• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4598 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند

شب 6 امتيازي شاگردان يحيي

فرار به سوي قهرماني

بازي‌هاي هفته بيست و يكم ليگ برتر فوتبال ايران تحت تاثير ويروس كرونا بدون تماشاگر اما بسيار پرهيجان پيگيري شد. تب و تاب دو هفته اخير ليگ برتر آنقدر زياد بود كه در نتيجه اتفاقاتي كه رخ داد جنگ قهرماني از تب و تاب افتاد. پرسپوليس با ارايه يك نمايش برتر در آخرين ديدار پنجشنبه موفق شد شهرخودرو مشهد، يكي از مدعيان قهرماني اين فصل را با نتيجه سه بر يك شكست بدهد. به فاصله چند ساعت پس از اين پيروزي شيرين براي سرخ‌ها كه با تساوي سپاهان و شكست استقلال، هواداران اين تيم را بسيار خوشحال كرده بود كميته انضباطي راي ديدار تيم‌هاي سپاهان و پرسپوليس را اعلام و سرخ‌هاي پايتخت را سه بر صفر برنده اين مسابقه معرفي كرد. پرسپوليس در شبي كه فاصله‌اش با نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌اش به هفت امتياز رسيده بود، با اعلام نتيجه ديدار لغو شده‌اش مقابل سپاهان به 10 امتيازي ساير مدعيان رسيد و فرار بزرگي به سمت قهرماني داشت. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به مسابقات مهم پنجشنبه عصر ليگ برتر.

اولين شكست فرهاد در ليگ

بعد از شروع توفاني فرهاد مجيدي در استقلال و كسب نتايج فوق‌العاده با اين تيم در پلي‌آف ليگ قهرمانان، رفته رفته ميانگين كسب امتياز استقلال با فرهاد در حال كم شدن است و تيمي كه تحت تاثير سيستم استراماچوني در حال درو كردن رقبا بود، از پس پيروزي مقابل گل‌گهر سيرجان هم برنمي‌آيد. استقلال پنجشنبه در شرايطي مهمان گل‌گهر بود كه در دو روز منتهي به اين مسابقه به دليل بارش شديد باران در تهران زمين تمريني اين تيم دچار مشكل شده بود و شاگردان فرهاد تنها در سالن وزنه موفق به تمرين شده بودند. سردرگمي تاكتيكي استقلال براي اين مسابقه بسيار واضح و مشهود بود. مديران اين تيم پيش از برگزاري مسابقه تهديد كرده بودند اگر بازي لغو نشود به سيرجان سفر نمي‌كنند، اما مسوولان سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال بناي تعطيلي مسابقات را نداشتند. در نهايت استقلال به سيرجان سفر كرد و با ارايه يك نمايش نه چندان جذاب نتيجه را به گل‌گهر واگذار كرد. استقلال زيرنظر فرهاد مجيدي در ليگ برتر موفق به ثبت كلين‌شيت نشده و ضعف دفاع اين تيم حتي در ديدارهايي كه با نتيجه پرگل پيروز مي‌شدند آشكار بود. حسين حسيني با وجود اينكه در هر بازي عكس‌العمل‌هاي خوب هم دارد، اما در حد دروازه‌بان اول استقلال ظاهر نشده است. او در هفت ديدار ابتداي فصل با استراماچوني هم موفق به ثبت كلين‌شيت نشد و فصل خوبي را سپري نكرده است. استقلال همچنين از دربي رفت تا پنجشنبه، يعني در 158 روز اخير هر بار به ميدان رفته بود گل زده بود؛ اما غيبت شيخ دياباته و بي‌تمركز بازي كردن مطهري و قائدي بالاخره توپخانه استقلال را خاموش كرد. اين اولين شكست فرهاد مجيدي در ليگ برتر بود و مجيد جلالي پس از 9 سال موفق به پيروزي مقابل استقلال شد.

 

سقوط آزاد سپاهان

شاگردان امير قلعه‌نويي اگر در ديدار خانگي مقابل پرسپوليس به برتري مي‌رسيدند، فاصله‌شان با صدر جدول به 2 امتياز مي‌رسيد و ادامه فصل بسيار هيجان‌انگيز مي‌شد. اما اين تيم در آن بازي حاضر به بازي در ورزشگاه خالي نقش جهان نشد. پنجشنبه در دربي اصفهان سپاهاني‌ها با گل دقيقه 4 تركمان تا واپسين دقايق پيش بودند، در دقيقه 90 از روي نقطه پنالتي دروازه‌شان توسط داركو بيدوف باز شد و 2 امتياز حساس اين مسابقه را از دست دادند. پس از پايان اين مسابقه قلعه‌نويي اعلام كرد شاگردانش تحت تاثير بازي لغو شده هفته قبل بودند. ساعتي پس از پايان كنفرانس خبري قلعه‌نويي خبر سه - هيچ شدن ديدار اين تيم مقابل پرسپوليس منتشر شد و فاصله با صدر جدول به 10 امتياز رسيد تا روياي قهرماني دوردست‌تر از هميشه به نظر برسد.

 

فرار به سوي پيروزي

يحيي گل‌محمدي خيلي زود مقابل شاگردان سابقش قرار گرفت و در روزي كه مهدي ترابي، وحيد اميري و بشار رسن بهترين نمايش ممكن را اجرا كردند، موفق به پيروزي بزرگي مقابل شهرخودرو شد. پرسپوليس در دقايق 9 و 16 روي حركات تركيبي مهاجمانش موفق شد دو بار دروازه سيد مهدي رحمتي را باز كند و كار اين تيم را در همان يك ششم ابتدايي بازي تمام كردند. بوژيدار رادوشويچ كه در اين مسابقه جانشين بيرانوند شده بود، در دقيقه 2 دروازه تيمش را به زيبايي نجات داد و در مجموع 90 دقيقه 6 مهار و 4 فوق‌واكنش داشت تا نشان بدهد اين هفته‌ها بسيار آماده‌تر از بيرانوند است. در دقايق ابتدايي نيمه دوم شاگردان سرآسيابي چند مرتبه خطر جدي روي دروازه پرسپوليس ايجاد كردند و يك بار هم دروازه اين تيم را باز كردند. درحالي كه اختلاف به حداقل رسيده بود، حركت انفرادي مهدي ترابي باعث شد سيف‌اللهي روي او خطا كند و ترابي با گل كردن اين پنالتي اختلاف را مجددا به دو گل رساند و پرسپوليس براي دقايقي موفق شد بازي را كنترل كند. اين كنترل در دقايق پاياني از دست رفت و شهرخودروهايي با حملات پردامنه سعي داشتند دروازه ميزبان را باز كنند كه تلاش‌شان فايده‌اي دربر نداشت. پرسپوليس ورژن يحيي روز به روز هماهنگ‌تر مي‌شود و طرح‌هاي هجومي‌اش پيچيده‌تر، ادامه اين روند، مي‌تواند يكي از ساده‌ترين قهرماني‌هاي ليگ را براي پرسپوليس به ارمغان بياورد. پرسپوليس از 27 امتياز باقي‌مانده تنها نياز به 19 امتياز دارد تا قهرماني‌اش را قطعي كند. فراموش نكنيد اين تيم در 6 هفته ابتدايي نيم‌فصل دوم با تمام تيم‌هاي بالاي جدول بازي كرده و از اينجا به بعد برنامه اين تيم به شكلي است كه با تيم‌هاي ميانه و پايين جدولي بازي مي‌كند. البته آنها خوب مي‌دانند حساب كردن روي قهرماني از هم‌اكنون، مي‌تواند نتيجه‌اي تلخ براي‌شان به همراه داشته باشد.

 

نيم‌نگاه نكونام به سهميه

شاگردان جواد نكونام در نيم‌فصل دوم عملكرد خوبي داشته‌اند و موفق شده‌اند به خوبي امتيازهاي لازم را جمع كنند. فولاد پنجشنبه در روزي كه اغلب مدعي‌ها منهاي پرسپوليس امتياز از دست داده بودند، 3 امتياز حساس ديدار با شاهين را به دست آورد تا رسيدن به سهميه ليگ قهرمانان يك روياي دور از دسترس نباشد. فولاد اگر در ديدار عقب‌افتاده مقابل استقلال به پيروزي برسد، هم‌امتياز اين تيم خواهد شد و به جمع تيم‌هاي بالاي مدعي سهميه راه خواهد يافت. آياندا پاتوسي روي پاس فرشاد احمدزاده گل فولاد در اين مسابقه را به ثمر رساند تا ثابت شود نقل و انتقالات زمستاني اهوازي‌ها بسيار خوب بوده.

 

فكري با برد شروع كرد

بعد از استعفاي رضا مهاجري از هدايت نساجي مازندران، محمود فكري اسطوره باشگاه استقلال سرمربي اين تيم شد. فكري حدود چهار سال پيش مقطعي هدايت نساجي را برعهده داشت و نتايج بدي هم با اين تيم در ليگ دسته اول نگرفت؛ اما به دليل اعتصاب بازيكنان و عدم دريافت پول فكري ترجيح داد عطاي هدايت اين تيم را به لقايش ببخشد. او در اولين ديدار مقابل ماشين‌سازي تبريز قرار گرفت و در ورزشگاه سپهبد شهيد قاسم سليماني ميزبانش را با سه گل شكست داد. نظري، ميري و شجاعي زننده گل‌هاي نساجي در اين مسابقه بودند و اين تيم را تا رده دهم جدول بالا آوردند و اميد به بقاي شاگردان فكري بسيار زياد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون