• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4671 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

تابعيت استاد هروي پژوهشگر برجسته افغانستاني پذيرفته شد

در پي انتشار اخباري در مورد رسيدگي به مشكلات اقامت و مسائل مربوط به استاد نجيب مايل هروي، مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام داشت كه با پيگيري اين وزارت و اقدامات موثر وزارت كشور، وزارت‌ امور خارجه و نهادهاي مرتبط موضوع پذيرش تابعيت مايل هروي تاييد شده و آخرين مراحل اداري و قانوني خود را پشت سر مي‌گذارد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تابعيت استاد هروي پژوهشگر برجسته افغانستاني پذيرفته شد. شايان ذكر است يك بار ديگر مراحل اداري آن طي شده بود كه با عدم موافقت خانواده متوقف شده است.
همچنين به پاس سال‌ها خدمت فرهنگي استاد نجيب مايل هروي به فرهنگ و تمدن ايران زمين علاوه بر انتخاب ايشان به عنوان شخصيت برگزيده در انتشار و گسترش زبان و ادبيات فارسي در جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، نشان درجه يك هنري نيز به اين نويسنده اعطا شده است كه اين موضوع بيانگر باورمندي عميق نسبت به مشتركات تمدني و فرهنگي بين دو ملت ريشه‌دار و همزبان ايران و افغانستان بوده و مسوولان فرهنگي ايران، ارزش‌هاي تمدني بين اين دو كشور دوست و برادر را فراتر از مناسبات سياسي و مرزهاي جغرافيايي دانسته و ايران و افغانستان را يك ملت واحد مي‌دانند. و نيز به خوبي به جايگاه استاد مايل هروي در گسترش ارتباطات فرهنگي و ادبي و زباني دو ملت واقف هستند.
 بر اساس اين گزارش علاوه بر موارد فوق، با پيشنهاد مشترك وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير مسكن و شهرسازي و با موافقت هيات دولت، به پاس خدمات ارزشمند استاد نجيب مايل هروي به فرهنگ و تمدن ايران يك واحد مسكوني در مشهد مقدس در اختيار ايشان قرار گرفته است و پس از طي مراحل قانوني و ابلاغ رسمي پذيرش تابعيت، سند اين واحد مسكوني به نام ايشان به ثبت مي‌رسد.
يادآور مي‌شود كه سند واحد مسكوني هنوز به نام ايشان نيست، هرچند واحد مسكوني در اختيار ايشان است كه اين موضوع بر اساس قوانين كشور است كه ثبت سند متوقف بر تابعيت بوده ولي با پذيرش تابعيت از سوي ايشان و اقدامات اداري ياد شده اين مشكل برطرف مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون