• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4674 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير

اخطار استاندار تهران:

احتمال بازگشت محدوديت به دليل رعايت نشدن پروتكل بهداشتي

استاندار تهران گفت:«ميزان شيوع و انتقال بيماري كرونا اگر از يك حدي عبور كند، مجبور خواهيم شد برخي از محدوديت‌ها را دوباره اعمال كنيم.»
انوشيروان محسني‌بندپي در گفت‌وگو با ايلنا گفت:«اتحاديه‌ها خودشان نسبت به بازگشايي‌ها درخواست كردند و ما با درخواست آنها موافقت كرديم و از آنها اين تعهد اخلاقي را گرفتيم كه خودشان بر رعايت پروتكل‌‌هاي بهداشتي نظارت داشته باشند. اوايل بازگشايي اصناف رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي خوب بود اما الان پروتكل‌ها رعايت نمي‌شود و از اين مساله راضي نيستيم. اوايل فروشنده‌ها به مساله بهداشت و رعايت آن كنترل و مديريت داشتند و بر ورود مشتري‌ها به مغازه‌ها نظارت بيشتري بود و با رعايت فاصله‌گذاري انجام مي‌شد ‌اما اكنون اين موارد رعايت نمي‌شود و عواقب آن شامل حال خود اصناف و مراجعه‌كنندگان خواهد شد و ضررهايي بعد متوجه آنها خواهد شد. نمي‌خواهيم وارد موضع عكس‌العمل شويم و از آنها خواهش مي‌كنيم، كمك كنند تا از اين شرايط گذر كنيم. اما معتقديم در اپيدمي‌ها نبايد خواهش كرد، البته در مجموع همكاري اصناف و مردم موثر بوده و خود آنها پيش‌قدم شدند و ما نيز اين نظر را داريم كه كارهاي مردم را بايد به خود مردم واگذار كنيم و از آنها در مشكلات كمك بگيريم‌ و به آنها تكليف كرديم كه اين مساله را جدي‌تر بگيرند.»
استاندار تهران افزود:«وقتي ميزان بيماري و شيوع انتقال بيماري از يك حدي عبور كند قطعا اعمال دوباره يك‌سري محدوديت‌ها كه آقاي رييس‌جمهور هم اعلام كردند، خواهيم داشت. بر همين اساس درخواست ما از همه اقشار، دستگاه‌ها و واحدها و اتحاديه‌ها اين است كه اين همكاري را داشته باشند تا به آن مرحله نرسيم.»
از 17 خرداد ماه اجراي طرح ترافيك در پايتخت آغاز شد و پيش‌بيني مسوولان وزارت بهداشت درباره افزايش تراكم جمعيت در مترو و اتوبوس‌هاي شهري محقق شد. اتفاق نگران‌كننده اين است كه اغلب مسافران وسايل حمل‌و‌نقل عمومي با وجود تذكر ماموران مستقر در ايستگاه‌هاي مترو يا پايانه اتوبوس‌راني، از استفاده از ماسك خودداري كرده و رعايت فاصله اجتماعي را هم ناديده مي‌گيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون