• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

فرش و فرشبافي در ايران

كتاب «فرش و فرشبافي در ايران» تاليف سيروس پرهام از سوي انتشارات مركز دايره‌المعارف بزرگ اسلامي (مركز پژوهش‌هاي ايراني و اسلامي) به طبع رسيده است. كمتر مردمي در جهان، جلوه‌هاي گوناگون فرهنگ و هنر خويش را در قرون و اعصار متمادي، از سپيده‌دم تاريخ تا روزگار ما، چنين زيبا و فريبا در گره‌هاي به هم‌ پيوسته و رنگين تار و پود در برابر چشم مردم صاحب‌نظر قرار داده‌اند: فرش ايراني تابلويي از شكوه چشم‌نواز و روح‌پرور باغ‌ها و بوستان‌هايي است كه از گذشته‌هاي دور به ‌نام كشور ما شناخته مي‌شده و نشانه‌هايي از ديگر هنرهاي ايران، چون نگارگري و صورتگري و حتي خوشنويسي، با ظرافتي شگفت‌انگيز در آن به جلوه‌گري درآمده است، چندان كه در شرق و غرب عالم، دستبافت‌هاي هنرمندان ايراني، زينت‌بخش موزه‌ها و خانه‌هاي هنردوستان گيتي است.
 كتاب «فرش و فرشبافي در ايران» در شش فصل تنظيم و تدوين شده است كه شامل انواع فرش دستباف، مقدمه تاريخي و فرشبافي ايران پيش از اسلام، فرشبافي پس از اسلام تا پايان سده 9 ق، عصر زرين فرشبافي، از دوره افشاريان تا عصر حاضر، فرش و ديگر دست‌بافت‌هاي عشاير مي‌شود.
چاپ اولِ كتاب «فرش و فرشبافي در ايران» در قطع وزيري و 216 صفحه به شمارگان 500 نسخه و به قيمت 135هزار تومان، از سوي انتشارات مركز دايره‌المعارف بزرگ اسلامي (مركز پژوهش‌هاي ايراني و اسلامي) به طبع رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون