• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4657 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد

پيدا و پنهان

جولان موبايل‌هاي قاچاق  در بازار با كد اتباع خارجي

ايسنا از قول دبير انجمن واردكنندگان موبايل از افزايش توزيع گسترده موبايل‌هاي قاچاق در پي كاهش واردات قانوني خبر داد. بر اين اساس امير اسحاقي خاطرنشان كرد كه برخي فعالان بازار گفته‌اند موبايل‌هاي قاچاق با استفاده از كد اقامت اتباع خارجي و با دريافت مبالغي بين ۲۵ تا ۱۰۰ هزارتومان رجيستر مي‌شوند. كاهش واردات قانوني به دليل عدم تخصيص ارز، طي هفته‌هاي اخير باعث شد كه شاهد سوءاستفاده قاچاقچيان و سوداگران از اين خلأ بوده‌ايم. اين افراد ميزان قابل توجهي تلفن همراه را به صورت قاچاق وارد كشور كرده و با استفاده از كد اقامت اتباع خارجي اين موبايل‌ها را رجيستر كرده‌اند. حتي در برخي موارد سودجويان توانسته‌اند با يك كد اقامتي چندين موبايل را رجيستر كنند.


تخصيص اعتبار براي جهش توليد

ايرنا نوشت: قرار است 31 هزار ميليارد تومان اعتبارات عمراني براي تحقق جهش توليد در اختيار طرح‌هاي اولويت‌دار قرار گيرد. به گزارش سازمان برنامه و بودجه كشور، به منظور تسريع در اجراي طرح‌هاي عمراني اولويت‌دار و در راستاي تحقق شعار جهش‌ توليد درسال جاري، محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه تخصيص اعتبارات طرح‌هاي عمراني ملي و استاني به ميزان بالغ بر ۳۱ هزار و ۲۲۰ ميليارد تومان را ابلاغ كرد. اين منابع شامل طرح‌هاي عمراني ملي به ميزان ٢١٨٠٠ ميليارد تومان، طرح‌هاي استاني ويژه به ميزان ١۶٧۴ميليارد تومان، پروژه‌هاي استاني به ميزان۶٢٠٠ ميليارد تومان و اعتبارات متفرقه از جمله طرح آب‌هاي مرزي و طرح گرمسيري ١۵٢٠ميليارد تومان بوده است. با پرداخت اين اعتبارات تعداد زيادي از طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني از جمله مصوبات سفرهاي استاني رهبرمعظم انقلاب و رييس‌جمهوري تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسند كه منجر به جهش توليد و اشتغال و توسعه ملي و منطقه‌اي خواهد شد. بر اين اساس در راستاي اهداف اقتصاد مقاومتي، اعتبارات مصوب طرح‌هايي كه امسال به بهره‌برداري مي‌رسند به‌طور كامل تخصيص يافته است.


صادرات گاز ايران به تركيه  به كجا رسيد؟

ايسنا در گزارشي كوتاه به بررسي وضعيت خط لوله انتقال گاز ايران به تركيه كه در فروردين سال جاري توسط نيروهاي پ‌ك‌ك در نزديكي مرز ايران منفجر و جريان گاز به تركيه از ايران قطع شد، پرداخت. بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در اين گزارش احتمالا تا اواخر خرداد ماه صادرات گاز به تركيه از سر گرفته شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون