• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4685 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

خبر

كارگروه صندوق فرصت‌هاي شغلي معلولان تشكيل شد

گروه اجتماعي | مديركل اشتغال و كارآفريني سازمان بهزيستي كشور از تشكيل كارگروه صندوق فرصت‌هاي شغلي معلولان خبر داد و گفت: اساسنامه راه‌اندازي اين صندوق به تصويب دولت رسيده و تعيين تكليف فرصت‌هاي شغلي ابلاغ شده است. به گزارش ايرنا، رضا دهقان روز يكشنبه در نشست خبري ويديوكنفرانسي افزود: اين صندوق براي فرآيند اعطاي تسهيلات به معلولان طراحي شده و اكنون نيز در حال طراحي كاركرد ديگري براي اين صندوق هستيم تا محلي براي صدور گواهي ضمانت براي اخذ تسهيلات از بانك‌هاي معلولان باشد. او اظهار اميدواري كرد كه اين صندوق در آينده نزديك به بهره‌برداري برسد.


جذب آموزشياران نهضت سوادآموزي

گروه اجتماعي | سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت كه در جلسه امروز با وزير آموزش و پرورش مقرر شد كه آزمون براي جذب آموزشياران نهضت سوادآموزي به موقع برگزار شده و با اتخاذ تمهيداتي اكثريت شركت‌كنندگان قبول شوند.احمدحسين فلاحي در گفت‌وگو با ايسنا در توضيح جلسه امروز كميسيون آموزش و تحقيقات گفت كه اين جلسه با حضور وزير آموزش و پرورش و شوراي معاونان اين وزارتخانه براي بررسي مسائل و مشكلات حوزه آموزش و پرورش برگزار شد و اعضاي كميسيون نيز دغدغه‌هاي خود همچون ميزان تحقق سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را بيان كردند.او توجه به دانشگاه فرهنگيان و اعمال مدرك دوم فرهنگيان، تعويق كنكور ۹۹، تحقق عدالت آموزشي، پرهيز از سياست‌زدگي در آموزش و پرورش، سير صعودي و مساله تعارض منافع در مديريت مدارس غيرانتفاعي، توجه به مساله همسان‌سازي حقوق شاغلان و بازنشستگان، رتبه‌بندي معلمان، ساده‌سازي و قابل فهم شدن كتب درسي و لزوم توجه به راه‌اندازي انجمن اسلامي دانش‌آموزي را از جمله مسائل مطرح شده در اين جلسه عنوان كرد و افزود: نمايندگان همچنين بر لزوم توجه به موضوع ترك تحصيل دانش‌آموزان و اختصاص بودجه مناسب به آموزش و پرورش نيز تاكيد كردند.فلاحي در پايان گفت كه در اين جلسه درباره مساله جذب نيروهاي نهضتي و تاخير آزمون آنها نيز مباحث جدي مطرح و مقرر شد با توجه به طرح سوالات، آزمون در بيستم تيرماه برگزار شود اما تمهيدات به گونه‌اي باشد كه اكثريت شركت‌كنندگان در آن قبول شوند؛ ضمن اينكه افراد پذيرفته نشده در آزمون نيز به جاي قطع همكاري با آموزش و پرورش بتوانند به صورت حق‌التدريس به كار خود ادامه دهند.


تصويب آيين‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزي تا پايان سال

رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۱۶ استان مرزي و مشكلاتي كه در حوزه آموزش و پرورش دارند، گفت: برنامه‌ريزي براي رفع اين مشكلات بر عهده آموزش و پرورش مناطق مرزي است. آيين‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزي مراحل نهايي تصويب را مي‌گذراند و اميدواريم تا پايان سال نهايي شود.
مجتبي زيني‌وند در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به ماموريت اين سازمان در راستاي جذب مشاركت‌هاي مردمي اظهار كرد: اداره كل امور شوراها و مناطق آزاد تجاري آموزش و پرورش كه زيرمجموعه سازمان مدارس غيردولتي است مسووليت اين امر را بر عهده دارد. او افزود: همچنين انعقاد تفاهمنامه‌هايي با ساير دستگاه‌ها و استفاده از توان خيرين در حوزه سازمان مدارس غيردولتي از طريق اين اداره كل دنبال مي‌شود. آيين‌نامه جلب و جذب سمن‌ها طراحي شده و مراحل تصويب در شوراي عالي آموزش و پرورش را مي‌گذراند. رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه شوراها در استان‌ها به رياست استاندار و در شهرستان‌ها به رياست فرمانداران و بخشداران تشكيل مي‌شود، عنوان كرد: ۱۷ دستگاه و نهاد حقوقي و حقيقي عضو شوراهاي آموزش و پرورش هستند. مسائل آموزشي استان در اين شورا به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و در واقع تلاش مي‌شود از ظرفيت‌ها و امكانات منطقه‌اي براي ارتقاي نظام تعليم و تربيت استفاده كنيم. زيني‌وند با بيان اينكه سال گذشته بيش از ۱۴۰۰ ميليارد تومان از محل درآمد شوراها جذب شده است، افزود: استفاده از سمن‌ها و جوامع خيرين براي كمك به نظام تعليم و تربيت از ديگر برنامه‌هاي جذب مالي توسط شوراهاست.
او همچنين با اشاره به وجود ۱۶ استان مرزي و مشكلاتي كه در حوزه آموزش و پرورش دارند، گفت: برنامه‌ريزي براي رفع اين مشكلات بر عهده آموزش و پرورش مناطق مرزي است. آيين‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزي مراحل نهايي تصويب را مي‌گذراند و اميدواريم تا پايان سال نهايي شود.


جنگل‌هاي «گِل اِسپيد» در آتش مي‌سوزند

گروه اجتماعي| رييس اداره منابع طبيعي شهرستان بويراحمد از مهار و خاموش شدن آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع منطقه «دمچنار» اين شهرستان خبر داد. به گزارش ايسنا، عباس حسن‌زاده افزود: اين آتش‌سوزي كه از ساعت ۱۱ امروز(يكشنبه) در جنگل‌ها و مراتع منطقه «سه برد دمچنار» بويراحمد در محدوده منطقه حفاظت شده محيط زيست شروع شده بود با تلاش نيروهاي منابع طبيعي، محيط زيست و نيروهاي مردمي ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه مهار و خاموش شد. او اظهار كرد: در پي اين آتش‌سوزي ۳ هكتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه طعمه حريق شد.
رييس اداره منابع طبيعي شهرستان بويراحمد خاطرنشان كرد: همچنين از دو ساعت پيش حدود ساعت 12 و 30 دقيقه يك مورد آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع منطقه «گِل اِسپيد» مارگون آغاز شده و دو تيم منابع طبيعي جهت مهار آتش‌سوزي به منطقه اعزام شدند. حسن‌زاده با بيان اينكه علت آتش‌سوزي‌ها اكثرا عامل انساني است اما عمدي يا سهوي بودن آنها مشخص نيست، بيان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون 33 مورد آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بويراحمد رخ داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون