• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4608 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند

روحاني، جهانگيري و واعظي مطرح كردند

دولت عليه كرونا

ويروس كرونا چند هفته‌اي است مهمان ناخوانده كشورمان شده و علاوه بر مختل كردن زندگي روزانه و كسب و كار مردم، بيراه نيست بگوييم عمده تمام توان مسوولان و اعضاي دولت را هم معطوف به مبارزه با خود كرده است. در اين شرايط بسياري از استان‌هاي كشور در وضعيت قرمز قرار گرفته‌اند و به همين منظور حسن روحاني روز پنجشنبه در تماس تلفني با استانداران 4 استان كشور، ضمن دريافت گزارش دقيق از فعاليت‌هاي‌شان در ارتباط با اجراي دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مبارزه با بيماري كرونا، دستورات لازم را براي تامين نيازهاي ضروري اين استان‌ها براي مقابله با بيماري كرونا، به وزارتخانه‌هاي مرتبط صادر كرد. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهوري روز پنجشنبه در پي تماس با استانداران البرز، اصفهان، مركزي و خراسان رضوي، به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مسوول ستاد ملي مبارزه با بيماري كرونا و وزيران كشور، صنعت، معدن و تجارت و ارتباط و فناوري اطلاعات، دستورات لازم را براي رفع نيازهاي اين استان‌ها در حوزه ماموريت هر يك از اين وزارتخانه‌ها ابلاغ كرد. همچنين مقرر شد تمامي محور‌هاي مطروحه در گفت‌وگوي تلفني هفته جاري رييس‌جمهوري با استانداران 7 استان كشور جمع‌بندي و در اولين نشست ستاد ملي مبارزه با كرونا كه به رياست وي تشكيل مي‌شود، مورد بحث و بررسي قرار گيرد. رييس‌جمهوري با درخواست از استانداران براي تلاش در مسير به حداقل رساندن صدمات بيماري كرونا بر سلامت، اقتصاد و زندگي مردم، تشويق مردم به ماندن در خانه براي حفظ سلامت خانواده و قطع زنجيره شيوع ويروس را گامي ارزشمند خواند و دستورات مقتضي را براي اجراي سريع و دقيق تمهيدات و پروتكل بهداشتي مختص تعطيلات نوروزي ارايه كرد. روحاني در ادامه به توافقات با ستاد فرماندهي نيروهاي مسلح كشور اشاره كرد و از استانداران خواست از ظرفيت اين نيروها در حوزه تامين كادر درماني و فضاهاي درماني مورد نياز براي مقابله با بيماري كرونا بهره گرفته شود. او همچنين خاطرنشان كرد: «ضروري است در چارچوب مصوبات ستاد ملي مبارزه با كرونا، رفت و آمد مردم در ايام تعطيلات نوروزي در مبادي خروجي شهر‌ها، در چارچوب پروتكل‌هاي بهداشتي كنترل تا به اين ترتيب تا حد امكان از شيوع اين بيماري جلوگيري شود.»

 

دستور جهانگيري به شريعتمداري

همزمان معاون اول رييس‌جمهوري نيز به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي دستور داد كه تمهيدات لازمي نسبت به كاهش آسيب‌هاي اقتصادي و اجتماعي زنان سرپرست خانوار گرفته شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در پي شيوع ويروس كرونا اسحاق جهانگيري با هدف كاهش آسيب‌هاي اقتصادي و اجتماعي گروه زنان سرپرست خانوار در شرايط شيوع اين ويروس و نيز در آستانه سال نو، به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي دستور داد كه اين موضوع به عنوان يك مساله مهم رسيدگي و به اين گروه كمك شود.

 

مديريت مقابله با كرونا؛ اولويت رييس‌جمهوري

از ديگر سو، رييس‌دفتر رييس‌جمهوري هم با اشاره به تلاش و اهتمام‌ بخش‌هاي مختلف دولت در زمينه مقابله با آثار و پيامدهاي شيوع بيماري كرونا در زمينه‌هاي گوناگون و ضرورت همدلي و همكاري همگاني در اين راستا تاكيد كرد: «مردم بزرگوار ايران اطمينان داشته باشند كه دولت در اين مسير با جديت در كنار آنهاست و از هيچ تلاشي براي كمك به آنان فروگذار نخواهد كرد.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره پيشنهاد‌هاي ارايه شده از سوي برخي نمايندگان مجلس و ديگر مسوولان مبني بر اينكه رييس‌جمهوري بايد شخصا عهده‌دار مسووليت ستاد ملي مبارزه با كرونا باشد، گفت: «هفته جاري علاوه بر جلسات و پيگيري‌هاي متعدد رييس‌جمهوري در زمينه موضوعات مرتبط با مبارزه با كرونا در كشور، 2 جلسه ستاد مبارزه با كرونا و شوراي‌ عالي امنيت ملي به رياست رييس‌جمهوري تشكيل شد. همچنين روز يكشنبه به‌رغم تعطيلي، رييس‌جمهوري در تلاش براي هماهنگي اقدامات و بخش‌هاي مختلف بودند. روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه هم ايشان كنار پيگيري گزارش استانداران و مسوولان ذي‌ربط از طريق تماس تلفني يا ملاقات حضوري، برنامه‌ها و اقدامات را بررسي كردند و بخش عمده‌اي از جلسه روز چهارشنبه دولت نيز به اين موضوع تخصيص داده شد. واعظي گفت: «شخص رييس‌جمهوري به‌طور مداوم از طريق تماس تلفني، جلسات حضوري با افراد گوناگون و از طريق ويديوكنفرانس در ارتباط با اعضاي ستاد و استانداران بوده و موضوعات را تحت مديريت دارد و هر جا نياز به دستور ايشان براي انجام امور باشد، آن را فورا اعلام مي‌كنند.» او با بيان اينكه تمامي جلسات، ديدارها و امور جاري كار رييس‌جمهوري در اين ايام با اولويت مبارزه با كرونا در كشور انجام مي‌شود، تاكيد كرد: «موضوع مبارزه با كرونا اولويت اول رييس‌جمهوري و دولت بوده و در حال حاضر عمده فعاليت روزانه رييس‌جمهوري ارتباط مداوم با مسوولان ذي‌ربط در راستاي مقابله با اين بيماري و تسهيل سياست‌ها و تصميمات ستاد ملي مبارزه با كروناست و بسياري از اقدامات ضروري ديگر نيز با هماهنگي و تصميم وي اجرايي مي‌شوند.» واعظي گفت: «رييس‌جمهوري در جلسه امروز هيات دولت اعلام كردند، علاوه بر تشكيل جلسه هفتگي ستاد ملي مبارزه با كرونا به رياست وي، جلسات فرعي اين ستاد نيز در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد و ديپلماسي و لجستيك و پشتيباني تشكيل شده و خواهد شد. همچنين روحاني از زمان شيوع كرونا در هر جلسه دولت، 2 ساعت را به اين موضوع تخصيص داده‌اند.» رييس دفتر روحاني در پاسخ به پرسشي درباره تمهيدات دولت براي حمايت از كسب و كارهاي مردم و جبران خسارات آنان نيز گفت: «رييس‌جمهوري از ابتدا كميته‌اي را به رياست معاون اقتصادي رييس‌جمهوري تعيين كردند. تاكنون نيز اين كميته تصميماتي در زمينه جبران خسارات وارد به كسب و كارها از جمله چگونگي وصول چك‌ها، تسهيل در پرداخت اقساط وام‌ها و ديگر امور داشته‌اند و روز يكشنبه با حضور وزراي اقتصادي دولت و روساي اتاق‌هاي بازرگاني- اصناف و تعاون جلسه در حضور رييس‌جمهوري تصميم‌گيري مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون