• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4636 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۳ ارديبهشت

ارايه آموزش‌هاي پيشگيري از كرونا و غربالگري معتادان

گروه اجتماعي | معاون پيشگيري سازمان بهزيستي كشور از ارايه آموزش‌هاي لازم به معتادان خياباني در سه هزارو 270 محله پرخطر خبر داد. 
به گزارش ايسنا، سازمان بهزيستي از زمان شيوع كرونا اقدامات مختلفي را براي جلوگيري از شيوع كرونا ميان معتادان خياباني و معتادان مقيم مراكز صورت داده است كه به زعم مجيد رضازاده، معاون پيشگيري سازمان بهزيستي كشور، اين اقدامات باعث شده است تا كمترين تعداد مبتلايان در ميان معتادان رصد شود. او  با بيان اينكه اين اقدامات با حمايت سازمان ملل انجام شده است، اظهار كرد: اين اقدامات در سايت سازمان ملل منتشر و از اقدامات بهزيستي در ايران تقدير شده كه باعث افتخار كشور است، چراكه علاوه بر مردم‌ عادي حتي‌ به معتادان خياباني و كارتن‌خواب هم رسيدگي كرده‌ايم اين درحالي است كه حتي برخي از كشورهاي پيشرفته نتوانسته بودند به مردم عادي، سالمندان‌ و‌معلولان رسيدگي كنند.
رضازاده با اشاره به اقدامات بهزيستي در اين زمينه توضيح داد: در مراكز اقامتي بلافاصله دستورالعمل‌هايي درباره اينكه چگونه با افراد علامت‌دار برخورد كنند، ارسال كرديم تا اين افراد را قرنطينه و از پذيرش افراد جديد خودداري كنند. رضازاده افزود: اين افراد هم از نظر اينكه تجمع دارند و هم از نظر اينكه سطح ايمني آنها پايين‌تر است و نكات بهداشتي را رعايت نمي‌كنند، شيوع بيماري در آنها مي‌توانست بسيار بيشتر باشد، اما با اقداماتي كه سازمان بهزيستي انجام داد و كمك ستاد ملي مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان ملل خوشبختانه شاهد اين هستيم كه تعداد افراد مبتلا بسيار كم است.
معاون توسعه پيشگيري و درمان سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه در همه مراكز مواد ضدعفوني‌كننده توزيع شده است، تصريح كرد: ضدعفوني كردن اين مراكز و همچنين آموزش‌هاي لازم را هم داديم تا هم از معتادان و هم از مراقبان، محافظت شود تا مبتلا به اين بيماري نشوند و خانواده‌هاي‌شان هم حفظ شوند.او تصريح كرد: در حوزه كاهش آسيب، درباره معتاداني كه در خيابان و مراكز هستند ما با داشتن ۲۵۸ مركز روزانه و شبانه و ۲۵۰ تيم سيار، سه هزار محله پرخطر را شناسايي كرديم. رضازاده افزود: اين تيم‌هاي سيار علاوه بر اينكه در مراكز روزانه و شبانه پذيراي اين افراد بودند، خدمات كاهش آسيب را هم ارايه كردند. او در پايان گفت: تيم‌هاي ما نيز به اين محلات پرخطر مراجعه و به معتادان پاتوق‌ها آموزش‌هاي لازم را ارايه كرده‌اند. به اين افراد نيز مواد ضدعفوني‌كننده ارايه شده است و غربالگري و تب‌سنجي شده‌اند. همچنين اگر كسي علائم بيماري داشت، تا بيمارستان همراهي شده است. به اين ترتيب تعداد افراد مبتلايي كه پيش‌بيني مي‌كرديم با اقدامات بهزيستي و كمك ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان ملل و وزارت بهداشت كمتر بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون