• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

جهان

مورينيو: شانسي براي رسيدن به ركورد فرگوسن ندارم

مورينيوي پرتغالي موفق شد به همراه چلسي براي سومين بار در ليگ برتر عنوان قهرماني را كسب كند. سال‌هاي 2005 و 2006 بود كه مورينيو به همراه همين تيم در ليگ انگليس قهرمان شده بود. اين هشتمين قهرماني مورينيو در ليگ‌هاي اروپايي طي 12 سال گذشته بود. او دو بار با پورتو، دو بار با اينتر و يك بار هم با رئال‌مادريد عنوان قهرماني را كسب كرده بود. فرگوسن كه سال 2013 و پس از 27 سال مربيگري در منچستريونايتد بازنشسته شد، نخستين جام قهرماني‌اش در ليگ انگليس را زماني جشن گرفت كه 52 ساله بود. اين در حالي است كه مورينيو جام‌هاي بسيار بيشتري نسبت به فرگوسن در زماني كه سن كمتري داشته برده است. آقاي خاص رسيدن به ركورد فرگوسن را رد و تاكيد كرد تا زماني كه بخواهد بازنشسته شود، شايد بتواند پنج جام ديگر را كسب كند. او در اين زمينه گفت: سال‌هاي مربيگري زيادي پيش‌رويم قرار دارد اما جايگاهي كه سر آلكس فرگوس دارد براي همه مربيان دور از دسترس است. غيرممكن است. نمي‌توانم 13 قهرماني در ليگ برتر انگليس بياورم. شايد بتوانم 13 قهرماني كسب كنم. هشت قهرماني در ليگ‌هاي مختلف دارم و فكر مي‌كنم بتوانم به 13 برسم اما 13 قهرماني در ليگ انگليس؟ نه، هيچ شانسي براي كسب آن ندارم. پس از فرگوسن موفق‌ترين مربيان تاريخ ليگ انگليس باب پيسلي از ليورپول و جورج رمزي از آستون ويلا با شش قهرماني هستند.

 

استوارت بينگهام قهرمان اسنوكر حرفه‌اي جهان شد

استوارت بينگهام در فينال مسابقه‌هاي جهاني اسنوكر، توانست با نتيجه 18 بر 15 شوان مورفي را شكست دهد و براي نخستين بار قهرمان جهان شود. شوان مورفي در سال 2005 قهرمان جهان شده بود. بينگهام درباره اين پيروزي گفت: هنگامي كه نتيجه 15 – 15 شد من فكر كردم كه بازي را از دست داده‌ام. 64 دقيقه طول كشيد تا نتيجه 16 – 15 شود و اين من را آرام كرد. اين مسابقه برايم بسيار اهميت داشت. من 20 سال فعاليت حرفه‌اي داشته‌ام. دوستان و خانواده‌ام از من حمايت كردند. اين شرايط برايم باور نكردني بود. از سال 2000 تاكنون اين دومين بار است كه بينگهام توانسته راند دوم را پشت سر بگذارد. دو سال پيش در مسابقه‌هاي جهاني «او سوليوان» او را شكست داد و از بين هشت نفر حذف شد. بينگهام 39 ساله به دليل اينكه مسن‌ترين قهرمان جهان از سال 1978 تاكنون بوده است يك چك 300 هزار پوندي دريافت كرد. بينگهام تا به حال يك ميليون و 700 هزار پوند از مسابقات مختلف جايزه برده و اين نخستين قهرماني او در مسابقات جهاني بود. بينگهام از سال 1995 فعاليت حرفه‌اي دارد اما از سال 2011 كه در مسابقه‌هاي اپن استراليا قهرمان شده بود، تاكنون در مسابقه‌هاي سطح بالا مقام نياورده بود. افراد بسيار كمي روي قهرماني بينگهام در اين دوره از مسابقه‌ها حساب مي‌كردند اما او در 17 روز مسابقه در شفيلد توانست اوسوليوان و جود ترامپ را شكست دهد و برتري خود را اثبات كند. بينگهام در مصاحبه خود با BBC گفت: من بايد از مادرم، پدرم، همسرم، خانواده‌ام و تمامي تيم تشكر كنم. من 20 سال فعاليت حرفه‌اي داشتم و فراز و نشيب‌هايي بر سر راهم بود. خانواده و دوستانم از من حمايت كردند. اين باور نكردني است. مورفي 32 ساله كه در اين مسابقه شكست خورد، اسنوكرباز شماره هشت جهان است. او در سال 2005 قهرمان جهان شده و در سال 2009 به فينال رقابت‌ها راه يافته بود. او بعد از شكست خود گفت: براي من شب بزرگي بود اما آن طور كه مي‌خواستم به پايان نرسيد. من با آمادگي كامل به اين مسابقه آمدم و بهترين عملكردم را به نمايش گذاشتم. فكر مي‌كنم هيچ بازيكن ديگري از استوارت براي اين مقام شايسته‌تر نبود.

 

تري: قرارداد دروگبا بايد تمديد شود

كاپيتان چلسي تاكيد كرد قرارداد مهاجم باتجربه اين تيم بايد تمديد شود. باشگاه چلسي همچنان خط‌مشي پيشنهاد تمديد قرارداد يك‌ساله براي بازيكنان بالاي 30 سال را حفظ كرده است اما جان‌تري، كاپيتان آبي‌هاي لندن بر اين باور است كه ديديه دروگباي 37 ساله شايسته تمديد قرارداد يك ساله ديگري نيز هست. دروگبا در فصل جاري موفق به زدن هفت گل براي چلسي شده است و نقش پررنگي هم در كسب قهرماني اين تيم در ليگ برتر انگليس داشت. او در دوراني كه ديگو كاستا، مهاجم اصلي چلسي آسيب ديده بود، در تركيب تيمش به ميدان رفت و نمايش درخور توجهي را هم از خود ارايه كرد.‌تري در اين زمينه گفت: دروگبا فوق‌العاده است زيرا در اين فصل با توجه به اينكه بازي‌هاي زيادي به او نرسيد اما صبور بود. خيلي بهتر مي‌شد اگر ديديه مي‌توانست بازي‌هاي بيشتري براي چلسي انجام دهد اما ديگو كاستا هم عالي بود و گل‌هاي زيادي را هم به ثمر رساند. ‌تري در ادامه تاكيد كرد حضور دروگبا در رختكن چلسي به همان اندازه كه حضورش در زمين مسابقه مهم است براي آبي‌هاي لندن اهميت دارد. او در اين باره هم گفت: تجربه‌اي كه دروگبا دارد و صحبت‌هايي كه پيش از آغاز بازي‌ها انجام مي‌دهد، براي ما عالي هستند. وقتي در يك بازي شكست مي‌خوريد و نياز داريد بازيكن باتجربه‌تري با شما صحبت كند، اوست كه اين كار را انجام مي‌دهد. زماني كه مي‌بازيم و نگران هستيم، او مي‌گويد از اين اتفاق‌ها مي‌افتد و مهم اين است كه به بازي‌ها برگرديم و اميد داشته باشيم. وقتي چنين حرف‌هايي را از كسي مي‌شنويد كه دوستش داريد، بدون شك روحيه‌تان عوض مي‌شود. ژوزه مورينيو، سرمربي چلسي در فصل نقل‌وانتقال‌هاي تابستاني به دنبال خريد مهاجم ديگري است اما جان‌تري اميدوار است مورينيو جايي را در تركيب تيم براي دورگبا نگه دارد. او در اين مورد هم عنوان كرد: اميدوارم او براي فصل آينده هم در تركيب تيم ما باشد. او وقتي در تركيب قرار مي‌گيرد، بازيكن بزرگي براي ما است و خارج از زمين هم مهره باارزشي است. او اين موضوع را در طول سال‌هايي كه اينجا بوده، نشان داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون