• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4608 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند

لاريجاني و مطهري در اظهاراتي جداگانه خواستار بهبود اوضاع مردم قم شدند

كرونا، قم و ابهامات روزافزون

چگونگي انتشار ويروس كرونا در ايران و چرايي پرهيز مسوولان مربوطه از قرنطينه شهر قم به عنوان نخستين استان داراي وضعيت بحراني از جمله پرسش‌هايي است كه در روزهاي اخير از سوي بسياري از افراد مطرح شده است. علي مطهري، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در همين راستا در اظهاراتي كه اعتمادآنلاين آن را منتشر كرد، مسووليت جان باختگان را بر عهده كساني دانست كه مانع قرنطينه استان قم شدند. اين اظهارات او از سوي برخي رسانه‌هاي محافظه‌كار به عنوان توهين به مردم برداشت شد از اين ‌رو مطهري روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران قمي با رد اين ادعا و تاكيد بر لزوم حفظ حرمت ساكنان استان قم تاكيد كرد:«در مساله قرنطينه نشدن قم، آيا وزارت بهداشت كم‌كاري كرده و يا موانعي در خود قم وجود داشته، معتقدم بايد روشن شود؛ چراكه كساني مانع اين كار شدند كه مسووليت دارند.» به گزارش ايلنا، علي مطهري همچنين تصريح كرد:«بنده، شيوع كرونا در ايران را به گردن مردم قم نينداختم و اين موضوع ربطي به مردم قم ندارد. بحث من موضوع ديگري است كه همان قرنطينه نشدن قم و لااقل كنترل خروجي‌ها از اين شهر بود كه بايد عاملين آن مشخص شوند. در قم تشخيص قطعي كرونا صورت گرفت و كار خوب مجموعه استان قم اين بود كه اين موضوع را اعلام كردند و بعد وزارت بهداشت آن را تاييد كرد.» مطهري همچنين با اشاره به برخي اظهارات مبني بر «تشديد قم هراسي» گفت:«مصاحبه اخير من صرفا يك اظهارنظر بود كه اگر قرنطينه اوليه در مورد قم اجرا مي‌شد، سرعت شيوع كرونا در كشور كمتر بود و اصلا بحث بنده درباره قم هراسي نبود. همان طور كه گفتم، كاهش چشمگير مبتلايان به كرونا در قم نشان از رعايت مسائل بهداشتي توسط مردم قم و عملكرد خوب كادر درمان و پزشكي و مسوولان اين استان دارد.»

 

فعاليت بدون طعنه لاريجاني

اين نماينده تهران اما تنها فردي نيست كه اين روزها موضوع قم را پيگيري مي‌كند. علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي كه با راي واجدان شرايط استان قم مجوز حضور در پارلمان دهم را گرفت. در همين راستا ديدارهايي را با سعيد نمكي و عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزراي بهداشت و كشور برگزار كرد. وزراي كشور و بهداشت در اين ديدار، گزارش مشروحي را به رييس مجلس ارايه دادند و در مقابل لاريجاني نيز «بر ضرورت هماهنگي همه دستگاه‌ها در موضوع مقابله و پيشگيري بيماري كرونا» و «تجميع همه ظرفيت‌هاي كشور براي ارايه هر چه روان‌تر خدمات بهداشتي، درماني و دارويي» تاكيد كرد. رييس مجلس شوراي اسلامي ترميم و جبران افت شماري از كسب وكارها در كشور به دليل شيوع كرونا را ضروري دانست و تاكيد كرد:«حمايت از كسب وكارها در شرايط فعلي بايد در ستاد اقتصادي دولت پيگيري شده و تمهيدات ويژه و هدفمندي براي آن انديشيده شود.»

رييس مجلس شوراي اسلامي كه اين روزها فعال‌تر از هميشه به نظر مي‌رسد در ادامه اقدامات خود به جاي طعنه به رييس‌جمهوري در تماس تلفني با رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رييس سازمان جهاد كشاورزي و رييس اتاق اصناف قم ضمن دريافت تازه‌ترين گزارش از تدابير صورت گرفته براي مقابله با بيماري كرونا در دستگاه‌ها و اصناف اين استان و بررسي اقدامات انجام شده براي حمايت از كسب وكارهاي آسيب ديده و متاثر از شيوع كرونا، همكاري همه نهادها و اصناف در استان‌ قم را براي ريشه‌كني اين بيماري مورد تاكيد قرار داد. او همچنين بر لزوم بهره‌گيري از ظرفيت خيرين استان قم براي جبران برخي خسارات وارد شده به ساكنان اين استان نيز تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون