• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4668 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

ويژه

بهسازي جاده نسيم شمال قزوين عمليات عمراني با حفظ طبيعت

جاده نسيم شمال در شهر قزوين كه از دل باغستان‌هاي سنتي و با ارزش اين شهر مي‌گذرد، براي تردد بدون زحمت مسافران بدون صدمه به ميراث طبيعي در حال بهسازي است. كمربندي نسيم شمال يكي از جاده‌هاي مهم قزوين است كه در عين حال شاهراه ارتباطي بين مركز استان و شهرهاي مجاور محسوب مي‌شود. شهرداري قزوين در عمليات عمراني، حدود پنج كيلومتر از اين جاده را در ۲ فاز اصلاح و بهسازي خواهد كرد. اگرچه اين جاده از ابتدا قرار بود مسير موقت عبور و مرور خودروهاي اداره گاز در كنارگذر شهر باشد، اما با گذشت زمان اين جاده مورد استفاده خودروهاي عبوري قرار گرفت و به يكي از راه‌هاي تاثيرگذار قزوين تبديل شد. مديران شهري تلاش مي‌كنند در عين بهبود و بهسازي اين جاده براي تردد شهروندان و مسافران، در حفظ يكي از ذخاير مهم محيط زيستي استان و كشور يعني باغستان‌هاي سنتي قزوين نيز تلاش كنند. سياوش طاهرخاني، شهردار قزوين مي‌گويد: در جريان عمليات اصلاح و بازسازي جاده نسيم شمال، عرض مسير تغيير نكرده و صرفا جهت رفاه حال شهروندان و مسافران مسير بهسازي شده است. البته بهسازي اين جاده با توجه به قرار گرفتن در محدوده خارج شهر، به ‌عهده شهرداري نبوده است.


مجموعه پل‌هاي شهيد سليماني   59 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

شهردار اصفهان گفت: دسترسي‌هاي منتهي به گذر چهارباغ عباسي شامل خيابان‌ها و ميدان دروازه دولت در دستور كار قرار گرفته است و در همين راستا از چند روز پيش عمليات ساماندهي ميدان دروازه دولت آغاز شد.  به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، قدرت‌الله نوروزي در جلسه بررسي روند پيشرفت پروژه‌هاي عمراني شهر اصفهان و بررسي مسائل طرح‌هاي احياي چهارباغ، پروژه‌هاي عمراني منطقه 5 و مجموعه پل‌ها و تقاطع شهيد سليماني اظهار كرد: جلسه عمراني امروز كه هر 15 روز يك ‌بار چهارشنبه‌ها با حضور همه مسوولان و مديران پروژه‌ها تشكيل مي‌شود، نتايج خوبي داشت. او در خصوص مصوبات اين جلسه 4 ساعته افزود: طرح معماري، زيباسازي و نورپردازي پل آفتاب قرار شد در اولين فرصت انجام شود و فضاي سبز لوپ‌هايي كه ساخته شده است، اجرا شود.

ناگفته‌هاي امير آبادي ‌فراهاني عضو هيات رييسه مجلس از ديدار با مدير عامل سابق ايران‌ خودرو: 

من يك جلسه‌اي با رييس ايران خودرو داشتم و گفتم چرا اين طور مي‌كنيد و به ما بگوييد، جريان چيست؟ مي‌گويد ابتدا از منابع انساني شروع كنيد. منابع انساني حرف اصلي را در شركت مي‌زند يا نه. آن هم در شركتي كه تخصصي است يعني كار كاملا از تخصص و علم و فناوري بيرون مي‌آيد. مي‌گويد در اين 10 دوره مجلس قبل فقط 8 هزار نفر از كارمندان ايران خودرو را نماينده‌ها معرفي كردند.
ايران خودرو چند پرسنل دارد؟
فكر كنم 50 هزار نفر است.
تقريبا يك پنجم.
چون شركت‌هاي وابسته زياد دارد، متفاوت آمار داده مي‌شود. 
بعد مي‌گويد چون نماينده مجلس پشت او بود بايد در سطحي نگه داريم كه راضي شود. نمي‌كنيم نماينده مجلس دنبال تحقيق و تفحص مي‌رود. مي‌گفت يك نماينده مجلس 300 نفر معرفي كرده است.
اسم نماينده را گفت؟
بله.
دوره چندم بود؟
اين را ولش كنيد(مي‌خندد). متاسفانه اين وجود دارد. از بازار مي‌گويد كه سياست‌هاي كلان بانك مركزي و سياست‌هاي كلان اقتصادي دولت، يك‌باره نقدينگي را به سمت ارز مي‌برد، به سمت مسكن يا يكباره به سمت خودرو مي‌برد. ايران خودرو چقدر توليد دارد كه جواب اين همه نقدينگي را بدهد؟ مانند سيل است كه وقتي مي‌آيد همه را مي‌زند و مي‌برد. 7 ميليون نفر ثبت‌نام كردند و 5/4 ميليون قرعه‌كشي براي 25 هزار خودرو شد!
 احتمالا مجلس يازدهم به اين امر ورود مي‌كند.
بله. حتما. ان‌شاالله كميسيون صنايع خوبي شكل بگيرد.


چهارمين جشنواره فيلم كوتاه بانك ‌پاسارگاد با محوريت حمايت از توليد و رشد اقتصاد ملي برگزار خواهد شد

چهارمين جشنواره فيلم كوتاه ‌پاسارگاد با محوريت حمايت از توليد و رشد اقتصاد ملي در دو بخش حرفه‌اي و غيرحرفه‌‌اي برگزار خواهد شد.  به گزارش روابط ‌عمومي بانك ‌پاسارگاد، چهارمين جشنواره فيلم كوتاه ‌پاسارگاد در سال جاري با هدف توليد آثاري فاخر در زمينه حمايت از توليد و رشد اقتصاد ملي، انعكاس تلاش‌هاي جهادگرانه در عرصه‌هاي توليد و صنعت، جلب ‌توجه آحاد مردم به نقش ارزنده حمايت از توليد ملي در جهت رشد و استقلال اقتصادي همچنين ايجاد بستري مناسب براي شناسايي و شكوفايي استعدادها و قابليت‌هاي هنري برگزار خواهد شد. بر اين اساس، دبيرخانه اين جشنواره طي فراخواني مهلت ارسال آثار را پايان شهريور سال 1399 اعلام كرد. علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره كه در دو بخش داوري آثار حرفه‌اي و داوري آثار مبتدي و غيرحرفه‌اي برگزار خواهد شد، مي‌توانند جهت ثبت‌نام و دريافت كد رهگيري به سايت جشنواره به نشاني 
www.pasargadfilmfest.ir مراجعه كنند.  شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را در مدت زمان ۱۸۰ ثانيه تا حداكثر ۱۰ دقيقه در ابعاد استاندارد(حداقل ۷۲۰) و در دو كيفيت مناسب بازبيني و اكران در دو فرمت MP4 و HD يا FHD تهيه و همراه با رزومه كاري براي دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.  جوايز اين جشنواره جام پاسارگاد، ديپلم افتخار و جوايز نقدي براي هر يك از برگزيدگان تا مبلغ 500 ميليون ريال خواهد بود. جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت جشنواره مراجعه كنيد و يا با دبيرخانه به شماره 82893030-021 تماس حاصل فرماييد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون