي مسوولان در نظر گرفته شده است. ضمن قدرداني از تلاش شبانه‌روزي پزشكان و كادر درماني براي مبارزه با ويروس كرونا و درمان بيماران، چند نكته را بايد در اين خصوص در نظر داشت؛ متاسفانه اعتماد عمومي مردم به حاكميت به دلايل مختلف ازجمله عدم صداقت و شفاف بودن با افكار عمومي خدشه‌دار شده است، بايد ضمن در نظرگرفتن جو رواني جامعه از هرگونه پنهان‌كاري درباره بيماري كرونا پرهيز كرد.»

پرهيز از لغو تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها

عارف در اين يادداشت اعلام كرد: «اطلاع‌رساني به موقع، درست و شفاف و از يك منبع مشخص، يكي از راه‌هاي جلب اعتماد عمومي است. پرهيز از اظهارنظرهاي غيركارشناسانه كه باعث ملتهب شدن جو رواني جامعه مي‌شود و تداوم تعطيلي مراكز پرتردد به‌ويژه مدارس و دانشگاه‌ها.» اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين خاطرنشان كرد: «اخبار جسته و گريخته درباره لغو تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها شنيده مي‌شود، ضمن هشدار به احتمال اتخاذ چنين تصميمي، از مسوولان و ستاد مديريت و پيشگيري كرونا مي‌خواهم تا زماني كه ويروس كرونا در كشور كنترل نشود، از لغو تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها بپرهيزد.» رييس بنياد اميد ايرانيان در پايان تاكيد كرد: «اميد است با همكاري همه ازجمله مردم و مسوولان و كمك به يكديگر و توفيقات الهي بتوانيم از اين مرحله سخت عبور كنيم.»


رهبر انقلاب در پيامي ويديويي مطرح كردند

تشكر از زحمات پزشكان و پرستاران در مبارزه با كرونا

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه در پيامي به جامعه پزشكي و پرستاري با تشكر صميمانه از وزارت بهداشت و همكاران وزير، پزشكان، پرستاران و كادرهاي درماني و مجموعه دست اندركاران پزشكي كشور در مواجهه و مبارزه با ويروس كرونا، خاطرنشان كردند: «اين زحمات بسيار با ارزش، جايگاه جامعه پزشكي و پرستاري را در جامعه بالا مي‌برد كه برده است و اجر و ثواب الهي را به دنبال خواهد داشت.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به اين شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحيم. بنده مي‌خواهم صميمانه تشكر كنم از پزشكان و پرستاران و مجموعه دست‌اندركاران پزشكي در مواجهه و مبارزه با اين بيماري‌اي كه اخيرا در كشور به وجود آمده. همچنين تشكر كنم از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه همكاران آقاي وزير بهداشت در اين مجموعه به ‌خاطر تلاش‌هايي كه مي‌كنند و زحمتي كه مي‌كشند. من برنامه امروز را فقط ترتيب دادم براي همين كه اين تشكر را كنم در حضور آقاي دكتر مرندي، رييس محترم فرهنگستان علوم پزشكي. دوست داشتم كه اين تشكر قلبي خودم را به همه برادران و خواهران محترم پزشك و پرستار و كادرهاي درماني عرض كنم. ان‌شاءالله كه موفق باشيد. كارتان بسيار با ارزش است. هم ارزش جامعه پزشكي و پرستاري را در جامعه بالا مي‌برد كه بُرده، هم مهم‌تر از اين، ثواب الهي است كه خداي متعال قطعا به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد و اميدواريم كه ان‌شاءالله اين كار برجسته و سنگين خيلي هم طولاني نشود و ان‌شاءالله زودتر كلك اين ويروس منحوس گرفته شود؛ ان‌شاءالله. ان‌شاءالله همه‌تان موفق باشيد. والسلام عليكم و رحمـ[الله و بركاته.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون