• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4711 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

وكيل احمدي‌نژاد از شكايت از رفيق‌دوست در پي طرح خاطره‌اي درباره انتخابات 84 خبر داد

عليه خاطره‌بازي

وكيل محمود احمدي‌نژاد خبر داد كه رييس دولت نهم و دهم از محسن رفيق‌دوست شكايت كرده است. سيد عادل حيدري، وكيل محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگويي كه ديروز با ايلنا داشت، با اشاره به مطلبي كه در كتاب خاطرات محسن رفيق‌دوست در مورد پيش‌بيني سفير انگليس از رييس‌جمهوري شدن احمدي‌نژاد منتشر شده، توضيح داد كه ادعاهاي مطرح شده در اين كتاب به خواننده چنين القا مي‌كند كه انتخابات در ايران به‌طور كلي، «عاري از اصالت و صحت» است. حيدري گفته: «متاسفانه اين اكاذيب توسط يك معاند نظام منتشر نشده بلكه از سوي آقاي محسن رفيق‌دوست كه خود را طرفدار مطلق نظام، جمهوريت آن و ولي‌فقيه مي‌داند، منتشر شده است.» وكيل محمود احمدي‌نژاد همچنين تاكيد كرده كه مطلب منتشر شده بيشتر از آنكه تخطئه و تخريب احمدي‌نژاد باشد، باعث بي‌آبرو كردن نظام جمهوري اسلامي است و اولين برداشت از اين «اكاذيب» براي هر خواننده، اين است كه انتخابات ايران از سوي انگليس مهندسي شده و از همه بدتر اينكه رييس‌جمهوري نظام اسلامي را انگلستان تعيين مي‌كند. به گفته حيدري، احمدي‌نژاد، «به ‌دليل اينكه دروغ‌هاي انتشار يافته توسط آقاي رفيق‌دوست، تخطئه و تخريب نظام است» خواهان رسيدگي قضايي به اين پرونده شده است.
اشاره وكيل محمود احمدي‌نژاد به جلد سوم خاطرات محسن رفيق‌دوست است كه به تازگي در قالب مجموعه مصاحبه‌هايي به بيان خاطرات او در فاصله سال‌هاي ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ پرداخته است. در بخشي از اين كتاب كه با عنوان «براي تاريخ مي‌گويم» به كوشش سعيد علاميان منتشر شده، محسن رفيق‌دوست به رفاقتش با سفير فلسطين اشاره كرده و از او خاطره‌اي در مورد اظهارنظر سفير انگليس در ارتباط با رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد نقل مي‌كند. رفيق‌دوست گفته «{سفير فلسطين} آمد پيش من... گفت فلاني، ديشب جلسه همه سفراي (خارجي مقيم ايران) بود و بحث انتخابات (۱۳۸۴) ايران شد، هر كس چيزي مي‌گفت. يكي مي‌گفت آقاي هاشمي مي‌شود، يكي مي‌گفت قاليباف، يكي هم مي‌گفت آقاي لاريجاني و... سفير انگليس [ريچارد دالتون]سرش پايين بود چيزي نمي‌گفت. از سفير انگليس سوال كرديم شما چرا حرف نمي‌زنيد؟ سرش را بلند كرد و گفت كه «همه‌تان اشتباه مي‌كنيد، رييس‌جمهور ايران، شهردار تهران[احمدي‌نژاد] است.» گفتيم او كه ثبت‌نام نكرده؟ گفت «خب ثبت‌نام مي‌كند. خواستم اين خبر را به تو بدهم...» در ادامه نيز به نقل از سفير فلسطين آمده كه چند روز بعد از برگزاري انتخابات و رفتن هاشمي و احمدي‌نژاد به مرحله دوم، سفير انگليس با وجود اينكه آراي هاشمي تا آن لحظه بيشتر بود، تاكيد كرده كه رييس‌جمهوري «شهردار تهران» است.
اين بخش از خاطرات محسن رفيق‌دوست اواخر تيرماه امسال بازتاب بسياري در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي داشت و برخي در مدح و برخي ديگر در مذمت آن سخن گفته و برخي مدعي شدند كه اين نوشته‌ها راست و صادقند و برخي تاكيد كردند دروغ و كذبند. در اين ميان عباس عبدي، تحليلگر سياسي اما از جمله اصلاح‌طلباني بود كه در «اعتماد» نوشت براي تخطئه احمدي‌نژاد نياز به بازي تاريخي نيست؛ چراكه عملكرد او در سال‌هاي رياست‌جمهوري بهترين دليل براي تخطئه او است. او محسن رفيق‌دوست را خطاب قرار داد و پرسيد چرا او كه سال‌ها در مقام‌هاي بالاي نظامي و اقتصادي بوده، اين موضوع را به مقامات سياسي و امنيتي منتقل نكرده و اگر كرده، چرا منجر به نتيجه نشده است؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون