• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

به‌رغم ادامه شرايط قرنطينه، فعاليت‌هاي‌ سينماي فرانسه آغاز شد

نمايشگاه ون‌گوگ را در خودرو تماشا كنيد

گروه هنر و ادبيات

«زير درختان زيتون» در جمع بهترين‌هاي تاريخ كن 
نشريه نيويوركر فيلم «زير درختان زيتون» ساخته عباس كيارستمي را در جمع ۴۴ فيلم برتر تاريخ جشنواره فيلم كن قرار داد. به گزارش ايسنا، در اين روزها كه جاي خالي جشنواره كن و شور، هيجان و فيلم‌هاي مهمي كه هر سال به سينماي جهان تزريق مي‌كرد بيش از پيش حس مي‌شود، «ريچارد برودي» از نشريه نيويوركر فهرستي از فيلم‌هاي برتر جشنواره كن (شامل همه بخش‌هاي اصلي و جنبي) از ابتدا تاكنون تهيه‌كرده است كه نام آثار فيلمسازان مهمي چون «ميكل آنجلو آنتونيوني»، «آنيس واردا»، «جيم جارموش»، «ويليام وايلر» ، عباس كيارستمي و ... را در خود جاي داده است. در اين فهرست كه شامل ۴۴ فيلم است فيلم «زير درختان زيتون» با بازي محمدعلي كشاورز و محصول سال ۱۹۹۴، رتبه ۳۵ را به خود اختصاص داده است. اين فيلم به كارگرداني و نويسندگي عباس كيارستمي در ادامه دو فيلم «خانه دوست كجاست؟» و «زندگي و ديگر هيچ» ساخته كه بعدها با عنوان سه‌گانه كوكر شناخته شد.

ماشين‌سواري در نمايشگاه «ون‌گوگ»
استقبال از ايده‎هايي همچون «سينماماشين» و برگزاري كنسرت‌هايي با حضور تماشاگراني كه در خودروهاي شخصي‌شان حضور دارند سبب شده تا بازديد از نمايشگاه «ون‌گوگ» از داخل خودرو در «تورنتو» امكان‌پذير شود.به گزارش ايسنا و به نقل از آرت‌نت نيوز، با وجود گسترش ويروس كرونا، لزوم رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و كاهش تمايل برخي افراد به حضور در رويدادهاي مختلف، ايده‌ شركت در رويدادهايي همچون «سينماماشين» با استقبال مواجه شده‌ است.نمايشگاه نورپردازي از تابلوهاي نقاشي «ون‌گوگ» در «تورنتو» واقع در كانادا اين امكان را براي بازديدكنندكان فراهم كرده تا از داخل خودروهاي شخصي خود از اين نمايشگاه ديدن كنند.

انتشار اجراي بين‌المللي اركستر سمفونيك تهران
اجراي خانگي اركستر سمفونيك تهران با حضور نوازندگان و خوانندگان بيش از ۱۵ كشور است كه برديا كيارس، نوازنده و رهبر اركستر كار مديريت هنري پروژه را به عهده داشته است.در اين اجراي خانگي كه بيشتر از ۱۷۰ نوازنده و خواننده حضور دارند، موومان چهارم سمفوني ۹ بتهوون اجرا مي‌شود؛ اين قطعه محوريت صلح، شادي و برادري دارد.در توضيحات ابتدايي اين قطعه آمده است: «ما معتقديم پيام اين اجرا برابري و دوستي است؛ در اين شرايط كه جهان درگير مساله‌اي مشترك است (ويروس كرونا)، راهي جز همبستگي براي عبور از اين بحران وجود ندارد...» 

از سر‌گيري فيلمبرداري پروژه‌هاي سينمايي فرانسه 
دو كمپاني بزرگ توليد فيلم امريكايي و چند كمپاني فرانسوي آماده مي‌شوند تا كار فيلمبرداري محصولات‌شان در فرانسه را شروع كنند.به گزارش مهر به نقل از ورايتي، آمازون و نتفليكس كار توليد سريال‌هاي «ولتر، ميكستي» و «آرسن لوپن» را كه در فرانسه در دست فيلمبرداري بود از سر مي‌گيرند. اين دو سريال در نيمه مارس (اواخر اسفند) در حال فيلمبرداري بود كه فرانسه قرنطينه را اجباري كرد.در حالي كه انتظار مي‌رود شروع فيلمبرداري مجدد «ولتر، ميكستي» از نيمه جولاي دوباره در فرانسه شروع شود اما فيلمبرداري مجدد «آرسن لوپن» با بازي عمر ساي زودتر از سپتامبر (شهريور) آغاز نخواهد شد. اين سريال داشت در موزه لوور فيلمبرداري مي‌شد. اين در حالي است كه موزه لوور مي‌تواند از ۲ ژوئن (۱۴ خرداد) دوباره به روي مردم باز شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون