• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4637 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت

يك منبع آگاه در سپاه پاسداران شهادتِ سردار حاجي‌زاده را تكذيب كرد

فرمانده هوافضاي سپاه زنده است

سردار حاجي‌زاده شهيد نشده. از بامداد ديروز برخي رسانه‌هاي عربي‌زبان با انتشار اخباري در فضاي مجازي مدعي شدند سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به ريف شرقي حمص در سوريه به شهادت رسيده‌ است. اشاره اين رسانه‌ها به انفجارهايي بود كه روز جمعه در پادگان ابن‌هيثم در جنوب شرقي شهر حمص و بر اثر انفجار زاغه‌هاي مهمات ارتش سوريه در اين پادگان رخ داد؛ انفجاري كه بامداد همان روزي رخ داد كه بالگردهاي رژيم صهيونيستي، مناطقي را در استان قنيطره سوريه هدف قرار داده بودند. 
پس از انتشار اين اخبار در فضاي مجازي، رويترز هم به نقل از مقام‌هاي محلي و منابع روسي از انفجار يك انبار مهمات در شهر حمص روسيه و حمله به مكان‌هاي استقرار نيروهاي جمهوري اسلامي در حومه دمشق خبر داد. به گزارش برخي رسانه‌هاي خارجي، گروه ناظر حقوق بشر سوريه هم مدعي شده بود كه 4 ايراني و 3 سوري در اين حمله كشته شدند. اما در همان ساعات ابتدايي روز شنبه، باشگاه خبرنگاران به نقل از يك منبع آگاه در هوافضاي سپاه پاسداران خبر شهادت سردار علي‌حاجي‌زاده، را تكذيب كرد. ساعاتي بعد هم پايگاه اطلاع‌رساني سردار اميرعلي حاجي‌زاده با تكذيب اين شايعه نوشت كه «سردار حاجي‌زاده در سلامتي كامل و در حال انجام ماموريت‌هاي جاري نيروي هوافضاي سپاه هستند».  اما اين اولين‌بار نيست كه منابع خبري خارجي، مدعي شهادت سردار حاجي‌زاده شده‌اند. پس از شهادت سردار سليماني تاكنون چندبار شايعه شهادت سرداران سپاه از جمله سردار قاآني و حاجي‌زاده منتشر و تكذيب شده است. در همين راستا دي‌ماه سال گذشته برخي رسانه‌ها اخباري مبني بر شهادت سردار حاجي‌زاده منتشر كردند. آن زمان هم برخي رسانه‌هاي عربي‌زبان مدعي شدند كه سردار حاجي‌زاده به‌ دنبال حمله يكشنبه شب رژيم صهيونيستي به برخي نقاط در خاك سوريه به شهادت رسيده است. 
يك روز بعد اما ايسنا، بدون اشاره به منبع مشخصي، شهادت اين فرمانده سپاه را تكذيب كرد و ساعاتي بعد هم سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سردار حاجي‌زاده در سلامتي كامل در حال انجام ماموريت‌هاي جاري محوله هستند. سردار رمضان‌شريف با تكذيب اين شايعه گفته بود: «همان‌گونه كه بارها اعلام شده، دشمنان انقلاب اسلامي و ملت ايران آمال و آرزوهاي باطل و شيطاني خود را در دروغ‌پردازي‌ها و شايعه‌پراكني‌ها و انتشار اخبار كذب و بي‌اساس دنبال مي‌كنند.» هرچند آن زمان، از آنجا كه شخص سردار حاجي‌زاده واكنشي به اين شايعات نشان نداده، برخي رسانه‌هاي خارجي شايعه كردند كه تكذيب خبر شهادت سردار حاجي‌زاده ممكن است درست نباشد اما مدتي بعد، با حضور سردار حاجي‌زاده در مجامع عمومي و انجام گفت‌وگوهايي اين شايعات هم پايان گرفت. سردار اميرعلي‌ حاجي‌زاده، از سال 88 و پس از شكل‌گيري نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان نخستين فرمانده اين نيرو منصوب شد و كماكان در اين سمت مشغول خدمت است. او 21 دي‌ماه 98، درحالي در يك كنفرانس خبري مسووليت سقوط هواپيماي بويينگ ۷۳۷ اوكراين را پذيرفت كه اين هواپيماي مسافربري، 18دي 98، بر اثر اصابت موشك پدافند هوايي جمهوري اسلامي سقوط كرد و 176 مسافر آن جان باختند؛ اتفاقي كه اين مدت منجر به توجه رسانه‌اي دوچندان به سردار حاجي‌زاده شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون