• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4667 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ خرداد

در نشست خبري مديرعامل ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه عنوان شد:

برنامه جامع زيست محيطي ذوب آهن براي تبديل شدن به صنعت سبز

نشست خبري مديرعامل ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه اصفهان و شهرستان لنجان در راستاي تشريح رويكردها، عملكرد و پروژه‌هاي زيست محيطي شركت، بيست و يكم خردادماه در سالن تشريفات اين شركت برگزار شد. قبل از اين نشست خبري، اصحاب رسانه اصفهان و شهرستان لنجان با حضور در بخش‌هاي مختلف شركت از اقدامات و پروژه‌هاي زيست محيطي اين شركت بازديد كردند . منصور يزدي زاده، مديرعامل شركت با اشاره به اينكه آلايندگي ذات همه صنايع است و نكته مهم كنترل اين موضوع بوده، گفت: حدود 14 هزار نفر پرسنل در اين شركت مشغول به كار هستند و سلامتي آنها و طبيعتاً مردم منطقه اولويت اصلي شركت است. وي افزود: در شرايطي كه كارخانه ذوب آهن به دليل نداشتن مواد اوليه به ويژه سنگ آهن با 60 درصد از ظرفيت توليد دارد اما هيچگاه اعتبار پروژه‌هاي زيست محيطي را كاهش نداده است و پروژه‌هاي جديدي نيز تعريف نموده است. مديرعامل شركت تصريح كرد: عمده آلايندگي ذوب آهن مربوط به باتري شماره 3 كارخانه است كه در اين خصوص تعويض درب‌هاي باتري و جايگزين نمودن آنها با درب‌هاي فلكسيبل در دستور كار قرار گرفت. امروز با افتخار اعلام مي‌كنم طراحي نقشه‌هاي اين درب‌ها كه از پيچيدگي بسياري نيز برخوردار است به دست توانمند كاركنان سختكوش ذوب آهن اصفهان انجام شد و در ادامه ريخته گري، ماشين كاري، ساخت، نصب، بهره‌برداري و ... نيز در كارگاه‌هاي ذوب آهن به صورت شبانه روزي آماده گرديد. اين مقام مسوول ادامه داد: 74 درب سمت كك در سال گذشته ساخته و نصب شد و از تعداد 74 درب سمت ماشين نيز تعداد 44 درب تاكنون آماده شده است. برنامه‌ريزي شده بود ساخت درب‌هاي سمت دوم تا پايان خردادماه به پايان برسد اما به دليل بحران كرونا با اندكي تاخير در آينده نزديك اين پروژه زيست محيطي ماندگار ذوب آهن اصفهان نيز به پايان مي‌رسد.
يزدي‌زاده با اشاره به اينكه در مصرف آب نيز به ازاي هر كيلو توليد، مصرف به نصف كاهش يافته است، خاطرنشان كرد: حق آبه‌اي براي ذوب آهن تعريف شده است كه تنها 40 درصد آن را استفاده مي‌كنيم و تلاش داريم برداشت آب خام را از زاينده رود به كمترين حد ممكن برسانيم. همچنين مصرف آب ذوب آهن اصفهان در ده سال اخير 50 درصد كاهش يافته است . وي بيان كرد: خريد پساب شهرهاي زرين شهر، فولادشهر، نجف آباد و فلاورجان را در دستور كار قرار داديم تا از اين محل جنگل دست كاشت و منحصر به فرد شركت به ميزان 16 هزار و پانصد هكتار (حدود 84 برابر استانداردهاي فضاي سبز مربوط به صنايع) آبياري شود. در اين راستا فاز اول پروژه انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان كه از خردادماه 97 عمليات اجرايي آن آغازشده بود در مراحل پاياني مي‌باشد. يزدي‌زاده گفت: ذوب آهن اصفهان سالانه 15 ميليارد تومان براي نگهداري فضاي سبز شركت هزينه مي‌كند كه رقم قابل توجهي است و رويكرد آينده كارخانه اين است كه كاشت گونه‌هاي مقاوم به كم آبي را در دستور كار قرار دهد. وي تصريح كرد: طي سال 98 براساس تصميمات اتخاذ شده درسطح شهرستان مقررگرديدكه شركت ذوب‌آهن اصفهان نسبت به تهيه برنامه جامع محيط زيست اقدام نموده ونتايج حاصل را جهت بررسي و تاييد به اداره كل حفاظ محيط زيست استان ارسال نمايد. اين برنامه در نيمه دوم سال 98 تهيه و به اداره كل حفاظت محيط زيست استان ارسال شد و در حال حاضر در مرحله بررسي توسط اين اداره قرار دارد . مقرر است پس از نهايي شدن در چهارچوب تفاهم نامه مشترك با اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان امضا و مبادله گردد و به عنوان نقشه راه محيط زيست شركت، كليه فعاليت‌هاي بهبود در اين حوزه براساس برنامه مذكور انجام گردد. يزدي‌زاده با اشاره به اجرا و راه‌اندازي بيش از 36 پروژه زيست محيطي با هزينه‌اي بالغ بر 1700 ميليارد ريال و 56 ميليون و 500 هزار يورو و تعداد قابل توجهي پروژه ديگرگفت: هدف و نگرش ذوب آهن اصفهان اين است كه در سه بخش آب، هوا و خاك، كمترين آلايندگي را داشته باشد و در اين راه در حد توان خود هزينه‌هاي لازم انجام مي‌دهد . مديرعامل ذوب آهن همچنين از بهره‌برداري از تعداد قابل توجهي سيستم‌هاي تصفيه هوا شامل (22 الكتروفيلتر، 75 فيلتركيسه‌اي، 36 اسكروبر، 10 سيكلون (خشك، مرطوب) درخطوط مختلف توليد اين شركت خبر داد .
مهدي بهرامي، معاون منابع انساني و امور اجتماعي، مهرداد اسماعيلي، مدير آب رساني، مجيد مكاري مدير ايمني بهداشت و محيط زيست، عليرضا اميري مدير روابط عمومي و علي راعي مشاور امور مجلس و ارتباطات اجتماعي ذوب آهن اصفهان نيز در پاسخ به سوالات خبرنگاران توضيحاتي ارايه دادند . همچين محمدرضا يزدان پناه مدير نت مكانيك و عليرضا رضوانيان مدير توليدات كك و مواد شيميايي ذوب آهن نيز در جريان بازديد خبرنگاران، توضيحاتي در خصوص پروژه‌هاي زيست محيطي ارايه نمودند .شايان ذكر است در پايان اين نشست از كتاب « زينب كوچولو در شهر آهن » از انتشارات روابط عمومي      ذوب‌آهن اصفهان نيز رونمايي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون