• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

مردي دانشمند از خانواده‌اي عالم

سيد كاظم موسوي‌بجنوردي

زادروز تولد مبارك حضرت آيت‌الله دكتر سيد مصطفي محقق‌داماد را به ايشان و دوستان و خانواده‌شان تبريك مي‌گويم. با ايشان بيش از 30 و حدود 40 سال است دوست صميمي هستم. اضافه بر اين دكتر سيد مصطفي محقق‌داماد عضو شوراي عالي علمي مركز دايره‌المعارف بزرگ اسلامي و همزمان مدير بخش حقوق در اين مركز و همچنين سرويراستار دانشنامه حقوق ايران است.  ايشان فردي بسيار منظم و مديري شايسته است، از اين روست كه از ديدگاه بنده دست به هر كاري مي‌زند، موفق است. علاوه بر آن آيت‌الله سيد مصطفي محقق‌داماد بسيار باهوش، با حافظه زياد و با پايه‌هاي عميق اعتقادي و حضورشان براي روحانيت موهبتي است. وجود پربركت ايشان يكي از عواملي است كه مي‌تواند باعث خوش‌بيني مردم به روحانيت شود. ما در مركز دايره المعارف از وجود ايشان بسيار بهره مي‌بريم، هم در عرصه دوستي، هم مديريتي و هم علمي. 
اميدوارم كه ايشان ده‌ها سال ديگر تندرست باشند و بتوانند به خدمات ارزنده‌اي كه به دين و ملت مي‌كنند ادامه دهند. دكتر سيد مصطفي محقق‌داماد تاليفات زيادي دارند كه همگي بسيار ارزشمند هستند. مقالاتي كه ايشان نگاشته‌اند در زمره بهترين‌ها در حوزه خود قلمداد مي‌شوند، به عنوان مثال چنانچه به آيين دادرسي مراجعه كنيد مي‌بينيد در اين زمينه مهم‌ترين مقاله‌ها را آيت‌الله محقق‌داماد در اين زمينه ارايه كرده و تمام دانشجويان به مقالات و كتاب‌هاي ايشان مراجعه و از آنها بهره مي‌برند.
 دكتر محقق‌داماد در خانواده‌اي عالِم بزرگ شده‌اند. پدربزرگ‌شان مرحوم آيت‌الله حائري يزدي بنيانگذار حوزه علميه قم و پدرشان مرحوم آيت‌الله داماد از بزرگان و علماي قم هستند. بيش از 100 سال است خانواده ما با خانواده ايشان ارتباط دارند. بارها از پدرم شنيدم كه درباره آنها به نيكي سخن گفته و عنوان مي‌كرد آيت‌الله حائري، پدر دكتر محقق‌داماد بهترين دوستم است. زماني كه از زندان آزاد شدم، برادرم حاج آقا مهدي مرا به قم و به خدمت ايشان برد. ايشان وقتي مرا ديد چند قطره اشك ريخت. چندي پيش‌تر از اين ديدار در رثاي پدرم شعري سروده و به يك يك فرزندانش تسليت گفته بود. ايشان درباره من نوشته بود «به آن نازنين زنداني». آنچنان خاطره من از آيت‌الله محقق‌داماد و خانواده‌شان زياد است كه با كلمات اندك نمي‌توان راجع به اين عزيز صحبت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون