• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4685 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

كتابشناسي متون چاپ شده، ركود فروش سينماي هنگ‌كنگ

آلبوم تازه پيمان يزدانيان در راه است

گروه  هنر و ادبيات

انتشار «كتابشناسي متون چاپ شده در ايران»

كتاب «كتابشناسي متون چاپ شده در ايران» تاليف محمود طيارمراغي و سيدسعيد ميرمحمدصادق منتشر شد. به گزارش ايسنا و به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، اين كتاب دربرگيرنده مجموع اطلاعات از سال ۱۲۳۳قمري تا ۱۳۹۰ شمسي است كه در دو جلد به زبان‌هاي فارسي، عربي و تركي توسط انتشارات سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران منتشر شده است. در معرفي كتاب «كتابشناسي متون چاپ شده در ايران» عنوان شده است: اين كتابشناسي دربرگيرنده اطلاعات متن‌ها، نسخه‌برگردان‌ها، رساله‌ها و مجموعه‌هاي ميراثي، از ابتداي شكل‌گيري صنعت چاپ در ايران تا سال ۱۳۹۰ است. در واقع طرح تدوين كتاب «كتابشناسي متون چاپ شده در ايران» يك طرح ملي است كه در سال ۱۳۷۶ در شوراي علمي مركز نشر ميراث مكتوب وقت تصويب شد. جلد اول اين مجموعه به جمع‌آوري اطلاعات و تكميل كار برگ‌هاي متون چاپي از ابتداي ورود صنعت چاپ حدود سال ۱۲۳۳ قمري تا پايان ۱۳۸۰ شمسي اختصاص دارد. جلد دوم از كتاب «كتابشناسي متون چاپ شده در ايران» تكميل اطلاعات كتابشناسي متون چاپ شده از سال ۱۳۸۰ تا پايان سال ۱۳۹۰ خورشيدي است. «كتابشناسي متون چاپ شده در ايران» كه جلد اول آن به كتاب‌هاي فارسي و جلد دوم آن به كتاب‌هاي عربي و تركي اختصاص دارد، از نظر ساختار بر اساس عنوان كتاب‌ها و به صورت الفبايي (در هر زبان) تنظيم شده است و در مجموع اطلاعات كتابشناختي ۹۱۹۸ عنوان متن چاپ شده در ايران را دربرمي‌گيرد.

پالس پيمان يزدانيان در بازار موسيقي
«پالس» عنوان تازه‌ترين اثر موسيقايي پيمان يزدانيان آهنگساز و نوازنده شناخته شده كشورمان است كه به تهيه‌كنندگي رامين صديقي در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش مهر، آلبوم «پالس» مشتمل بر بداهه‌نوازي‌هاي پيانو پيمان يزدانيان آهنگساز و نوازنده شناخته كشورمان توسط نشر «هرمس» به تهيه‌كنندگي رامين صديقي در بازار موسيقي منتشر شد. اين آلبوم در دو قسمت «پالس ۱ (براي پيانو دستكاري شده)» با مدت زمان ۲۴ دقيقه و «پالس ۲» با مدت زمان ۱۹ دقيقه پيش روي مخاطبان قرار گرفته است. اين در حالي است كه پوريا پوروزيري و بيژن پاسبان حضرت مديران توليد، علي بوستان گرافيك، نسترن فتوحي عكس روي جلد و ارمغان بوستان عكس داخل جلد ديگر عوامل اجرايي پروژه را تشكيل مي‌دهند. ضمن اينكه ضبط آلبوم آبان ماه سال ۹۸ در استوديو شهر صداي پارسيان به مديريت آيدين الفت صورت گرفته است.
پيمان يزدانيان از آهنگسازان شناخته شده و صاحب سبك سينما كه طي سال‌هاي اخير در پروژه‌هاي متعددي به عنوان آهنگساز و نوازنده حضور داشته، تا يك ماه ديگر تازه‌ترين آلبوم خود را توسط نشر هرمس منتشر مي‌كند. اين آلبوم كه مشتمل بر تك‌نوازي‌هاي پيانو پيمان يزدانيان است به زودي در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. از يزدانيان آلبوم‌هاي مختلفي تاكنون منتشر شده و همچنين او ساخت موسيقي متن فيلم‌هاي زيادي را بر عهده داشته است.

فروش  سينماي  هنگ‌كنگ ۷۰  درصد 
كاهش پيدا كرد
به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، فروش باكس آفيس هنگ‌كنگ در 6 ماه نخست سال ۲۰۲۰ با كاهش چشمگير ۷۰ درصدي مواجه شد، چون مخاطبان خانه ماندند و سينماها به خاطر پاندمي كرونا بسته شدند.
دولت هنگ‌كنگ تمام سينماها را روز بيست‌وهشتم مارس (۹ فروردين) بست چون موج دوم كوويد ۱۹ به خاطر تمام افرادي كه به كشور بازگشتند، گسترش يافت. سينماها 6 هفته بعد در روز هشتم مه باز شدند چون تعداد موارد ابتلا در شهر تحت كنترل درآمد و تدابير فاصله‌گذاري اجتماعي بهتر پيش رفت. اما اثر پاندمي بر باكس آفيس پيش از بسته شدن سينماها حس شده بود و بعد از افتتاح دوباره آنها هم حس شد. با استناد به ارقامي كه شركت باكس آفيس هنگ‌كنگ وابسته به انجمن صنعت فيلم هنگ‌كنگ منتشر كرده، درآمد حاصل از فروش در گيشه در 6 ماه نخست ۲۰۲۰ فقط ۳۷.۸ ميليون دلار بود كه نسبت به ۱۳۵ ميليون دلار به ثبت رسيده در بازه مشابه سال قبل با كاهش ۷۲ درصدي مواجه شده است. در حالي كه تعداد عناوين داخلي اكران شده از ۲۱ فيلم به ۱۸ فيلم رسيد، فيلم كمدي هنگ‌كنگي «استاد بزرگ عظيم» در صدر ليست قرار گرفت. اين فيلم كه طي بازه سال نو چيني يعني حدود يك هفته پيش از اينكه سازمان سلامت جهاني اعلام وضعيت اورژانس سلامت جهاني بكند، منتشر شد، تقريبا ۳.۸ ميليون دلار فروخت. درامي از كره جنوبي با عنوان «سقوط خاكستر» كه درباره يك فاجعه طبيعي است و روز اول ژانويه اكران شده بود، پردرآمدترين فيلم غيرهنگ‌كنگي بود و توانست ۲.۴ ميليون دلار بفروشد. فيلم «۱۹۱۷» سم مندس هم پردرآمدترين فيلم هاليوودي بود و ۲ ميليون دلار فروخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون