• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4601 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

كرونا ضبط برنامه‌هاي تلويزيوني را هم متوقف كرد

بماند براي روزهاي بهتر

تينا جلالي

 

 

از آنجايي كه هجوم گسترده و فزاينده بيماري كرونا، جان مردم را هدف قرار داده و تهديد جدي براي سلامت‌شان به حساب مي‌آيد و ظرف دو هفته گذشته بارها و بارها از جانب وزارت بهداشت به صورت رسمي اعلام شده كه احتمال سرايت و پراكندگي آن در تمامي گردهمايي‌ها و ازدحام‌ها بالاست از مردم درخواست شده تا جايي كه مي‌توانند در منازل‌شان بمانند.

پيرو اين اتفاق بي‌سابقه در كشور تمامي اكران‌هاي سينمايي، اجراي تئاترها و كنسرت‌ها
دو هفته‌اي مي‌شود كه تعطيل شده و هر چند روز هم تعطيلي‌ها مجددا تمديد مي‌شود. نگراني‌ها از ترس شيوع بيماري هول‌آور كرونا ميان اهالي سينما و تلويزيون به جايي رسيده كه بيست و سه صنف سينما با امضاي نامه‌اي مشترك از هيات‌مديره خانه سينما خواستند تا پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني به دليل گسترش اين ويروس خطرناك تعطيل شوند.

حالا رفته رفته مي‌بينيم كه اين تعطيلي‌ها به برنامه‌هاي تلويزيون هم سرايت كرده و ضبط برنامه‌هاي تلويزيوني يا متوقف مي‌شود يا بي‌تماشاگر مقابل دوربين مي‌رود. احسان عليخاني كارگردان و مجري برنامه «عصر جديد» روز گذشته اعلام كرده كه امكان ضبط برنامه «عصر جديد» وجود ندارد. او به مخاطبانش توصيه كرده از ويروس كرونا نترسيد اما اين بيماري را جدي بگيريد و مراعات كنيد و در صورتي كه كار ضروري نداريد از منزل بيرون نرويد.

عليخاني با اشاره به ثبت‌نام تعداد زيادي از مخاطباني كه تماشاگر پروپاقرص اين برنامه بودند، گفت كه در حال حاضر امكان ضبط اين برنامه وجود ندارد.

خندوانه بماند براي روزهاي دورتر

رامبد جوان هم در چند روز گذشته از انصرافش از ساخت برنامه خندوانه خبر داد در حالي كه پيش‌تر اعلام شده بود فصل تازه «خندوانه» نوروز ۹۹ روي آنتن شبكه نسيم خواهد رفت: «فصل جديد خندوانه بماند براي روزهايي كه بي‌دغدغه‌تر زير يك‌ سقف جمع مي‌شويم. بماند براي روزهايي كه با خيال آسوده، نفس عميق مي‌كشيم. بماند براي روزهايي كه اگر يكي از ما عطسه كرد، ديگران با صداي بلند به او بگويند: عافيت باشه. بماند براي روزهايي كه من و گروهم هم دلِ خوش داشته باشيم كه بخواهيم با شما تقسيم كنيم. بماند براي روزهاي بهتر. خندوانه بماند براي روزهايي دورتر.

«دورهمي» مديري هم متوقف شد

در همين راستا باشگاه خبرنگاران جوان نوشت باتوجه به لزوم پيشگيري از شيوع ويروس كرونا، ضبط برنامه «دورهمي» كه با حضور مردم انجام مي‌گرفت، متوقف شده و گويا اساسا برنامه دچار تغييراتي هم شده است.

تا 30 فروردين اين ماجرا ادامه دارد

در همين زمينه مديرگروه اجتماعي شبكه سه هم طي مصاحبه‌اي اعلام كرده با شيوع كرونا تاكنون ۲ قسمت از برنامه «عصر جديد» احسان عليخاني بدون تماشاگر ضبط شده و توليد برنامه «اتفاق» رضا رشيدپور فعلا متوقف شده است. مسابقه استعداديابي «ميدون» و برنامه «بدون توقف» نيز در قسمت‌هاي جديد بدون تماشاگر ضبط مي‌شوند: «براساس مذاكره وزارت بهداشت احتمالا اين شرايط تا
۳۰ فروردين ادامه داشته باشد و هر چند اين برنامه‌ها از نظر جذابيت آسيب جدي مي‌بينند ولي سلامت مردم قطعا مهم‌تر از بحث جذابيت برنامه‌هاي تلويزيون است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون