• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4633 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت

از دستمزد 70 ميليون دلاري تاد فيليپس تا فشار سياسيون به سينماداران امريكا

«پيرمرد و خواننده» ايراني به سوييس مي‌رود

گروه هنر و ادبيات

جشنواره فيلم سوييس ميزبان «پيرمرد و خواننده» شد

مستند «پيرمرد و خواننده» ساخته امير اصانلو در اولين تجربه بين‌المللي خود راهي جشنواره‌اي در سوييس مي‌شود. به گزارش مهر و به نقل از روابط‌عمومي فيلم، مستند «پيرمرد و خواننده» كه در جشنواره‌هاي داخلي نيز به نمايش درآمده و در سيزدهمين دوره جشنواره «سينماحقيقت» موفق به كسب تنديس طلايي آويني شده بود در جشنواره «نماي حقيقت» سوييس به نمايش در مي‌آيد. جشنواره «نماي حقيقت» Visions du Réel از ۱۹۶۹ هر ساله در ماه آوريل در نيون سوييس برگزار مي‌شود. اين رويداد سينمايي در آغاز راه خود به فيلمسازان سوييسي و آثار مانده در پشت پرده آهنين و كشورهاي بلوك شرق در اروپاي شرقي اختصاص داشت، اما رفته‌رفته به جشنواره‌اي بين‌المللي بدل شد.

 

فشار سياستمداران امريكايي براي بازگشايي سينماها

سينماهاي زنجيره‌اي بزرگ امريكا در حالي با درخواست بازگشايي پس از يك وقفه نسبتا طولاني روبه‌رو هستند كه نسبت به تبديل شدن به كانون انتشار ويروس كرونا ابراز نگراني مي‌كنند. به گزارش ايسنا و به نقل از نيويورك‌تايمز، در هفته‌هاي اخير يك برنامه زماني موقت براي آغاز فعاليت مجدد سينماها در امريكا پس از تعطيلي به سبب شيوع ويروس كرونا در حال شكل گرفتن است كه بر اساس آن ۷۵ درصد از ۵۵۴۸ سالن سينما در امريكا در تابستان بليت‌فروشي خواهند كرد و بنابراين فيلم‌هاي مهمي چون «Tenet» ساخته جديد «كريستوفر نولان» و «مولان» پروژه پرهزينه ديزني مي‌توانند به ترتيب در تاريخ ۱۷ و ۲۴ جولاي اكران شوند. اما در اين ميان برخي سياستمداران جمهوري‌خواه خواهان بازگشايي سينماها در اسرع وقت هستند و فرمانداران برخي ايالت‌ها نيز از سينماداران خواسته‌اند هر چه زودتر سالن‌هاي سينما را به‌رغم نگراني‌هاي بهداشتي و سلامتي بازگشايي كنند. سينماداران نسبت به عواقب بازگشايي زودهنگام سالن‌هاي نمايش فيلم ابراز نگراني مي‌كنند و دوست ندارند سينماها به عنوان كانون انتشار ويروس كرونا شناخته شوند.

 

دستمزد 70 ميليون دلاري تاد فيليپس

به گزارش مهر و به نقل از ددلاين، تاد فيليپس كه هم نويسنده و هم كارگردان فيلم تحسين شده «جوكر» است، با نمايش اين فيلم موفق به كسب درآمدي ۷۰ ميليون دلاري شد. اين فيلم نام خود را به عنوان پرفروش‌ترين فيلم با درجه R در تاريخ سينما ثبت كرده و به فروشي ۱.۰۷ ميليارد دلاري دست يافته، با بودجه‌اي متوسط از سوي كمپاني برادران وارنر ساخته شد. اين كمپاني كه بودجه ۷۰ ميليون دلاري براي ساخت فيلم اختصاص داد با بي‌ميلي سراغ ساخت فيلم تاريكي از دنياي كميك رفت و در همين حال استوديوهاي «بران استوديوز» و «ويلج رودشاو» نيز هر يك ۲۵ درصد از بودجه ساخت فيلم را متقبل شدند. اين در حالي است كه به تازگي گزارش شد با توجه به فروش ۱.۰۷ ميليارد دلاري «جوكر» اين فيلم در مجموع سودي ۸۳۰ ميليون دلاري را از فروش جهاني خود كسب كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون