• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4601 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

از شرايط جايزه داستان مازندران تا درگذشت شاعر و كشيش نيكاراگوئه‌اي

كرونا «لوور» را هم به تعطيلي كشاند

گروه هنر و ادبيات

 

 

جايزه داستان مازندران برگزار مي‌شود

دومين دوره جايزه داستان مازندران در دو بخش مجموعه داستان منتشر شده و داستان كوتاه منتشر نشده، برگزار مي‌شود.

بخش مجموعه داستان منتشر شده به صورت سراسري برگزار مي‌شود و شامل مجموعه داستان بزرگسال است كه چاپ اول آن در سال 98 منتشر شده باشد و مهلت ارسال آن تا پايان ارديبهشت ۱۳۹۹ خواهد بود.

همچنين در بخش داستان كوتاه منتشر نشده نيز اين گونه است كه داستان پيش از اين نبايد در كتابي مستقل يا مشترك يا هر گونه مجله كاغذي منتشر شده باشد. هر نويسنده مي‌تواند تنها با يك داستان (موضوع آزاد) و يك ايميل مستقل در جايزه شركت كند. علاقه‌مندان مي‌توانند اثر خود را به نشاني dastan.mazandaran99@gmail.com ارسال كنند. ضروري است مشخصات كامل نويسنده به همراه نشاني دقيق (در مورد نويسندگان خارج از ايران ذكر نام كشور محل اقامت) و شماره تماس در پايان اثر و نيز در متن ايميل درج شود.

داستان ارسالي پيش از اين نبايد در جوايز ادبي معتبر برگزيده شده باشد. براي اطلاعات بيشتر با شماره ۰۹۰۳۲۸۵۱۳۹۷ تماس حاصل فرماييد.

 

خاكسپاري ابوالحسني بدون مراسم تشييع

پيكر زنده‌ياد علي ابوالحسني كه براي مراعات بهداشت و سلامتي در مقابل ويروس كرونا بدون تشييع صورت گرفت روز گذشته با حضور خانواده و برخي از آشنايان و دوستان در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) خاكسپاري شد. به گزارش مهر همچنين مراسم يادبود اين بازيگر تلويزيون روز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه از ساعت ۱۸ تا 19:30 در مسجد اميرالمومنين برگزار خواهد شد.

 

«لوور» هم تعطيل شد

همزمان با شيوع ويروس كرونا در بيش از ۵۰ كشور جهان، موزه «لوور» پاريس نيز به تعطيلي كشيده شد. به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، اپيدمي ويروس كرونا موزه «لوور» پاريس را هم تعطيل كرد و كاركنان و مسوولان اين موزه كه از آثار هنري محافظت مي‌كردند، از ترس آلوده شدن به اين ويروس، موزه را تعطيل كردند و از پذيرش بازديدكنندگان سر باز زدند. درهاي اين موزه مشهور به روي تمامي بازديدكنندگان در حالي بسته شد كه كاركنان «لوور» براي برگزاري جلسه‌اي درباره ويروس كرونا در اين موزه حاضر شدند. برخي از بازديدكنندگان ساعاتي پس از بسته شدن درها همچنان در صف‌ها به انتظار ايستادند، اما مقامات موزه لورر اعلام كردند درهاي اين موزه تا پايان روز بسته خواهد ماند.

 

شاعر و كشيش انقلابي نيكاراگوئه درگذشت

ارنستو كاردنال، شاعر و كشيش انقلابي نيكاراگوئه درگذشت. كشيش ارنستو كاردنال كه يكي از تحسين‌ شده‌ترين شاعران و چهره‌هاي مذهبي امريكاي لاتين بود و با خدمت كردن به دولت انقلابي نيكاراگوئه در دهه هشتاد ميلادي مقابل كليساي رومن كاتوليك ايستاد، يكشنبه در ماناگوا
در ۹۵ سالگي از دنيا رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون