• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4701 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد

5 روز پس از انتشار گزارش « شهري كه تاب ما ندارد» در روزنامه « اعتماد»

«ما» به‌ميان مردم بازگشت

گروه اجتماعي| انتشار روايت قصه سرگذشت مجسمه ما در روزنامه اعتماد فرصتي براي گفت‌وگو بين «ما»يي را رقم زد كه از يك‌سو گزارشگر و خبرنگار بوديم و از سوي ديگر مجسمه‌ساز و در ضلع سوم مسوولان اجرايي يعني شهرداري تهران. فضايي كه انتشار گزارش «اعتماد» با تيتر «شهري كه تاب ما ندارد» به وجود آورد و نگاه مثبت مسوولان شهرداري منطقه 6 تهران سبب شد تا در كمتر از يك هفته سازنده مجسمه با مسوولان شهرداري به گفت‌وگو بنشينند و درنهايت در دومين روز از مرداد 99 و تنها 5 روز بعد از انتشار گزارش مجسمه ما از انبار شهرداري به پارك لاله انتقال داده شود و با همفكري ميان نماينده سازمان زيباسازي شهرداري تهران و روابط عمومي شهرداري منطقه 6 با سازنده مجسمه ما محلي جانمايي و اين مجسمه در آن قرار گرفت. حالا مجسمه ما از دومين روز مرداد تا 10 روز ديگر قرار است مرمت شود تا به‌طور رسمي از بازگشتش به شهر و ميان مردم رونمايي شود. شاهين صيقلي، سازنده مجسمه ما كه پنجشنبه در پارك لاله بر مراحل انتقال و جانمايي حضور و نظارت داشت به خبرنگار «اعتماد» گفت: پس از تماس آقاي پناهي، روابط عمومي شهرداري منطقه 6 تهران و گفت‌وگويي مفصل درباره فضا و چگونگي بازگشت مجسمه قرار شد در اسرع وقت با آقاي دانشور نماينده سازمان زيباسازي شهرداري تهران در پارك لاله حاضر شويم و براي استقرار مجسمه محلي را درنظر بگيريم. 
اين مجسمه‌ساز در توضيح مذاكرات صورت گرفته بين خود و مسوولان شهرداري تهران نيز گفت: با بررسي مناطق مختلف پارك لاله با حضور آقاي كاظمي، مدير پارك و ديگر نمايندگان شهرداري منطقه 6 و سازمان زيباسازي درنهايت به اين جمع‌بندي رسيديم كه مجسمه ما، در محدوده در شرقي پارك لاله مستقر شود كه ظهر پنجشنبه جرثقيل مجسمه را به محل منتقل كرد و بلافاصله نيز براي عمليات مرمت و بازسازي دور آن داربست بسته شد.  به گفته صيقلي، سازنده اين مجسمه، صورتجلسه‌اي بين طرفين امضا شد كه در آن محل جانمايي مشخص و تاكيد شده بود و همچنين مقرر شده بود كه سازنده مجسمه ظرف 10 روز اين اثر را مرمت و مجددا تحويل شهرداري و سازمان زيباسازي آن بدهد. 
همچنين در جلسه روز پنجشنبه مقرر شد كه سازنده مجسمه با ارسال نامه‌اي به سازمان زيبا‌سازي شهرداري تهران شرايط براي مستندنگاري اثر و شناسنامه‌دار شدن آن را فراهم كند تا اين اثر نيز شناسه و هويت خود را در اسناد شهري داشته باشد. 
در حال حاضر مجسمه قابل رويت نيست و دور آن داربست بسته شده است اما با همراهي شهرداري و مجسمه‌ساز به‌زودي قرار است اين اثر به رويت عموم مردم برسد. 
در فاصله 28 تير 99 تا روز پنجشنبه گذشته گزارش و عكس‌هايي كه روزنامه اعتماد از محل انبار شدن اين مجسمه منتشر كرده بود محل بحث و تبادل‌نظر در شبكه‌هاي اجتماعي به ويژه توييتر شد. بسياري از هنرمندان نيز سعي در خلق آثاري با مفهوم ما داشتند و در عين حال بخشي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نيز سعي در تخريب مسوولان كشورمان داشتند. اما آنچه بار ديگر در تجربه به خوبي لمس شد اثر روزنامه‌نگاري در ايجاد فضايي براي گفت‌وگو و حل و فصل اختلاف‌نظر بود تا آنجا كه بسياري از سوءتفاهم‌هاي ايجاد شده در انتقال مجسمه ما به انبار اينك برطرف شده و بار ديگر مشخص شد كه با گفت‌وگو و مشورت مي‌توان نتايج اجتماعي بهتري كسب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون