• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4629 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ ارديبهشت

تعهد وزير به حل مشكلات «شاد»

وزير آموزش و پرورش تصميم‌گيري درمورد برگزاري امتحانات دانش‌آموزان را منوط به سياست‌هاي وزارت بهداشت دانست و در عين حال به خانواده‌ها اطمينان داد كه نگراني بابت امتحانات فرزندان‌شان نداشته باشند.
محسن حاجي‌ميزرايي درباره آخرين وضعيت برگزاري امتحانات دانش‌آموزان اظهار كرد: وزارت آموزش و پرورش در مورد امتحانات تابع پروتكل‌هاي وزارت بهداشت است. در صورتي كه امكان برگزاري آزمون حضوري وجود داشته باشد اولويت ما برگزاري حضوري آزمون است اما اگر سياست‌هاي وزارت بهداشت اين اجازه را به ما ندهد ما از شيوه‌هاي ديگري براي برگزاري امتحانات استفاده خواهيم كرد. وزير آموزش و پرورش همچنين در مورد فعاليت سامانه شاد  گفت: مدارس به دليل رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و دفاع از سلامت دانش‌آموزان تعطيل شده است، در عين حال اين تعطيلي مربوط به يك تا دو هفته نبود و ما دورنمايي از آينده و پايان تعطيلات نداشتيم به همين دليل آموزش از راه دور را برنامه‌ريزي كرديم، چراكه نمي‌خواهيم تا يك سال تحصيلي دانش‌آموزان آسيب ببينند. دانش‌آموزان در سال آينده بايد با پشتوانه قوي كه حاوي مطالب آموزشي امسال است تحصيلات خود را آغاز كنند و به همين دليل ما سامانه شاد را راه‌اندازي كرديم. اگر ما بخواهيم برنامه‌هاي‌مان را از طريق تلويزيون دنبال كنيم بايد 12 كانال اختصاصي داشته باشيم، چراكه بيش از 250 عنوان درسي داريم، از طرفي برنامه‌هاي تلويزيون تعاملي نيست و ما به دنبال ارتباط دو سويه ميان دانش‌آموزان و معلمان بوديم. ما نياز داشتيم تا شبكه‌اي را طراحي كنيم كه از امنيت آن اطمينان داشته و در عين حال در مالكيت آموزش و پرورش نيز باشد به همين دليل نيز شبكه آموزش دانش‌آموزان يا همان شبكه «شاد» را راه‌اندازي كرديم تا ارتباط ميان دانش‌آموزان و معلمان‌شان مشابه ارتباط در مدرسه در فضاي مجازي شكل بگيرد. تاكنون بيش از 12 ميليون نفر عضو شاد هستند كه اين افراد شامل مديران، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده دانش‌آموزان هستند. برخي افراد در منطقه‌اي هستند كه دسترسي به اينترنت براي‌شان وجود ندارد يا اينكه گوشي هوشمند ندارند، برنامه‌ريزي ما اين است افرادي كه مي‌توانند از شاد استفاده كنند و در جايي كه اين امكان وجود ندارد مديران مدارس و مديران كل را موظف كرديم شيوه‌هايي را براي استمرار آموزش اتخاذ كنند كه يا از طريق آموزش‌هاي راديو و تلويزيون منطقه‌اي و محلي يا حتي آموزش حضوري به دانش‌آموزان دنبال شود. از نظر فني اين سامانه ظرفيت بالايي دارد و بيش از
 40 ميليون نفر را پوشش مي‌دهد. ما تيمي از متخصصان را براي پشتيباني فني اين سامانه 
به كار گرفتيم و البته طبيعي است كار در اين گستردگي مشكلاتي داشته باشد كه بسياري از آنها حل شده است ما يك مركز تلفن هم ايجاد كرديم و تيم فني اين اطمينان را دادند كه مشكلات را حل كنند. وزير ادامه داد: بنده هم متعهد مي‌شوم كه اين مشكلات را به تدريج پيگيري و حل كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون