• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4699 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ مرداد

ويژه

مجمع عمومي عادي سالانه و فوق‌العاده بانك‌ پاسارگاد برگزار شد

مجمع عمومي عادي سالانه و فوق‌العاده بانك ‌پاسارگاد سال مالي منتهي به 29 اسفند سال 1398 در تاريخ 31 تير سال 1399 در محل ساختمان مركزي بانك ‌پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومي بانك ‌پاسارگاد در اين مجمع كه با حضور بيش از 68 درصد از سهامداران به صورت حضوري و بيش از 500 نفر از سهامداران به ‌صورت مجازي برگزار شد، مجيد قاسمي به عنوان رييس جلسه، محمدرضا صادقي‌مقدم و علي‌اكبر امين‌تفرشي به عنوان اعضاي هيات ‌رييسه و صديقه نعيميان به عنوان منشي جلسه انتخاب شدند. در اين جلسه ضمن ارايه گزارش عملكرد بانك‌ پاسارگاد به ‌طور شفاف و كامل، به سوالات سهامداران نيز پاسخ داده ‌شد. رشد 36.53 درصدي در ميزان سپرده‌هاي بانك ‌پاسارگاد نسبت به سال 1397، رشد تسهيلات اعطايي توسط بانك به ميزان 29.06 درصد نسبت به سال 1397، كاهش ميزان ذخيره مطالبات مشكوك‌الوصول نسبت به سال مالي گذشته، رشد دارايي‌هاي بانك به ميزان 32.07 درصد نسبت به سال 1397، افزايش 29 درصدي در ميزان سود خالص بانك نسبت به سال مالي گذشته، رشد چشمگير در فعاليت‌هاي ارزي و بين‌المللي بانك پاسارگاد به ‌رغم وجود مشكلات در حوزه مبادلات ارزي، ارتقاي خدمات بانكداري ‌الكترونيك بانك ‌پاسارگاد و انجام بيش از 96 درصد از تراكنش‌ها توسط مشتريان به‌ صورت غيرحضوري و... از موارد مطرح شده در خصوص عملكرد بانك‌ پاسارگاد در سال 1398 بود. در ادامه اين مجمع‌ ضمن تصويب صورت‌هاي مالي بانك‌ پاسارگاد و معاملات مشمول ماده 129 قانون تجارت توسط سهامداران، مبلغ 50 ريال به عنوان سود نقدي تصويب شد كه پس از مهر ماه سال جاري قابل پرداخت خواهد بود. لازم به ذكر است، بانك ‌پاسارگاد مبلغ ۴۹۱ ريال سود به ازاي هر سهم محقق كرده است كه پس از كسر ۱۵ درصد از آن بابت اندوخته قانوني ۵ درصد به عنوان اندوخته احتياطي و ۲۶۷ ريال به عنوان سود تسعير ارز و در نهايت ۱۰ درصد از سود باقي‌مانده معادل ۵۰ ريال به ازاي هر سهم تقسيم شد. همچنين با رأي سهامداران موسسه حسابرسي دايارهيافت به عنوان بازرس اصلي و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمي بانك ‌پاسارگاد تعيين شدند. بر اساس اين گزارش در مجمع عمومي عادي به ‌طور فوق‌العاده بانك‌ پاسارگاد نيز در خصوص افزايش سرمايه از محل سود انباشته تصميم‌گيري شد. در اين راستا افزايش سرمايه از محل اندوخته تسعير ارز طي يك مرحله عملياتي خواهد شد و سرمايه بانك از ۵۰ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال به ۶۵ هزار ۵۲۰ ميليارد ريال به ميزان 30 درصد(معادل 3 سهم جايزه به ازاي هر10 سهم) افزايش يافت. اين افزايش سرمايه در راستاي بهبود نسبت كفايت سرمايه و افزايش سقف اعطاي تسهيلات است.

 

انقلاب در توسعه زيرساخت‌ حمل و نقل كشور

عباس خطيبي، معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور و هيات همراه دوشنبه 30 تير ماه از خط توليد ذوب آهن اصفهان و كارگاه توليد ريل اين شركت بازديد كرد. خطيبي گفت: از همه تلاشگران ذوب آهن اصفهان كه در راستاي توليد ريل ملي و خودكفايي كشور نسبت به تامين اين كالاي استراتژيك تلاش كردند به ويژه مهندس يزدي‌زاده، مديرعامل اين شركت كه اهتمام ويژه‌اي در اين خصوص داشتند، تشكر و قدرداني مي‌كنم. او افزود: در سال 97 صحبت از ريل ملي مطرح شد و هم‌اكنون كه در سال 99 قرار داريم، مصرف ريل ما در پروژه‌هاي مختلف كشور در شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل از ذوب آهن اصفهان تامين مي‌شود.

جناب ايرانسل بي‌خيال كنسرت سالار عقيلي شو

قرار است جمعه سالار عقيلي يك كنسرت آنلاين برگزار كند؛ رويدادي كه در فضاي مجازي، واكنش‌هاي بسياري در پي داشته است. كاربران، شركت ايرانسل را به عنوان برگزاركننده اين رويداد نشانه گرفته‌اند. يكي، دو ماه پيش هم ايرانسل كنسرتي را براي همايون شجريان برگزار كرد، خيلي‌ها هم براي خريد بليت دست به جيب شدند؛ اما در شب مورد نظر سامانه‌هاي برگزاري اين كنسرت آنلاين قطع شدند و مخاطبان نتوانستند از كنسرت مورد نظرشان استفاده كنند. مخاطبان كه ظاهرا دل بسيار پري از اتفاق قبلي دارند، خط و نشان مي‌كشند كه جناب ايرانسل كوتاه بيا؛ چرا مي‌خواهي باز هم همان بلاي قبلي را سرمان بياوري.

نخستين گزارش سالانه ديجي‌كالا منتشر شد

كتاب گزارش سال ۹۸ ديجي‌كالا روز دوشنبه ۳۰ تير ماه در رويدادي آنلاين با حضور سعيد و حميد محمدي، بنيانگذاران و مديران عامل گروه‌ ديجي‌كالا رونمايي و منتشر شد. اين نخستين گزارش سالانه ديجي‌كالاست كه به شكل عمومي منتشر مي‌شود و گزيده‌اي از آمار و داده‌هاي گروه ديجي‌كالا به شمار مي‌رود كه از دپارتمان هوش تجاري (Business Intelligence) اين سازمان استخراج شده است. بر اساس اين گزارش تعداد كاربران يكتــاي ماهانــه (Monthly Unique Visitors) ديجي‌كالا در سال ۹۸ به ۲۶ ميليون نفر رسيد و متوسط مبلغ هر سفارش در اين سال ۴۹۶ هزار تومان بوده است. در سال ۹۸ تنوع كالاهاي اين شركت به بيش از دو ميليون و ۲۰۰ هزار كالا رسيد. طبق گزارش سال ۹۸ ناوگان ديجي‌كالا در اين سال براي ارسال كالاهاي مشتريان ۳۳ ميليون كيلومتر مسافت را طي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون