• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4690 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۲ تير

١٩ تير ثبت شاهكاري بزرگ در تقويم مديريت شهري منطقه١٩

پاساژ تجاري توحيد در منطقه ۱۹ به منظور تامين امنيت جاني شهروندان، رفع مخاطرات احتمالي وگره ترافيكي تخريب شد. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۹ علي توكلي، شهردار منطقه با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحيد در مجاورت بازار بزرگ احساني و طرح تعريض خيابان شكوفه گفت: با تخريب اين پاساژ ضمن تسريع در بازگشايي اين معبر بعد از ۳۰ سال انتظار از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسكو و كلينيك سينا اطهر كه منجر به جان باختن تعدادي از همشهريان‌مان شد، پيشگيري شده است.  شهردار منطقه افزود: از آنجايي كه تعدادي از كسبه اين پاساژ داراي حق سرقفلي بوده‌اند بنابراين براي انجام و تحقق موضوع فوق سعي كرديم طي برگزاري جلسات مشترك به توافقات لازم طي هماهنگي با سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تهران و اخذ مصوبه در راستاي جذب سرمايه‌گذار و انجام توافقات بهره‌مندي از واحدهاي نوسازي شده بعد از تخريب پاساژ برسيم كه جا دارد در اين راستا از آن دسته از كسبه‌اي كه با شهرداري منطقه همكاري داشته‌اند تشكر و قدرداني كنيم. توكلي به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداري‌ها در خصوص رفع خطر از ساختمان‌هاي واقع در معابر عمومي اشاره و تصريح كرد: در همين راستا كميته رفع خطر تشكيل و راي بر تخريب ساختمان پاساژ صادر شد.  به گفته او طي مكاتبات و گزارش‌هاي اعلام شده از سوي دستگاه‌هاي مسوول و نظارتي، سازمان‌هاي مديريت بحران و آتش‌نشاني شهرداري تهران همچنين موسسه ژئوتكنيك و مهندسين مشاور در خصوص مخاطرات پاساژ توحيد، اين مكان فاقد ايمني و خطرآفرين بود و به دليل داشتن قدمت زياد و احتمال ريزش امكان بازسازي به هيچ عنوان وجود نداشت.
در همين راستا باتوجه به راي كميته رفع خطر مبني بر تخريب پاساژ و با توجه به مستندات مذكور، شهردار منطقه اقدام به اخذ مصوبه شوراي تامين شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجراي راي كميته رفع خطر و متعاقبا اخذ دستور قضايي از دادسراي ناحيه ۳۷ تهران كرد.
از سوي ديگر فرماندهي انتظامي پليس راهور فاتب نيز طي مكاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، تقاضاي تخريب اين پاساژ را به دليل گره‌هاي ترافيكي ايجاد شده در محدوده داشته است. شهردار منطقه با اشاره به صدور 3 مرحله اخطار به كسبه پاساژ از بهمن ماه سال گذشته اظهار كرد: با تخريب و نوسازي پاساژ توحيد ضمن بازگشايي خيابان شكوفه و تسهيل تردد شهروندان به ويژه خودروهاي امدادي، امنيت جاني كسبه، مراجعان و شهروندان نيز تامين شد. او در پايان ضمن تشكر از حضور فعال عوامل شهرداري اين منطقه و نيروهاي يگان حفاظت مركز در اجراي راي تخريب پاساژ توحيد يادآور شد: اين پاساژ بعد از سال‌ها انتظار سرانجام بامداد روز پنجشنبه ١٩ تير تخريب و مسير براي تردد خودروها باز شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون