• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

گروه توسعه صنايع بهشهر تدارك ديد

كمك مومنانه در قالب 3هزار بسته مواد خوراكي

گروه اجتماعي| بسته‌ها با نوشته بزرگ «كمك مومنانه» كنار هم چيده شده است. كاميون‌ها آماده حركتند تا اين بسته‌ها را به دست نيازمندان برسانند؛ حركت از جاده قديم كرج، اولين مقصد قم. 3 هزار بسته مواد خوراكي و اقلام اساسي و انواع شوينده‌ها در يكي از سوله‌هاي به‌پخش از زيرمجموعه‌هاي گروه توسعه صنايع بهشهر درحال بارگيري است و جنب و جوش زيادي در محوطه به راه افتاده است.
گروه توسعه صنايع بهشهر 3 هزار بسته معيشتي به ارزش ۵ ميليارد ريال براي كمك به نيازمندان در شرايط سخت اقتصادي اين روزها تهيه كرده‌ است. قيمت هر بسته 160 هزار تومان است و در آن موادي مثل روغن، چاي، ماكاروني، سويا، رب گوجه‌فرنگي، خمير دندان، دستكش، پودر رختشويي، صابون، شامپو، مايع دستشويي، مايع ظرفشويي و... قرار دارد.
 مجيد محسني‌مجد، مديرعامل گروه توسعه صنايع بهشهر در بازديد از محل آماده‌سازي اين اقلام خاطرنشان كرد: انفاق، احسان و نيكوكاري در تار و پود مردم كشور نهفته است و ما نيز همچون ديگر اقشار جامعه با لبيك به نداي رهبر معظم انقلاب در نيمه شعبان نسبت به تهيه اين بسته‌ها اقدام كرده‌ايم. او در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد گفت: «بعد از شيوع ويروس كرونا در كشور عزيزمان ايران، تيم گروه توسعه صنايع بهشهر دست به كار شد و به توليد مواد بهداشتي و انواع شوينده‌ها به شكل شبانه‌روزي پرداخت.» 
محسني‌مجد همچنين افزود: اگر شركت‌هاي ديگري بخواهند در اين رزمايش شركت كنند، ما مي‌توانيم در كمترين زمان ممكن و با بهترين قيمت كالاهاي خود را در اختيار آنها قرار دهيم تا ما نيز در اين كار خير شريك آنها باشيم. 
به گفته او اين عمل خداپسندانه از اسفند ۱۳۹8 در قالب مسووليت‌ اجتماعي توسط مجموعه بهشهر صورت گرفته است كه به عنوان مثال مي‌توان در بحث حوادث طبيعي به كمك‌هاي اين مجموعه در سيل سيستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، خرم‌آباد و فارس اشاره كرد. اين مجموعه در همان روزهاي ابتدايي حوادث ياد شده، در اين مناطق توسط ناوگان‌ها‌ي‌شان وارد عمل شده و به كمك‌رساني پرداختند. 
جالب است بدانيد اين شركت كالاهايي را توزيع مي‌كند كه اغلب توليد واحدهاي مختلف زيرمجموعه خود آن است. به عبارت ديگر شركت توسعه صنايع بهشهر هم به رونق توليد كمك مي‌كند و هم با توزيع اقلام توليدي خود، تلاش مي‌كند باري از دوش نيازمندان بردارد.
محسني‌مجد با اشاره به اينكه شناسايي افراد نيازمند توسط معتمدين اين شركت صورت مي‌گيرد، عنوان كرد: «ارسال نخستين محموله به قم نيز در پي درخواست و شناسايي معتمدين اين شركت صورت گرفته است. همچنين اين مجموعه در طول سال مراجعات و درخواست‌هاي زيادي از طرف موسسات خيريه مختلف دارد كه تا حد امكان به برخي از آنها پاسخ مثبت مي‌دهد؛ به عنوان مثال هفته گذشته اين مجموعه حدود 400 بسته به يكي از موسسات خيريه اهدا كرد.»
محسني‌مجد در پاسخ به اين سوال كه آيا شما هم مانند ديگر كسب و كارها كه در اين شرايط، وضعيت اقتصادي خوبي ندارند، با مشكلات مالي رو‌به‌رو بوده‌ايد يا خير، گفت: «ما هم مانند ديگر كسب و كارها با شيوع كرونا با مشكلات زيادي برخورد كرديم اما اين باعث نشد تا از بار اين مسووليت اجتماعي شانه خالي كنيم و حالا با اين رزمايش همه ما شاهد هستيم كه چه اتفاق عظيمي رخ داده و هر كس در حد توانش به اين پويش پيوسته است.»
توسعه صنايع بهشهر با 38 شركت در زيرمجموعه خود، هلدينگ بزرگي است كه زير نظر بانك ملي اداره مي‌شود. اين شركت‌ها شامل شركت‌هاي توليدي، بازرگاني، بورس و خدماتي هستند. در كل مي‌توان گفت كه اين مجموعه بسياري از صنايع مختلف را در خود جاي داده است. توسعه صنايع بهشهر در مجموع حدود 6 هزار پرسنل دارد و تلاش كرده است در اين روزهاي سخت كه بسياري از واحدهاي اقتصادي با مشكل مواجه شده و گاهي نيز به تعديل نيرو پرداخته‌اند، از پرسنل خود حمايت كند. 
شركت به‌پخش يكي از سازمان‌هاي فروش اين مجموعه است كه حدود 30 شركت پخش در سراسر ايران و چيزي حدود 420 ناوگان حمل و نقل دارد. 
در حاشيه اين بازديد بهروز پورمحمدي، مديرعامل شركت به‌پخش گفت: «همه در مقابل شرايط پيش آماده يك مسووليت اجتماعي داريم و نمي‌توانيم از مسووليت اجتماعي و ديني خودمان غفلت كنيم. چنانكه پس از فرمان مقام معظم رهبري درباره اين پويش خداپسندانه ما نيز وارد عمل شديم و سعي كرديم سهم كوچكي در آن داشته باشيم.»  او در ادامه به اين نكته اشاره كرد كه اقلام توليدي اين شركت جزو سبد اقلام اساسي است. مي‌توانم بگويم شركت در اين پويش وظيفه انساني و اخلاقي و مسووليت اجتماعي ما بود كه تا حد توان در آن شركت كرديم و اگر خدا بخواهد اين راه را ادامه خواهيم داد. پورمحمدي در ادامه افزود: «در اين برهه زماني تمام آحاد جامعه بايد دست به دست هم دهند و در كار خير شركت كنند تا اين بحران را هم مانند ديگر بحران‌ها پشت سر بگذارند. به هر حال وضعيتي است كه بسياري را بيكار كرده و بسياري به لحاظ مالي ضعيف‌تر شده‌اند، اما توسعه صنايع بهشهر اميدوار است هر روز در اين اعمال خداپسندانه پيش‌قدم‌تر باشد و بتواند به افراد بيشتري كمك كند.» كاميون‌ها به مقصد قم به راه مي‌افتند اما آن طور كه مسوولان شركت و هلدينگ مي‌گويند، اين نه اولين كاروان و نه آخرين كاروان خواهد بود. معتمدين ليست‌هاي ديگري را در اختيار شركت قرار داده‌اند و به‌زودي بسته‌هاي ديگري راهي جاده‌ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون