• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

زير ذره‌بين اقتصاد

۹۰۰ هزار شغل‌ رشد 8 درصدي مي‌خواهد | وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به بيكاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي گفت: براي تحقق سالانه ۹۰۰ هزار شغل در كشور نياز به رشد هشت درصدي داريم. علي ربيعي اظهار كرد: براي رسيدن به رشد هشت درصدي بايد از همه توانمندي‌هاي خود در بخش‌هاي گوناگون استفاده كنيم و براي رشد اخلاقي جامعه، فرهنگ كار و تحول اقتصادي را ارتقا بدهيم. رشد اقتصادي هشت درصدي قابل تحقق است اما براي ارتقاي اخلاق و فرهنگ كار در جامعه بايد دانشگاه‌ها به ياري بيايند. امروز دانش‌آموخته‌هاي دانشگاهي نمي‌توانند خلاقيت ايجاد كنند زيرا يك جاي كار مشكل دارد و اين مشكل مي‌تواند در متون درسي و يا در روش‌هاي آموزشي باشد. وي با بيان اينكه جامعه كنوني توليد محور نيست، افزود: بر جامعه چه رفته است، مردمي كه روزي قنات مي‌كندند تا از آب‌هاي زيرزميني استفاده كنند امروز به دنبال دريافت يارانه هستند.

برنامه‌ريزي پژو براي حضور در ايران| يك نشريه آلماني به نقل از مديرعامل برند پژو نوشت: پژو - سيتروئن سرگرم مذاكره براي همكاري با ايران خودرو در صورت برداشته شدن تحريم‌ها است. ماكسيم پيكات گفت: ما با شركاي ايراني‌مان در مورد نحوه و زمان آغاز فعاليت‌هاي‌مان مذاكرات هفتگي داريم. ايران و قدرت‌هاي غربي در مهلت تعيين شده در ژوئن به توافق جامع هسته‌اي دست پيدا كنند و پس از آن تحريم‌ها برداشته شوند. پژو در ميان مدت مايل است در ايران خودرو توليد كند. ما در فكر ايجاد يك جوينت ونچر با ايران خودرو هستيم كه از تامين تا توليد و فروش قطعات خودرو را پوشش خواهد داد.

با خاطيان از نرخ سود سپرده برخورد مي‌كنيم| وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به ابلاغ نرخ سود سپرده‌ها تاكيد كرد: دولت مصمم است تا با تثبيت و سامان‌بخشي به بازار پولي و مالي زمينه رشد و اعتلاي اقتصادي را فراهم كند؛ در اين راستا ضمن حمايت از بانك‌ها و موسسات مالي قانوني، هر نوع تخطي از تصميم‌هاي قانوني اتخاذ شده در اين مسير را بر نمي‌تابد و از همه اهرم‌هاي قانوني براي تحقق اهداف اقتصادي استفاده مي‌كند. علي طيب‎نيا با برشمردن پاره‌اي از چالش‌هاي فراروي اقتصاد ملي تصريح كرد: با تدابير اتخاذ شده و همكاري ارزنده بانك‌ها خوشبختانه شاهد بهبود شرايط وضعيت اقتصادي كشور، كاهش تورم و سير صعودي رشد اقتصادي هستيم اما تا رسيدن به وضع مطلوب  فاصله   داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون