• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4703 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ مرداد

مولوي عبدالحميد در‌ نامه‌اي به رييس قوه قضاييه خواستار شد

مرخصي استعلاجي براي نرگس محمدي

واكنش‌ها به ابتلاي نرگس محمدي به كرونا همچنان ادامه‌دار و حالا در آخرين نمونه از اين واكنش‌ها شيخ‌الاسلام مولوي عبدالحميد، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در نامه‌اي به سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه با اشاره به وضعيت بيماري كروناي نرگس محمدي در زندان زنجان خواهان اعطاي «مرخصي استعلاجي» به اين كنشگر مدني شده است.
نرگس محمدي كه به اتهام‌ «اجتماع و تباني به قصد ارتكاب جرم عليه امنيت كشور»، «فعاليت تبليغي عليه نظام» و «تشكيل و اداره گروهك غيرقانوني لگام» مجموعا به ۱۶ سال محكوم شده و مشغول گذراندن دوران محكوميت خود است، حالا مدتي است به كرونا مبتلا شده است. اگرچه اين كنشگر مدني دوران ابتدايي محكوميتش را در زندان اوين گذراند، اما دي‌ماه ۹۸ و پس از تحصني درون زندان و در حمايت از خانواده‌هاي معترضان آبان‌ماه 98، از اوين به زندان زنان زنجان منتقل شد. تيرماه بود كه برخي اعضاي خانواده نرگس محمدي از ابتلاي او به كرونا خبر دادند. بيماري كه اين روزها خانواده‌هاي بسياري را درگير كرده و همزمان نگراني‌هايي را براي خانواده زندانيان به وجود آورده است. نگراني‌ها از ابتلاي نرگس محمدي به كرونا اما عمدتا از آنجا بود كه او همزمان به آمبولي ريه هم مبتلاست. 
چندي پس از اعلام خبر ابتلاي محمدي به كرونا، او با نگارش و انتشار نامه‌اي از داخل زندان، خبر ابتلايش به كرونا را تاييد كرد و انتقاداتي را نيز نسبت به نبود امكانات بهداشتي و دارو مطرح كرد. اگرچه چند روز بعد 20:30 صداوسيما و خبرگزاري ميزان ويديويي منتشر كردند كه نشان از معاينه نرگس محمدي داشت اما او چند روز پس از پخش اين ويديو، با انتشار مجدد نامه‌اي از زندان، ويديوي منتشر شده را حاوي تنها بخشي از آنچه اتفاق افتاده، توصيف كرد. اگرچه محمدي در همان نامه گفته بود كه حالش بهتر است اما او علاوه بر ابتلا به كرونا اين روزها از دلتنگي براي فرزندانش هم رنج مي‌برد. بنا بر گفته‌هاي خودش و ويديويي كه در هفته گذشته «كيانا و علي»، 2 فرزند او كه ساكن فرانسه‌اند، منتشر كرده‌اند ظاهرا نرگس محمدي  11 ماه موفق به برقراري تماس با فرزندانش نبوده است. خبري كه واكنش‌هاي بسياري از سوي افكار عمومي به ‌همراه داشت اما در نهايت ديروز تقي رحماني، همسر نرگس محمدي خبر داد كه نرگس محمدي با فرزندش علي تماس گرفته است. اگرچه با تماس محمدي با فرزندان مشكل بي‌خبري 11 ماهه آنها حل شده اما او همچنان از بيماري كرونا در رنج است و بر همين اساس ديروز شيخ‌الاسلام مولوي عبدالحميد در نامه‌اي به رييس قوه قضاييه، با اشاره به وضعيت بيماري كروناي نرگس محمدي در زندان زنجان، «مرخصي استعلاجي» او را خواستار شده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوي عبدالحميد در اين نامه با استناد به توصيه پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وسلم در حجه‌الوداع مبني بر ترحم به زنان خاطرنشان كرد كه «رافت و رحمت اسلامي اقتضا مي‌كند به ايشان مرخصي استعلاجي داده شود.» امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشي از اين نامه به «تخفيف» قرآن و سيره نبوي در حق تمام بيماران هم اشاره و تاكيد كرد كه «درخواست داريم به همه مريضان كرونايي كه با شديدترين وباي عصر دست‌وپنجه نرم مي‌كنند و در زندان به ‌سر مي‌برند، مرخصي داده شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها