• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4611 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند

انتقادهاي كريس ايوانس از رييس‌جمهور امريكا

كاپيتان امريكا از دونالد ترامپ خسته است

بهار سرلك

 

كريس ايوانس، بازيگر امريكايي كه او را براي ايفاي شخصيت‌ كاپيتان امريكا در جهان سينمايي مارول مي‌شناسيم، از رييس‌جمهور امريكا، دونالد ترامپ براي امتناع از پاسخ و اطلاع‌رساني به خبرنگاران درباره پاندمي ويروس كرونا در نشست مطبوعاتي روز يكشنبه انتقاد كرده است.
يكشنبه عصر رييس‌جمهور امريكا در جلسه اطلاع‌رساني به رسانه‌ها با حضور مقامات وزارت بهداشت به مردم كشورش گفت «آرام باشند» و دولت او ويروس كرونا را كه بيش از سه هزار مبتلا در امريكا دارد و دست‌كم ۶۱ نفر را كشته، با جديتي تمام تحت كنترل دارند. ترامپ در اين نشست گفت: «حال همه‌مان عالي مي‌شود، دوباره حال‌مان خوب مي‌شود.» ترامپ صحبت كوتاهي كرد و بعد ميكروفن را به مايك پنس، معاون رييس‌جمهور سپرد كه رياست كارگروه ويژه كاخ سفيد را براي مقابله با كوويد- ۱۹ برعهده دارد.
اما ايوانس كه علاوه بر ايفاي نقش در فيلم‌هاي مارول به تازگي در فيلم كارآگاهي «چاقوكشي» شخصيت رنسوم دريسديل را ايفا كرد، مي‌گويد ملت امريكا از رهبرش انتظار بيشتري دارد. او كه منتقد صريح ترامپ به شمار مي‌رود، در صفحه توييترش به رفتار و عملكرد ترامپ تاخت: «رييس‌جمهور بعد از سخنراني بي‌ربطش و بدون جواب دادن به يك سوال، صحنه را ترك كرد. امريكا جواب مي‌خواهد. امريكا رهبري مي‌خواهد. امريكا رييس‌جمهوري نمي‌خواهد كه طي بحران از صحنه فرار كند و كاري كند كه مايك پنس جواب‌ها را بدهد.»
شيوع بيماري كرونا باعث شد ايوانس اوايل ماه مارس عدم حضورش را در جشنواره «SXSW» اعلام كند.
او روز جمعه از طرفدارانش خواست پيشگيرانه عمل كنند و در صفحه توييترش نوشت: «اميدوارم همه آمادگي‌ لازم را داشته باشند و اطلاعات معتبر كسب كنند.»
ايوانس پيش از اين هم خود را منتقد عملكرد ترامپ معرفي كرده بود. چند سالي مي‌شود كه اين بازيگر توييتر را تريبوني براي اعلام ديدگاه‌هاي سياسي‌اش كرده است.
يك‌بار هم ترامپ را مورد خطاب قرار داده و گفته بود بايد «دست از تقويت كردن دروغ‌ها بردارد.» او ترامپ را «احمق واقعي» ناميده و از طرفداران او مثل تام برادي، بازيكن فوتبال امريكايي و كانيه وست، خواننده رپ انتقاد كرده است.
 همچنين در مصاحبه‌اي با مجله «اسكواير» در سال ۲۰۱۷ درباره پيروزي ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ گفت: «خشمگينم. عصباني‌ام. باوركردني نيست.» بازيگر شخصيت كاپيتان امريكا برايش اهميتي ندارد كه ديدگاه‌هايش باعث شود طرفدارانش را از دست بدهد.
 او در همان مصاحبه گفته بود: «ببينيد، من در تجارتي هستم كه بايد تمام بليت‌هايم را بفروشم. اما، خدايا، اگر درباره چيزي عقيده‌اي راسخ داشته باشم و نتوانم حرفم را با صداي بلند بزنم، نمي‌توانم جلوي آينه بايستم و خودم را نگاه كنم.»
خبرنگار پرسيده بود اگر اين حرف‌ها به اين معني باشد كه اصلا آن بليت‌ها فروخته نشوند؟ ايوانس گفته بود: «مشكلي نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون