• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4628 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت

خبر

تفاوت «تب» در كوويد 19 سرماخوردگي و آنفلوآنزا

مسعود مرداني؛ فوق‌ تخصص بيماري‌هاي عفوني در توضيح تفاوت «تب» در سرماخوردگي، آنفلوآنزا و كوويد 19 گفت:«3 نوع بيماري وجود دارد كه علائم آنها با يكديگر همپوشاني دارد؛ سرماخوردگي، آنفلوآنزا و كوويد 19. در سرماخوردگي معمولا علائم سبك است و آهسته ايجاد مي‌شود در واقع خود را با يك آبريزش بيني و عطسه نشان مي‌دهد. در سرماخوردگي تب به ندرت به 38 درجه مي‌رسد و شايد اصلا بروز نكند اما در آنفلوآنزا، تب ناگهاني بوده و ممكن است به 40 درجه نيز برسد. همچنين اين بيماري با بدن‌درد همراه است در حالي كه بيماران كوويد 19 معمولا تبي بين 38 تا 39 درجه دارند. البته به‌ طور كلي تب، يافته بسيار شايعي در عفونت‌هاي دستگاه‌ تنفسي فوقاني است البته با يك علامت نمي‌توان بيماري را تشخيص داد. اما اگر تب در كنار آبريزش و گرفتگي بيني و عطسه‌هاي مكرر باشد، سرماخوردگي محسوب مي‌شود، اگر تب به همراه خلط سبز رنگ در گلو باشد، سينه‌پهلو است و اگر تب همراه با بدن درد و كوفتگي باشد، آنفلوآنزاست. معمولا تب در بيماران كوويد 19 حدود 3 روز به طول مي‌انجامد و در نُرم متوسط تا شديد آن ممكن است به 4 تا 5 روز نيز برسد در حالي كه در ساير بيماري‌هاي مذكور، تب بين 24 تا 48 ساعت قطع خواهد شد.»


امسال هم در ماه رمضان اصناف تا سحر اجازه فعاليت دارند

رييس پليس پايتخت گفت:«امسال هم صنوف مي‌توانند فعاليت‌شان را تا سحر ادامه دهند اما حتما بايد پروتكل‌هاي بهداشتي كه ستاد ملي مبارزه با كرونا اعلام مي‌كند در واحدهاي مختلف صنفي رعايت شود.»
سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با مهر با اشاره به فعاليت صنوف در ماه مبارك رمضان افزود:«يكي از موضوعاتي كه پليس اماكن با جديت دنبال مي‌كند، رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي است كه ستاد كرونا و وزارت بهداشت اعلام مي‌كند.»
به گفته سردار رحيمي، مراكز تهيه و توزيع غذا، اغذيه‌فروشي‌ها، رستوران‌ها و آبميوه‌فروش‌ها مي‌توانند از افطار تا سحر به فعاليت خود ادامه دهند.
سردار رحيمي افزود:«ولي تاكيد مي‌كنم پروتكل‌ها و ضوابط و مقرراتي كه از سوي وزارت بهداشت، ستاد ملي كرونا و كميته اجتماعي انتظامي و امنيتي اعلام مي‌شود بايد با جديت توسط واحدهاي صنفي دنبال شود كه خداي ناكرده اين بيماري مجدد شيوع نيابد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون