• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4643 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت

پيدا و پنهان

درج قيمت در سايت‌ها  دوباره ممنوع شد

رضا الفت‌نسب، عضو هيات مديره اتحاديه كسب و كارهاي مجازي گفت: حكم دادگاه مبني بر ممنوعيت درج قيمت خودرو‌ها در آگهي‌هاي اينترنتي از روز پنجشنبه عصر صادر شده و از آن زمان در حال اجراست. وي با اعلام اينكه اين قانون تمامي پلتفرم‌هاي درج آگهي را شامل مي‌شود، گفت: پيش از اين نيز محدوده قيمتي براي آگهي خودروها مشخص شده بود و افراد در صورت اعمال قيمتي بالاتر از حد تعيين شده، قادر به انتشار آگهي نبودند. در حال حاضر اين قانون درج آگهي اتومبيل‌ها با ذكر قيمت را ممنوع مي‌كند و اين آگهي‌ها بايد بدون قيمت درج شوند.


نخستين عدد و رقم درباره گردشگري ايران در سال 2020

 متوسط رشد گردشگري ايران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ همزمان با شيوع بحران جهاني كرونا بنا بر اعلام سازمان جهاني گردشگري منفي ۱۵.۸ درصد بوده است. بر اساس اطلاعاتي كه سازمان جهاني گردشگري از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ منتشر كرد، گردشگري ايران به‌رغم رشد مثبت ۳۴ درصدي در ژانويه و مثبت ۱۱ درصد در فوريه، با اوج‌گيري بحران كرونا در ماه مارس با نزول ۸۱ درصدي ورودي گردشگران بين‌المللي همراه شده كه متوسط رشد منفي ۱۵.۸ درصد را براي ايران از ابتداي سال ميلادي تاكنون رقم زده است. در اين گزارش متوسط رشد ورود گردشگران بين‌المللي در سطح جهان نيز منفي ۲۲.۴ درصد گزارش شده است كه در اين ميان منطقه آسيا-اقيانوسيه با متوسط منفي ۳۵ درصد بيشترين نزول را به خود اختصاص داده و اروپا با منفي ۱۹ درصد، امريكا با منفي ۱۵ درصد و آفريقا با متوسط رشد گردشگر منفي ۱۲ درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. منطقه خاورميانه با متوسط رشد منفي ۱۱ درصد كمترين نزول در جذب گردشگر بين‌المللي را از ابتداي سال ۲۰۲۰ تاكنون داشته است.


افت شاخص ملي  محيط كسب و كار در زمستان 98

نتايج پايش ملي محيط كسب‌وكار در زمستان 1398 نشان مي‌دهد كه وضعيت فضاي كسب و كار نامساعدتر از فصل پاييز 98 شده است. اين در شرايطي است كه پيش از اين در 4 فصل متوالي وضعيت فضاي كسب و كار رو به بهبود پيش مي‌رفت. بر اساس نتايج حاصل از پايش ملي محيط كسب‌وكار ايران در زمستان 1398، رقم شاخص كل، 6.05 (نمره بدترين ارزيابي 10 است) محاسبه ‌شده كه بدتر از وضعيت اين شاخص نسبت به ارزيابي فصل گذشته  است. همچنين اين ارزيابي بيانگر آن است كه از ديد فعالان اقتصادي مشاركت‌كننده در اين پايش، در اكثر استان‌ها، وضعيت بيشتر مولفه‌هاي موثر بر محيط كسب‌وكار ايران در زمستان 1398 تا حدودي نامساعدتر شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون