• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4612 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند

رييس‌ جمهوري در افتتاح آزادراه شهيد همت - كرج مطرح كرد

تامين بخشي از هزينه‌هاي آزادراه از افزايش ارزش زمين‌هاي اطراف

قطعات 2 و 3 آزادراه شهيد همت-كرج روز سه‌شنبه با حضور و دستور حسن روحاني، رييس‌جمهوري افتتاح شد؛ پروژه‌اي كه قطعه اول آن از منطقه 22 تهران تا گرمدره به طول 5 كيلومتر سال 1391 افتتاح شده و نزديك به 7 هزار ميليارد ريال هزينه دربرداشت. هزينه‌اي كه 70 درصد آن سهم دولت و 30 درصد سهم سرمايه‌گذار بود. همچنين قطعه دوم اين آزادراه از گرمدره تا شهرك جهان‌نما و قطعه 3 از شهرك جهان‌نما تا ابتداي جاده چالوس را شامل مي‌شود كه طول اين 2 قطعه 9 هزار و 600 متر و ارزش امروز اين پروژه 15 هزار ميليارد ريال برآورد شده است. حسن روحاني در جريان افتتاح قطعات ۲ و ۳ اين آزادراه از اهميت ويژه آن سخن گفت و توضيح داد كه پروژه در آغاز دولت ۳ درصد پيشرفت داشت درحالي كه طي اين ۶ سال ۹۷ درصد آن تامين اعتبار و اجرايي شده است.  روحاني همچنين به افزايش ارزش زمين‌هاي اطراف آزادراه جديد اشاره كرد و گفت:«به آقاي وزير راه و شهرسازي گفتم اين اتوبان‌هايي كه احداث مي‌كنيم، قيمت زمين‌هاي اطراف آن را چند برابر مي‌كند، پول اين اتوبان را مي‌تواند اين زمين‌ها تامين كند. يعني شما وقتي اتوباني را مي‌كشيد اين زمين يا متعلق به دولت يا يك دستگاه دولتي، يا يك نهاد عمومي يا نيروهاي مسلح يا بخش خصوصي است. اگر پادگاني هست و كنار آن اين اتوبان رد مي‌شود، آن نهاد محترم و عزيز نظامي ما بايد پول آن را بدهد. يعني زمين‌هاي آن
10 برابر ارزش پيدا كرده و اگر اينها پول‌هاي خود را پرداخت كنند، هزينه بسياري از آزادراه‌ها از همين راه تامين مي‌شود. در دنيا معمولا اولين درآمدي كه براي آزادراه تعيين مي‌كنند، ارزش زمين‌هايي است كه در اطراف آزادراه‌ها يا بزرگراه‌ها ايجاد مي‌شود.» رييس‌جمهوري همچنين در بخش ديگري از سخنانش ابراز اميدواري كرد كه سال ۹۹ مشكلات اقتصادي حاصل از شيوع بيماري كرونا برطرف خواهد شد.

دولت نوروز تعطيل نيست
حسن روحاني همچنين ديروز با رييس دانشگاه علوم پزشكي قم و گيلان تلفني گفت‌وگو و از تلاش‌هاي كادر درماني قدرداني كرد. رييس‌جمهوري در گفت‌وگو با رييس دانشگاه علوم پزشكي گيلان گفت:«هر آنچه براي درمان بيماران و مقابله با شيوع ويروس كرونا مورد نياز باشد با توليد در داخل يا از طريق واردات تامين خواهد شد.» او در پاسخ به ابراز نگراني رييس اين دانشگاه از افزايش ابتلا به كرونا نيز گفت:«قطعا همه بايد در پويش «در خانه مي‌مانيم» شركت فعال داشته ‌باشند و اميدوارم، ملت فهيم و شريف ما كه همواره كنار يكديگر براي رفع مشكلات تلاش كرده‌اند اين ‌بار نيز در اين پويش بزرگ براي تامين سلامت خود و ساير شهروندان از سفرهاي نوروزي اجتناب كنند.» روحاني در اين مكالمه تلفني اطمينان خاطر داد:«دولت در تعطيلات عيد تعطيل نيست و همه مسوولان به خدمت‌رساني مشغول هستند.» او همچنين خطاب به رييس دانشگاه علوم پزشكي گيلان تاكيد كرد:«چنانچه در خدمت درماني به مردم و تامين نيازهاي كادر درماني در اين ايام به مانع يا مشكلي برخورد كرديد سريعا مسوولان به ‌ويژه مسوولان ستاد ملي مديريت بيماري كرونا را مطلع كنيد تا براي رفع اين موانع در اسرع وقت اقدام شود.» رييس‌جمهوري در گفت‌وگوي تلفني با رييس دانشگاه علوم پزشكي قم نيز گفت: «دولت با همه توان و امكانات در اين موضوع وارد شده و براي رساندن تجهيزات و امكانات لازم بيمارستان‌ها و حفاظت از جان كادر درماني در مقابله با ويروس كرونا همه تلاش خود را انجام خواهد داد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون