• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4664 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ خرداد

در هفته سي‌ام رقابت‌هاي فوتبال آلمان

بايرن، لوركوزن را در خانه خودش چهارتايي كرد

در شرايطي كه ليگ‌هاي معتبر اروپايي نظير ليگ برتر انگليس، سري آ و لاليگا كم‌كم در حال شروع مجدد رقابت‌هاي خود هستند، چهارمين هفته پساكروناي بوندسليگا نيز به انجام رسيد.  هفته سي‌ام رقابت‌هاي فوتبال آلمان جمعه شب با انجام يك بازي آغاز شد كه در آن تيم چهارم جدول باخت بدي را در خانه فرايبورگ متحمل شد و با يك گل شكست خورد. گلادباخ كه بسيار اميدوار بود بتواند با كسب پيروزي يك گام ديگر به كسب سهميه ليگ قهرمانان نزديك شود، نتوانست نتايج خوب چند هفته قبلش را تكرار كند و دست خالي راهي خانه شد.  روز شنبه اين رقابت‌ها با برگزاري 5 ديدار ادامه پيدا كرد كه در مهم‌ترين مسابقه بايرن مونيخ، صدرنشين مطلق مسابقات در خانه حريف به مصاف بايرن لوركوزن تيم چهارم جدول رفت. بازي با برتري تيم ميزبان آغاز شد و آلاريو در دقيقه 10 موفق شد دروازه نوير را باز كند. اين گل مي‌توانست نويدبخش يك نقطه عطف در مسير هموار بايرن براي رسيدن به قهرماني باشد اما در 35 دقيقه باقيمانده از نيمه اول، بايرن نشان داد لوركوزن كار اشتباهي انجام داده است كه به گل زودهنگام رسيده! شاگردان فليك ابتدا در دقيقه 28 توسط كينگزلي كومان به گل تساوي دست پيدا كردند. در دقيقه 42 گورتزكا روي يك كار تيمي جذاب پشت محوطه جريمه حريف صاحب فرصت شد و با ضربه‌اي دقيق گل دوم تيمش را به ثمر رساند و تنها 4 دقيقه بعد گنابري در موقعيت تك‌به‌تك با ضربه چيپ كار لوركوزن را در همان نيمه اول تمام كرد. در آغاز نيمه دوم بازي متعادل بود ولي در دقيقه 66 لواندوفسكي گل چهارم را نيز وارد دروازه لوكاس هرادكي گلر لوركوزن كرد تا به نوعي تير خلاص را شليك كرده باشد. در ادامه بازي متعادل پيش رفت تا اينكه در دقيقه 89 فلورين ويرتز اختلاف را به دو گل كاهش داد. بازي در نهايت با برد 4 بر 2 بايرن به اتمام رسيد. با اين نتيجه شاگردان پيتر بوش در لوركوزن نتوانستند از فرصت شكست گلادباخ استفاده كنند و هم‌امتياز با اين تيم در رده پنجم جدول باقي ماندند. 
در ديگر ديدار مهم شنبه دورتموند، تيم دوم جدول در خانه مقابل هرتابرلين قرار گرفت. در اين بازي سخت زنبورها موفق شدند با تك گل امره جان در دقيقه 58 مقابل حريف به برتري دست پيدا كنند تا لااقل جايگاه دوم‌شان را به نوعي تضمين كرده باشند. لوسين فاوره سرمربي دورتموند بعد از بازي در واكنش به برد خفيف تيمش اظهار داشت: مهم سه امتياز بازي بود كه به دست آورديم. 
اما تيم سوم جدول بر خلاف دو رقيب ديگرش يك تساوي نااميدكننده مقابل تيم انتهايي جدول پادربورن تجربه كرد تا هم شانسش براي نايب قهرماني كم‌رنگ شود و هم لوركوزن و گلادباخ را براي رسيدن به رتبه سوم اميدوار نگه دارد. شاگردان ناگلزمان كه در خانه از پادربورن پذيرايي مي‌كردند، ابتدا با گل دقيقه 27 پاتريك شيك از حريف پيش افتادند و در حالي كه به نظر مي‌رسيد برد بي‌دردسري را تجربه خواهند كرد، به مشكل خوردند و در لحظات پاياني بازي و در دقيقه 92 سه امتياز را از دست دادند. پادربورن توسط استروديك به گل تساوي دست يافت تا اين تيم در انتهاي جدول 20 امتيازي شود. هرچند بعيد است اين يك امتياز كمكي به بقاي پادربورن در بوندسليگاي يك بكند. در ديگر ديدارهاي روز شنبه ماينتس با دو گل فرانكفورت را شكست داد و ديدار تيم‌هاي دوسلدورف و هافن‌هايم نيز با تساوي دو بر دو به اتمام رسيد.  اما روز يكشنبه و در سه ديدار نهايي اين هفته، ابتدا وولفسبورگ موفق شد در خانه وردربرمن با يك گل به پيروزي دست پيدا كند. شالكه نيز بعد از چهار هفته شكست پياپي بعد از شروع دوباره ليگ اولين تك‌امتيازش را به دست آورد و در زمين تيم انتهاي جدولي يونيون برلين به تساوي يك بر يك دست يافت. در آخرين ديدار هفته نيز آگزبورگ و كلن به تساوي يك بر يك رضايت دادند.  در جدول بوندسليگا بايرن مونيخ با 70 امتياز از 30 بازي صدرنشين است و دورتموند و لايپزيگ با 63 و 59 امتياز دوم و سوم هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون