• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4689 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

ويژه

يك پايگاه مديريت بحران و يك ايستگاه آتش‌نشاني توسط شهردار مشهد افتتاح شد

به ياد شهيد مدافع حرم، به ياد آتش‌نشان فداكار

روز پنجشنبه 19 تيرماه پايگاه مديريت بحران و سالن ورزشي چند منظوره به نام شهيد حسين محرابي و ايستگاه شماره ۵۱ آتش‌نشاني به نام آتش‌نشان فداكار اميرمحمد زارع با حضور شهردار مشهد و جمعي از اعضاي شوراي شهر و مديران شهري افتتاح شد. شهردار مشهد در اين مراسم گفت: افتخار مديريت شهري مشهد است كه امروز اين اتفاق را رقم زده است و در كنار اين اتفاق وجود نام‌هاي مبارك اين شهيد و اين آتش‌نشان فداكار است كه به‌طور قطع نماد واقعي ايثار هستند. وصيتنامه شهيد محرابي سرشار از اميد و ايثار و فداكاري است كه بايد آن را سرلوحه كار خود قرار دهيم، به ويژه آتش‌نشانان ما كه خود ايثارگراني ارزشمند براي جامعه هستند، بايد به اين جملات با دقت توجه كنند. محمدرضا كلايي افزود: از فداكاري همكاران سختكوش ما در سازمان آتش‌نشاني فراوان گفته مي‌شود و ما به ايثارگري آنان معترفيم. آتش‌نشانان بزرگ‌ترين سرمايه انساني و تمام دارايي سازمان آتش‌نشاني هستند و اگر آنها مثل يك خانواده مراقب هم نباشند، انجام خدمت ميسر نيست. او گفت: اگرچه اين نامگذاري از داغ دل خانواده اين آتش‌نشان كم نمي‌كند ولي يادگاري كوچكي است براي آينده كه اگر باري از روي دوش مردم توسط اين افراد خدوم برداشته شد، اين را بدانيم كه احترام آنها هميشه در دل و ذهن ما حفظ مي‌شود.

تلاش شهرداري مشهد براي افزايش سرانه ايمني

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني مشهد در اين مراسم گفت: بسيار خرسندم كه اين ايستگاه و مجموعه به نام يك شهيد مدافع حرم و يك آتش‌نشان فداكار در زيربناي ۳۲۰ متر نامگذاري و بنا شده است كه خوشبختانه ميانگين رسيدن نيروهاي آتش‌نشاني را به شكل محسوسي كاهش خواهد داد. امير عزيزي افزود: با حمايتي كه در سال جاري از آتش‌نشاني مشهد انجام شد تا پايان سال شاهد افتتاح چندين پروژه در اين مجموعه خواهيم بود. بر همين اساس در مهرماه ايستگاه رسالت در منطقه ۳ افتتاح و در آبان ماه نيز ۸ خودروي ويژه آتش‌نشاني و اولين تريلر آموزش شهروندي و موتوسيكلت‌هاي جديد به ناوگان آتش‌نشاني مشهد اضافه مي‌شود. همچنين ايستگاه عسكريه و (شماره ۹ سابق) كه بزرگ‌ترين ايستگاه آتش‌نشاني مشهد است تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد. با اين اقدامات سرانه ايمني در مشهد افزايش پيدا مي‌كند. گفتني است در پايان اين مراسم از خانواده‌هاي شهيد حسين محرابي و آتش‌نشان فداكار اميرمحمد زارع تقدير و تجليل شد.

شهردار اصفهان:

تهديد كرونا را به فرصت تبديل كرديم

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران و رييس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت خارجه در ديدار با قدرت‌الله نوروزي، شهردار اصفهان گفت: ديپلماسي شهري و فرهنگي در زمان بسته بودن راه‌هاي سياسي و اقتصادي، امكان برقراري ارتباط بين‌المللي را فراهم مي‌كند و اصفهان نقش مهمي در افزايش ديپلماسي شهري و فرهنگي و توسعه ارتباطات بين‌المللي دارد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، سيدعباس موسوي در ديدار با شهردار اصفهان با اشاره به اينكه نگاه شهردار اصفهان به موضوعات بين‌المللي بسيار خوب است و اميدواريم همه شهردارها چنين نگاهي داشته باشند، افزود: توسعه ارتباطات بين‌المللي و خواهرخواندگي باعث مي‌شود شهرهاي كشور جهاني شوند. در بسياري از كشورهاي جهان تا صحبت از ايران مي‌شود از اصفهان ياد مي‌كنند كه اين اتفاق بسيار خوشايند است، وزارت خارجه اين آمادگي را دارد كه از ظرفيت شهر اصفهان استفاده كند. شهردار اصفهان نيز در اين ديدار گفت: پس از توافق برجام، اصفهان رابطه خوبي با بسياري از شهرهاي دنيا از نظر اقتصادي و سرمايه‌گذاري برقرار كرد. در اين دوران نخستين هفته فرهنگي اصفهان در پاريس برگزار شد. در قالب برنامه هفته فرهنگي اصفهان ۳۸ برنامه در پاريس اجرا شد كه براي شهروندان اين شهر بسيار جالب بود و بازتاب قابل توجهي در رسانه‌هاي اين كشور داشت.

خبر تكميلي در مورد حادثه خط ۶ متروي تهران

‎به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه، ضمن عذرخواهي مجدد از شهروندان و مسافران

به خاطر اختلال پيش آمده به اطلاع مي‌رساند در ساعت 19:50 روز چهارشنبه 18 تير ماه 99 يكي از قطارهاي خط 6 مترو، حدفاصل ايستگاه‌هاي ميدان امام حسين (ع) و ميدان شهدا دچار نقص فني شد و يك دستگاه بوژي از ريل خارج شد. اين مشكل باعث شد سرويس‌دهي در خط 6 متوقف شود اما باتوجه به شرايط كنوني جهان و وجود پروتكل‌هاي بهداشتي بلافاصله تيم‌هاي كارشناسي فني با رعايت نكات ايمني و بهداشتي در كمتر از دو ساعت مشكل خط را در نيمه جنوبي برطرف كرد تا حجم مسافران در ايستگاه‌ها افزايش نيابد و سرويس‌دهي در حد فاصل ايستگاه ميدان شهدا و دولت‌آباد انجام شد. علت بروز حادثه خط ۶ مترو طبق نظريه اوليه كارشناسان فني به دليل باز بودن يكي از سوزن‌ها بوده اما براي مشخص شدن علت اصلي تا برگزاري جلسه كميسيون سوانح نمي‌توان دقيق اظهارنظر كرد و پس از بررسي همه جوانب دليل حادثه مشخص خواهد شد. در اين حادثه باتوجه به اينكه در ساعات پاياني بهره‌برداري بوديم با انسداد طولاني خط روبه‌رو نبوديم و هيچ‌گونه خسارت جاني رخ نداد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون