• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4668 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

گزارشي از روند فعاليت‌هاي شركت پخش هجرت از شركت‌هاي تابعه شستا؛

13000 مركز دارويي با 3000 قلم دارو و مكمل مزيت قابل اتكاي پخش هجرت است

شركت پخش هجرت از شركت‌هاي تابعه شركت سرمايه‌گذاري دارويي تامين - تيپيكو و شستا در سال 1344 با واردات، توزيع و فروش كالاي دارويي، آزمايشگاهي و بهداشتي فعاليت خود را آغاز كرده است و هم‌اكنون شركت پخش هجرت، با 915 نفر نيروي انساني متخصص و با تجربه و بيش از 48 هزار متر مربع انبار، يكي از بزرگ‌ترين و مجهزترين انبار‌هاي دارويي خاور ميانه مي‌باشد.
اين شركت در آذر ماه 1390 در سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسيد و در مرداد ماه سال 1398سهام شركت در بازارفرابورس به عرضه گذاشته شد و بر اساس آخرين رتبه‌بندي سازمان مديريت صنعتي رتبه 78 در بين شركت‌هاي برتر كشور را دارا مي‌باشد.
پخش هجرت خود را ملزم به رعايت استانداردهاي روز اروپا مي‌داند و مطابق اين امر تعدادي ازشركت‌هاي اروپايي پس از بازديد و كنترل از انبار شركت براي «پخش هجرت» تاييديه صادر كرده‌اند و انبارهاي آن از حيث حفظ و نگهداري دارو در دما و شرايط مناسب، همگي مطابق با رويه‌هاي روز دنياست.
سبد كالاي شركت پخش هجرت شامل 3000 قلم دارو و مكمل است كه با توجه به روابط تجاري شركت با تامين‌كنندگان اصلي كالاهاي درماني كشور (84 توليدكننده داخلي دارو و 64 واردكننده دارو و همچنين 26 تأمين‌كننده مكمل ها) تأمين و در اختيار 13000 داروخانه خصوصي، مراكز درماني دولتي، علوم پزشكي و سازمان تامين اجتماعي قرار مي‌گيرد. 
اين شركت با برخورداري از مزيت‌هاي قابل اتكايي مانند؛ نام تجاري معتبر، جايگاه مناسب در بين شركت‌هاي پخش، وابستگي به هلدينگ سازمان تامين اجتماعي، تعصب سازماني همكاران و حاكميت خرد جمعي، تلاش مي‌كند وظيفه خود در قبال ذي‌نفعان را با محورهاي ارتقاء سطح سلامت جامعه، ارتقاء سهم بازار و سود سهام‌داران، ارتقاء سطح رضايتمندي همكاران و ارتقاء سطح كيفيت خدمات ارايه شونده به مشتريان به بهترين نحو انجام دهد.
پخش هجرت با سر لوحه قراردادن، دانش نوين مديريت زنجيره تامين (SCM) و با اعتقاد به يكپارچگي جريان‌هاي فيزيكي، اطلاعاتي و نقدي، استفاده از رويكردهايي چون نرم افزار جامع برنامه‌ريزي منابع بنگاه، روش‌هاي سفارش‌گيري مكانيزه، بسته‌بندي سفارش، رديابي ماهواره‌اي و زنجيره سرد كامل، نقش حلقه واسط ميان تامين‌كنندگان (خصوصا سهام‌داران) و داروخانه ها/ مراكز درماني را بازي مي‌كند.
اين شركت در تلاش براي رسيدن به بهترين جايگاه و تبديل شدن به الگوي برتر صنعت داروي كشور و هوشمندسازي تمام فعاليت‌هاي شركت اقدام به ارتقا نرم افزارهاي شركت در حوزه تحويل، دريافت و تامين دارو نموده است.
اين شركت هم‌اكنون با گردش مالي حدود سه‌هزار ميليارد تومان سالانه جزو سه شركت نخست كشور در صنعت توزيع دارو، مشغول فعاليت است.

خدمت رساني 20 مركز پخش هجرت 
در سراسر كشور در زمان شيوع كرونا
مسعود بهرامي نويد، مديرعامل پخش هجرت درخصوص توزيع دارو در زمان شيوع كرونا در كشور گفت: پخش هجرت با ۱۶۰ كاميون كه بخش عمده آنها كاميون‌هاي يخچال‌دار با استاندارد توزيع داروهستند، از ابتداي شيوع كرونا و در روزهاي تعطيل و ايام نوروز خدمات توزيع دارو را بدون توقف ادامه دادند.
وي با اشاره به اينكه براي ورود به سال نو ۸۰۰ ميليارد تومان دارو ذخيره كرده بوديم، از افزايش فروش ۴۰ درصدي داروهاي هلدينگ تيپيكو در اين شركت پخش خبر داد و تصريح كرد: در 20 مركز پخش هجرت در كشور داروهاي پيشگيرانه كرونا، مكمل‌هاي تقويت قواي ايمني بدن، محصولات ضدعفوني‌كننده و آنتي‌بيوتيك‌ها از جمله محصولاتي است كه توزيع آنها حتي در تعطيلات نوروز ادامه داشت. 
با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده شركت پخش هجرت بدون هيچ‌گونه محدويتي دارو و ساير اقلام موجود در سبد خود را در تمامي مراكز درماني سازمان تامين اجتماعي توزيع نموده و خدمات خود را حتي بدون وقفه در سراسر كشور و به ويژه در استان‌هاي درگير به انجام رساند. همچنين شايان ذكر است از شروع اين همه‌گيري، شركت‌ فوق نقش بسزايي در توزيع انواع محلول ضدعفوني‌كننده براي مقابله با اين بيماري داشت.
همچنين اين شركت در راستاي ارتقاي سلامت عمومي جامعه و ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود اقدام به تهيه و بسته‌بندي پك‌هاي حفاظتي بهداشتي براي كاركنان، ارسال اقلام مورد نياز مراكز جهت پيشگيري از كرونا و توزيع آن طبق سهميه، آموزش مداوم كاركنان سازمان در جهت پيشگيري از ابتلا به كرونا و تهيه بروشورهاي اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي وتهيه لباس حفاظتي (گان) و عينك جهت رانندگان و موزعين در دوران شيوع كرونا نموده است.

تقسيم سود ۲۹۱۵ ريالي در مجمع سالانه
مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت پخش هجرت براي عملكرد سال مالي منتهي به پايان سال ۱۳۹۸ روز شنبه بيستم ارديبهشت‌ ۹۹ با حضور ۸۳.۹۸ درصد سهامداران و نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و نماينده بازرس قانوني شركت (سازمان حسابرسي)، در سالن تلاش و با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي درحالي كه سهامداران از طريق پخش زنده در وبسايت پخش هجرت شاهد برگزاري آن بودند، تشكيل شد.
صورت‌هاي مالي شركت شامل صورت وضعيت مالي در تاريخ پايان سال ۱۳۹۸ صورت‌هاي سود و زيان و جريان‌هاي نقدي براي سال مالي منتهي به تاريخ مزبور، مورد تصويب مجمع قرار گرفت و مقرر شد از محل سود انباشته (سود قابل تسهيم) به مبلغ ۱۴۵۹۰۷۵ ميليون ريال، مبلغ ۱۳۱۱۷۵۰ ميليون ريال به‌صورت خالص (به ازاي هر سهم ۲۹۱۵ ريال خالص) به عنوان سود سهام با رعايت مفاد اصلاحيه قانون تجارت تقسيم و طبق برنامه زمانبندي اعلام شده در وجه سهامداران پرداخت و باقيمانده به حساب سود انباشته نقل به سال بعد منظور شود. 
در پايان، شركت پخش هجرت با 93% رشد سود خالص نسبت به سال قبل، و اعلام دستاوردهاي كليدي همچون: كسب رتبه دوم فروش ريالي و عددي در سطح به ترتيب با قدر سهم‌هاي 8.48% و 10.03%، ارتقاء رتبه شركت از رده 157 به رتبه 78 در رتبه‌بندي صد شركت برتر ايران از نظر ميزان فروش، نوسازي ناوگان حمل و نقل به‌منظور جابه‌جايي ايمن‌تر و سلامت بيشتر دارو در سطح كشور، راه‌اندازي مركز پخش جديد در شهر گرگان در راستاي گسترش بازار پخش مجمع خود را پايان داد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون