• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4706 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد

پاسخ توانير به يك گزارش

خاموشي برنامه‌ريزي شده‌اي در كشور نداريم

روابط عمومي و امور بين‌الملل توانير در واكنش به گزارش ديروز روزنامه با عنوان «بازگشت خاموشي‌ها در تابستان گرم» پاسخي ارايه كرده كه مطابق قانون مطبوعات، عينا منتشر مي‌شود.
سردبير محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام
پيرو انتشار مطلبي با عنوان «بازگشت خاموشي‌ها در تابستان گرم» در مورخ 8/5/99 در آن روزنامه اعتماد محترم، موارد ذيل به منظور تنوير افكار عمومي ارسال مي‌شود.
1- خوشبختانه با برنامه‌ريزي‌هاي و اقدامات انجام شده در بخش‌هاي توليد و انتقال و همچنين اقدامات مديريت مصرف براي عبور از اوج بار سال 99 (با عنوان برنامه 099) هيچ خاموشي برنامه‌ريزي شده‌اي در كشور نداريم و شبكه سراسري در پايداري كامل است. بر اساس اين برنامه بيش از 250 هزار تفاهمنامه همكاري مشتركان صنعتي و كشاورزي و... براي كاهش مصرف در ساعات اوج مصرف سال 99 منعقد شده كه به صورت داوطلبانه و تشويق‌محور بوده و مشتركان مي‌توانند با كاهش و جابه‌جايي مصرف به ساعات غير اوج از مشوق‌هاي صنعت برق نيز برخوردار مي‌شوند.
 اهم برنامه‌هاي مديريت مصرف جلب همكاري صنايع براي كاهش بار و تغيير ساعات كار شهرك‌هاي صنعتي، مديريت بار چاه‌هاي كشاورزي، استفاده از مولدهاي خودتامين ادارات، مراكز نظامي و مراكز مذهبي، جلب همكاري ايستگاه‌هاي CNG، توسعه كنتورهاي هوشمند و كنترل بار مشتركان پرمصرف، استفاده از اينترنت اشيا و فناوري‌هاي نوين، تغيير ساعات كار ادارات، توسعه استفاده از استارت‌آپ‌ها و كنترل بار روشنايي است كه مجموعه اين اقدامات منجر به مهار رشد اوج مصرف شده است.
همچنين مفتخريم در هفته جاري كه گرم‌ترين روزهاي سال سپري شد، با همكاري‌هاي صورت گرفته توسط مشتركان در سراسر كشور، شبكه سراسري برق تحت كنترل بوده و با پايداري كامل اداره شد.
2- با توجه به اينكه مصرف برق در تابستان افزايش مي‌يابد و در اين شر ايط به دليل افزايش ناگهاني مصرف برق، اتفاقات و حوادث شبكه (آسيب‌ديدگي تجهيزات) اجتناب‌ناپذير است.
در اين شرايط كاركنان صنعت برق بلادرنگ نسبت به رفع عيب و بازيابي شبكه به شرايط عادي در كمترين زمان ممكن اقدام مي‌نمايند.
3- صنعت برق متعهد است كه هرگونه خاموشي يا رخدادي در صنعت برق را با صداقت كامل و با شرح دلايل آن براي مشتركان خود اطلاع‌رساني نمايد.
4- در صورتي كه وسايل برقي مشتركان به دليل اتفاقات شبكه آسيب ببيند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه بيمه مشتركان برق به آدرس
http://bime.tavanir.org.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام كنند. صنعت برق نيز موظف است پس از بررسي، مراتب را به شركت بيمه ارجاع و پس ازآن نسبت به پرداخت مبلغ خسارت وارد شده اقدام مي‌شود.
5- جمهوري اسلامي ايران نسبت به تبادل انرژي با كشورهاي همسايه بر اساس تعهدات فيمابين اقدام مي‌كند. به عبارت ديگر از برخي كشورهاي منطقه واردات برق داشته و به برخي از كشورها نيز برق را صادر مي‌كنيم. اين امر با توجه به افق زماني كشورها و ساعت اوج مصرف برق در كشورهاي همسايه انجام مي‌شود. از آنجا كه صنعت برق خود را متعهد به تامين نياز هموطنان عزيز مي‌داند، تبادل برق ابتدا با اولويت تامين مصرف برق داخل كشور صورت مي‌گيرد.
ابوذر صالحي
مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل توانير

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون