• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4697 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

بازپرس صادركننده حكم «فيلترينگ تلگرام»، اتهام دريافت رشوه 28 ميليارد ريالي را رد كرد

كارچاق‌كني در عدليه

رسيدگي به اتهامات اكبر طبري، معاون اجرايي رييس پيشين دستگاه قضايي و 21 همدستش همچنان ادامه دارد، در همين راستا دوازدهمين جلسه رسيدگي به اتهامات اين متهمان ديروز به رياست قاضي‌بابايي برگزار شد و ابتداي اين جلسه دادگاه، متهم مهدي زاهديان براي ارايه دفاعياتش در جايگاه قرار گرفت.
مهدي زاهديان متهم رديف سيزدهم اين پرونده، وكيل دادگستري است كه به فراهم كردن موجبات جرم ارتشا از طريق مذاكره و وجه بين دانيال‌زاده و مرتضي عليزاده متهم است. او با رد اتهامات مطرح‌شده در كيفرخواست درباره رابطه خود با دانيال‌زاده چنين توضيح داد: «وكيل دانيال‌زاده بودم!» اين متهم ادامه داد: «پس از تعيين حق‌الوكاله، او (دانيال‌زاده) ۷ ميليارد تومان براي هزينه‌هاي دادرسي و قانوني و ۳ ميليارد تومان براي حق‌الوكاله به من پرداخت كرد.» زاهديان در پاسخ به اين پرسش قاضي كه «چه مبلغي به بازپرس سابق عليزاده- متهم پرونده - پرداخت كرديد»، مدعي شد كه هيچ پولي پرداخت نكرده است. ادعايي كه قاضي‌بابايي در واكنش به آن گفت: «شما در چند مرحله اظهار كرده‌ايد كه پول به عليزاده داده‌ايد. گفته‌ايد 3 ميليارد تومان به بازپرس عليزاده داده‌ام و اين‌ را در مواجهه حضوري اظهار داشته‌ايد. گفته‌ايد اين مبلغ را در 2 مرحله به‌صورت يورو پرداخت كرده‌ايد؛ يك مرحله در شمال و يك مرحله در تهران اين پول را داده‌ايد.» آن‌طوركه خبرگزاري ميزان وابسته به قوه قضاييه از اين جلسه دادگاه گزارش داده، در ادامه اين جلسه، وكيل زاهديان هم در جايگاه حاضر شده و دفاعياتي درباره موضوعات مختلف كيفرخواست مطرح كرده است.
پس از متهم رديف سيزدهم اما نوبت به بيژن قاسم‌زاده رسيد كه براي ارايه برخي توضيحات در جايگاه قرار گيرد و از خود دفاع كند. قاسم‌زاده متهم رديف يازدهم اين پرونده كه ازقضا همان بازپرس جنجالي است كه حكم فيلترينگ تلگرام را صادر كرد، البته به‌ جز ماجراي فيلترينگ تلگرام، به‌ دليل بازپرسي چند پرونده مهم سياسي و رسانه‌اي، از جمله پرونده حميد بقايي، هنگامه شهيدي، سوشا مكاني و اميرحسين مقصودلو (تتلو) و بسياري ديگر از مطبوعاتي‌ها فردي شناخته‌شده براي افكار عمومي است. قاسم‌زاده اما حالا در مقام يكي از متهمان پرونده طبري موردتوجه رسانه‌هاست و ديروز نيز در جريان برگزاري دادگاه، با حضور در جايگاه، اتهام «تاثير دادن نفوذ اشخاص دولتي در تصميمات قضايي و دريافت رشوه از آقايان حاج‌رضا و شريف نجار بالغ بر مبلغ ۲۸ ميليارد ريال» را رد كرد و مدعي شد كه بسياري از پرونده‌ها به او ارجاع مي‌شد. ادعايي كه قاضي در واكنش به آن تاكيد كرد كه «موضوع شكايت در حدود صلاحيت شما نبوده است.»
در ادامه و پس از اينكه وكيل قاسم‌زاده توضيحاتي در دفاع از موكلش انجام داد، نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و گفت: «مهدي زاهديان فردي است مازندراني كه همشهري قاسم‌زاده و عليزاده بوده و دوست صميمي اين دو نفر است.» نماينده دادستان همچنين خطاب به زاهديان گفت: «شما مشغول كارچاق‌كني در قوه قضاييه بوديد، ما از درون‌تان شما را كشف كرديم و فردي از درون، عليه شما افشاگري كرد.»  هرچه بود دوازدهمين جلسه رسيدگي به اين پرونده، پس از نمايش ويديويي از اقرارهاي متهم دانيال‌زاده كه البته هيچ نكته‌اي از آن رسانه‌اي نشد، با دستور رياست دادگاه به پايان رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون