• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4674 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير

كارخانه گندله‌‌سازي سردار شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني شركت سيميدكو افتتاح شد

 كارخانه گندله‌‌سازي سردار شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني شركت صنعتي و معدني توسعه فراگير سناباد (سيميدكو) رسما افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما اين آيين روز پنجشنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۹ با دستور رياست محترم جمهوري و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل ايميدرو، مديرعامل شركت فولاد خوزستان، مديرعامل شركت سيميدكو و ساير مسوولان در منطقه صنعتي و معدني سنگان استان خراسان رضوي برگزار شد.
حسين مدرس‌خياباني، سرپرست وزارت صمت در اين آيين كه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، گفت: در سال جهش توليد پويش راه‌اندازي طرح‌هاي صنعتي و معدني هر هفته به صورت مداوم تا پايان شهريورماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد يافت.
 وي افزود: امروز دو طرح معدني در استان خراسان رضوي افتتاح شد كه يكي‌ از اين طرح‌ها فاز نخست بزرگ‌ترين كارخانه كنسانتره‌‌سازي به ظرفيت پنج ميليون تن است و ديگري كارخانه گندله‌‌سازي با ظرفيت ۲/۵ ميليون تني سيميدكو از شركت‌هاي تابعه فولاد خوزستان است. 
مدرس خياباني ادامه داد: راه‌اندازي اين كارخانه‌ها در شرايط سخت تحريمي بدون حضور شركت‌‌هاي خارجي و توسط كارشناسان داخلي انجام شده است. 
وي اظهار داشت: اين طرح‌هاي معدني در مجموعه سنگان در شرقي‌‌ترين نقطه كشور قرار گرفته و ظرفيت بي‌نظيري را در اختيار كشور قرار خواهد داد؛ به ويژه اينكه اين مجموعه در شهرستان خواف و در يكي از نقاط مرزي واقع شده و علاوه بر اينكه امكان تبادلات مرزي و تجارت خارجي را بالاتر خواهد برد، در ابعاد زندگي مردم به لحاظ حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي اثرگذار خواهد بود.
مدرس خياباني گفت: اجراي اين طرح‌ها به دليل تراكم جمعيتي منطقه، ايجاد كار و اشتغال و نيز فعاليت توليدي كشور بسيار حائز اهميت بوده و منجر به افزايش امنيت منطقه شرق كشور خواهد شد.
در ادامه اين مراسم خداداد غريب‌پور معاون وزير صمت و رييس هيات عامل ايميدرو گفت: كارخانه گندله‌‌سازي شركت صنعتي و معدني توسعه فراگير سناباد كه زير مجموعه شركت فولاد خوزستان محسوب مي‌شود، ظرف مدت يك ماه از توليد خود به ظرفيت اسمي رسيد؛ در صورتي كه معمولاً اين امر در مدت يك سال انجام مي‌شود و اين نشان از تعهد و تلاش شبانه‌روزي كاركنان سخت كوش اين مجموعه است. 
غريب‌پور تاكيد داشت: صاحبان تكنولوژي از راه‌اندازي و به ظرفيت رسيدن توليد اين كارخانه در دوران كرونا و بدون حضور كارشناسان خارجي، اظهار تعجب كردند.
معاون وزير صمت افزود: با راه‌اندازي اين كارخانه، مجموع سرمايه‌گذاري‌‌ها در عسلويه شرق كشور (سنگان) به بيش از ۱/۴ ميليارد دلار رسيد و با راه‌اندازي مابقي كارخانه‌هاي فرآوري سنگ آهن، در مجموع ۱/۹ ميليارد دلار سرمايه در سنگان هزينه خواهد شد. مديرعامل فولاد خوزستان در آيين افتتاح كارخانه گندله‌‌سازي شركت سيميدكو اظهار داشت: اين كارخانه در مجموع با ظرفيت ۵ ميليون‌ تُن گندله به دست توانمند متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است و امروز فاز اول آن با ظرفيت توليد ۲/۵ ميليون تن گندله در سال به بهره‌برداري رسيد.
علي محمدي افزود: مجموعه سيميدكو از شركت‌‌هاي تابعه گروه فولاد خوزستان است و با ظرفيت توليد ۲/۵ ميليون كنسانتره در حال فعاليت بوده و از اين پس توليد ۲/۵ ميليون تن گندله نيز به آن اضافه مي‌شود و از جمله ويژگي‌‌‌هاي منحصر به فرد راه‌اندازي اين كارخانه گندله‌‌سازي، تامين مواد اوليه آن از درون كارخانه است. وي گفت: طرح‌ اوليه كارخانه در سال ۱۳۹۴ اجرايي شد و با مساعدت مديران جهادي وزارت صمت و سازمان ايميدرو و تلاش شبانه‌ روزي متخصصان داخلي و در سايه تحريم‌ها، امروز و به ميمنت حضور سروران گرامي رسما افتتاح شد. محمدي اظهار داشت: با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مهم‌ترين اصل در راه‌اندازي اين كارخانه عظيم، تامين مواد اوليه فولاد‌سازان كشور است، در واقع راه‌اندازي اين كارخانه، تكميل زنجيره ارزش از معدن تا نورد را به همراه دارد.
مديرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: اين طرح با سرمايه‌گذاري بالغ بر ۱۱۵ ميليون يورو راه‌اندازي شده و با در مدار قرار گرفتن اين كارخانه‌، در مجموع براي ۱۵۰۰ تن از جوانان منطقه به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم اشتغال ايجاد گرديد.
وي در پايان تاكيد داشت: اميدوارم در سايه لطف و عنايت ‌الهي و توجهات حضرت ولي‌‌عصر(عج) و در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، با راه‌اندازي كارخانه گندله‌‌سازي شهيد سليماني، گامي استوار در مسير تحقق اهداف انقلاب و چرخش بي‌وقفه چرخ صنعت برداشته باشيم.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، كارخانه گندله‌‌سازي شركت صنعتي و معدني توسعه فراگير سناباد، چهارمين طرح معدني است كه در منطقه سنگان در دولت دكتر روحاني افتتاح شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون