• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4671 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

در دو ماه ابتدايي امسال رخ داد

افزايش ۵،۴ درصدي سرمايه‌گذاري خارجي در طرح‌هاي صنعتي

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي‌دهد كه در دو ماهه اول امسال حجم كل سرمايه‌گذاري خارجي در طرح‌هاي صنعتي، معدني و تجاري مصوب در هيات سرمايه‌گذاري خارجي ۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است.
بر اساس اين آمار در دو ماهه اول امسال تعداد ۱۸ طرح سرمايه‌گذاري خارجي صنعتي، معدني و تجاري در هيات سرمايه‌گذاري خارجي مصوب شده كه نسبت به تصويب ۱۴ طرح در مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۶ درصد افزايش داشته است.
همچنين مجموع سرمايه‌گذاري اين طرح‌ها در دو ماهه امسال معادل ۴۱۷ ميليون و ۳۰۰ هزار دلار بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۴ درصد رشد داشته است، چرا كه رقم سرمايه‌گذاري در ۱۴ طرح صنعتي، معدني و تجاري مصوب در هيات سرمايه‌گذاري خارجي طي دو ماهه اول سال گذشته معادل ۳۹۵ ميليون و ۹۰۰ دلار بوده است.
پيش‌تر هم آمار سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي مصوب تحت پوشش قانون تشويق و حمايت سرمايه‌گذاري خارجي در فروردين ماه منتشر شده بود كه بر اساس آن در فروردين ماه امسال سيستان و بلوچستان بيش از ۷۰ درصد حجم سرمايه‌گذاري خارجي مصوب را به خود اختصاص داده و ۷۶ درصد سرمايه‌گذاري‌ها نيز از سوي آلمان انجام شده است. همچنين سهم صنعت از اين طرح‌ها ۷۸ درصد و سهم تجارت و معدن هر كدام ۱۱ درصد از لحاظ تعداد بوده است.
بيشترين حجم سرمايه‌گذاري خارجي در فروردين ماه نيز در گروه‌هاي ساخت مواد و محصولات شيميايي و ساخت كك، فرآورده‌هاي حاصل از تصفيه نفت و سوخت‌هاي هسته‌اي صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون