• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4667 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ خرداد

خبر

رييس‌ جمهوري در 3 تماس تلفني پيگير شد كرونا، قيمت مسكن‏‎ و پيگيري مطالبات از كره جنوبي

رييس‌جمهوري روز گذشته در 3 تماس تلفني جداگانه با وزراي بهداشت، راه و شهرسازي و رييس بانك مركزي موضوع كرونا، طرح‌هاي ساماندهي و كنترل قيمت مسكن‏‎ و پيگيري مطالبات از كره‌جنوبي را مورد بحث و بررسي قرار داد. حسن روحاني در گفت‌وگوي تلفني با سعيد نمكي، وزير بهداشت ضمن دريافت گزارشي از آخرين وضعيت كشور در مقابله كرونا تاكيد كرد همه بايد بدانند كه اجراي مرحله«سازگاري با كرونا» هرگز به معناي كمرنگ شدن مقابله با اين بيماري و عدم رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در جامعه نيست و بايد همچنان نسبت به رعايت آنها اهتمام داشته باشيم.

رييس‌جمهوري در گفت‌وگوي ديگري با محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي پس از استماع گزارش او درباره اقدامات و برنامه‌هاي اين وزارتخانه از او خواست تا طرح‌ها و دستورالعمل‌هاي لازم براي حل معضل و كنترل قيمت مسكن را براي بررسي، تصويب و تسريع در اجرا به جلسه روز يكشنبه ستاد اقتصادي دولت ارايه كند. روحاني با اشاره به اهميت و ضرورت بررسي علل و عوامل گراني مسكن و راه‌حل‌هاي برون‌رفت از اين وضعيت، بر اهتمام هرچه بيشتر براي تسريع در روند اقدامات و فعاليت‌ها براي به ثمر رسيدن اين موضوع تاكيد كرد. به عقيده او، شايسته نيست كه مردم در اين شرايط دچار معضل مسكن و افزايش قيمت آن باشند و دولت مصمم است كه با برنامه‌ريزي، اين مشكل به سرعت حل و فصل شود. رييس‌جمهور دستورات لازم براي پيگيري مطالبات بانك مركزي از كره جنوبي از طريق سياستي دوجانبه و نيز مسير حقوقي و نهادها و مجامع بين‌المللي و نيز ارايه طرح تامين مالي غيرتورمي پروژه‌هاي مهم نفتي را صادر كرد. رييس دولت دوازدهم همچنين در تماسي كه ديروز با رييس كل بانك مركزي برقرار كرد، با انتقاد از اقدام به مسدودسازي منابع بانك مركزي ايران توسط كره جنوبي كه با تبعيت از سياست‌هاي ضدانساني دولت امريكا و درچارچوب فشار حداكثري آنها به ملت ايران انجام شده، به رييس‌كل بانك مركزي دستور داد با همكاري وزارت امور خارجه موضوع را از طريق سياسي دوجانبه و مسير حقوقي و نهادهاي مالي و مجامع بين‌المللي مورد پيگيري قرار دهد. او تاكيد كرد كه ممانعت كره جنوبي در استفاده ايران از منابع بانك مركزي براي خريد كالاهاي اساسي، دارو و اقلام انسان‌دوستانه هرگز پذيرفتني نيست و انتظار داريم دولت كره جنوبي هرچه سريعتر اين محدوديت را برطرف كند.

 

در سفر استاني رييس دستگاه قضا به استان فارس مطرح شد

اختصاص 97 ميليارد تومان اعتبار به حوزه قضايي استان فارس

رييس دستگاه قضايي در ادامه سفرهاي استاني‌اش، روز پنجشنبه در راس يك هيات قضايي به استان فارس سفر كرد. سيد ابراهيم رييسي در اين سفر از اداره كل ثبت اسناد و املاك اين استان به‌صورت از پيش اعلام نشده، بازديد كرد. او همچنين در ديدار با روساي واحدهاي قضايي و مديران سازمان‌هاي تابعه قوه قضاييه در استان فارس بر لزوم ارتقاي سلامت در مجموعه قضايي كشور تاكيد كرد و گفت: «بنابر آمار همكاران ما در دستگاه قضا يك درصد تخلف داريم كه اين يك درصد هم زياد است. بايد نسبت به رفع آنها تلاش شود.» به‌گفته رييس قوه قضاييه، دستگاه قضا بايد سالم بماند و هيچ‌گونه ناسلامتي در اين دستگاه قابل تحمل نيست؛ سلامت براي همه جا يك اصل است اما براي دستگاه قضايي اصلي برتر. در جريان سفر يك روزه سيد ابراهيم رييسي به فارس با اختصاص ٩٧٠ ميليارد ريال اعتبار به حوزه قضايي اين استان موافقت شد. رييس قوه قضاييه در پايان سفر يك روزه خود به شيراز در جمع خبرنگاران گفت: «از آنجا كه فارس گسترده‌ترين حوزه قضايي كشور را به خود اختصاص داده، مقرر شد ٩٧٠ ميليارد ريال از منابع قوه قضاييه، منابع استاني و سازمان‌ها براي نيازهاي ضروري به ويژه پزشكي قانوني، زندان‌ها و برخي ساختمان‌هاي دادگستري و تجهيزات واحدهاي قضايي اختصاص داده شود.»

 

خواسته علم‌الهدي از نمايندگان انقلابي مجلس درمورد مسكن

سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد در پانزدهمين خطبه مجازي نماز جمعه مشهد گفت كه از دولت محترم، انتظار داريم اقدام جدي در جهت تعديل و پيشگيري از ارتقاي اجاره مسكن انجام دهند. به گزارش خبرگزاري فارس، علم‌الهدي با بيان اينكه رزمايش مواسات بالاترين مصداق اطعام مسكين و معيار ارزش‌گذاري الهي است، ادامه داد: «خانواده‌ها و اقشار آسيب‌پذير در تنگناي «اجاره مسكن» گرفتار شدند.» او ابراز اميدواري كرد كه نمايندگان انقلابي مجلس مساله اجاره مسكن را به عنوان مورد ضروري بررسي كنند.

 

سفرهاي استاني‌ام انگيزه انتخاباتي ندارد

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در توييتي به شايعات درباره خود پايان داد. محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور صفحه توييتر خود نوشت: «عده‌اي سفرهاي استاني‌ام را مبناي گمانه‌زني درباره حضورم در انتخابات1400 قرار داده‌اند. ضمن رد آن، يادآور مي‌شوم در 7 سال گذشته مستمرا سفر استاني داشته‌ام.» او در ادامه تاكيد كرد كه پس انگيزه انتخاباتي بي‌اساس است. انس و الفت با مردم كه همواره مورد تاكيد امام و رهبري بوده بااين گمانه‌هاي بي‌مبنا كم‌اثر نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون