• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4662 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

در مجمع عمومي مطرح شد

افزايش بيش از دو برابري سود خالص پتروشيمي غدير

تقسيم ۲۱۵ ميليارد تومان سود سهام

شركت پتروشيمي غدير از شركت‌هاي تابعه شستا، سود خالص خود را در سال ۹۸ به بيش از 229 ميليارد تومان رساند كه به نسبت سال مالي گذشته ۱۰۴ درصد افزايش داشته است.
عباس كريمي سرپرست پتروشيمي غدير در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت كه روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه در تهران برگزار شد، ضمن ارايه گزارش عملكرد شركت با بيان اين مطلب گفت: 
آخرين پيش‌بيني سود شركت براساس عملكرد ۶ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۱۸۰ ميليارد تومان بود كه در پايان سال موفق به تحقق ۲۲۹ ميليارد تومان سود شديم كه اين ميزان تحقق سود، ناشي از رشد درآمدهاي عملياتي اين شركت به بيش از يك هزار ميليارد تومان بود كه نسبت درآمدعملياتي بيش از ۶۳۷ ميليارد توماني سال گذشته به ميزان ۵۸ درصد رشد داشته است.
كريمي ضمن تاكيد بر اينكه براي نخستين‌بار عملكرد يك‌ساله پتروشيمي غدير با گزارش حسابرس و بازرس قانوني مقبول ارزيابي شده است، در خصوص سود خالص حاصل شده نسبت به سال ۹۸ افزود: سود خالص سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ رشدي ۱۰۴ درصدي داشته و از ۱۲۱ ميليارد تومان به ۲۲۹ ميليارد تومان رسيده است. همچنين سود عملياتي شركت نيز از ۱۱۴ به بيش از ۲۴۳ ميليارد تومان افزايش يافته كه رشدي معادل ۱۴۴ درصد را نشان مي‌دهد.
سرپرست شركت پتروشيمي غدير در ادامه امكان توليد همزمان سه گريد پي.وي.سي، كيفيت بالاي محصولات و استقبال منطقه‌اي از محصولات توليدي اين شركت را سه ويژگي كليدي پتروشيمي غدير عنوان كرد و با بيان اينكه در سال گذشته سهم فروش داخلي اين شركت ۵۱ درصد و فروش صادارتي ۴۹ درصد بوده است، گفت: در راستاي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري كه سال 99 را سال جهش توليد نام‌گذاري كردند، سعي داريم ميزان عرضه محصول را در داخل كشور بيشتر و منظم‌تر كنيم تا خريداران و صنايع پايين دست بتوانند برنامه‌ريزي دقيق‌تري جهت توليد داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي ما براي سال جاري، حذف فرآيند واسطه‌گري در فروش محصولاتمان است كه اصلاح روند برگزاري مزايده براي فروش محصولات و نيز انجام مناقصه براي خريد مواد اوليه و قطعات مورد نياز در دستور كار قرار دارد. همچنين ارتباط با شركت‌هاي داخلي و خارجي اصلي فروشنده قطعات، تجهيزات و مواد اوليه مورد نياز، حضور در كنفرانس‌ها و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي براي دستيابي به مشتريان دست اول و با ارتباط مستقيم با شركت‌هاي اصلي فروشنده قطعات از مهم‌ترين راهبردهاي ما براي حذف واسطه‌گري است.
كريمي با اشاره به سياست‌ها و برنامه‌هاي شركت در بخش فروش يادآور شد؛ پتروشيمي غدير براي به دست آوردن بازار اين محصول قصد دارد پس از بازاريابي مناسب و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شركت و ايجاد تنوع در توليد محصول، نياز خريداران داخلي و خارجي را تامين كند. همچنين رصد بازار و زمان‌بندي جهت عرضه به موقع محصول در بازارهاي داخلي و صادراتي، تغيير در ميزان فروش داخلي/صادراتي را از ديگر برنامه‌هاي اين شركت عنوان كرد.
كريمي با اشاره به سياست‌ها و برنامه‌هاي شركت در بخش مديريت پروژه‌ها گفت:  مطالعات فني و اقتصادي طرح احداث واحد كلرآلكالي با توجه به اينكه خوراك پايدار واحد وي.سي.ام را تامين كرده شركت را از واردات‌اي.دي.سي بي‌نياز خواهد كرد كه هم، نياز پتروشيمي آبادان از زيرمجموعه‌هاي گروه تاپيكو و هم ساير شركت‌هايي كه نياز به اين محصول را تامين مي‌كند در سال جاري در دستور كار خود قرار مي‌دهد.
در پايان مجمع سالانه اين شركت، پيشنهاد تقسيم ۹۰ درصدي سود سال ۹۸ از مجموع ۲۴۴ ميليارد تومان سود انباشته، با سهامداران مطرح و با تاييد ايشان به تصويب رسيد. به اين ترتيب سهامداران پتروشيمي غدير ۲۱۵ ميليارد تومان و به ازاي هر سهم مبلغ ۱۶۵ تومان سود سهام دريافت خواهندكرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون