• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4598 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند

ميزان تخلفات روانشناسان و مشاوران كشور در سال ۹۸

معاون انتظامي و رسيدگي به تخلفات صنفي و حرفه‌اي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور، ميزان تخلفات روانشناسان و مشاوران كشور در سال ۹۸ را تشريح كرد.

حسين مصباح در گفت‌وگو با ايسنا، به ارايه گزارش تخلفات روانشناسان و مشاوران كشور در سال ۹۸ پرداخت و گفت: طي سال جاري حدود ۹۰۰ فقره پرونده شكايت يا گزارش به سازمان نظام روانشناسي و مشاوره اطلاع داده شده است. همچنين در سال جاري سازمان روانشناسي و مشاوره حدود ۶۰۰ مورد بازرسي حضوري يا مجازي به منظور بررسي نحوه عملكرد روانشناسان و مشاوران انجام داده است كه در پي آن حدود ۱۸۰ مورد (فرد يا موسسه) به سازمان احضار شدند؛ از اين ميان ۸۰ مورد از آنها با پذيرش اشتباهات خود متعهد به اصلاح يا توقف فعاليت خود در حوزه روانشناسي يا مشاوره شدند. معاون انتظامي و رسيدگي به تخلفات صنفي و حرفه‌اي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور ادامه داد: همچنين حدود ۱۵ مورد اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسي و مشاوره طي سال جاري صورت گرفته است كه جرم اغلب آنها ارايه خدمات روانشناسي و مشاوره كشور بدون داشتن پروانه از سوي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره بوده‌ است؛ پرونده اين متخلفان به دادگاه ارجاع شده كه براي سه مورد از آنها حكم صادر شده است.

به گفته مصباح، جعل مدرك، ارايه خدمات روانشناسي و مشاوره كشور بدون داشتن پروانه از سوي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور (دخالت در امر غيرتخصصي)، جعل عنوان به قصد فريب مردم و ... از جمله اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسي و مشاوره محسوب مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون