• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4711 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

زندگي ديويد بكام مقابل دوربين

غريب‌پور درسگفتارهاي «تئاتر عروسكي» را آماده مي‌كند

گروه هنر و ادبيات

مستند زندگي ديويد بكام ساخته مي‌شود

به گزارش ايرنا «ديويد بكام» ستاره سابق تيم‌هاي منچستريونايتد و رئال‌مادريد براي ساخت مستندي درباره زندگي خود با شبكه‌هاي نتفليكس و آمازون پرايم وارد مذاكره شد. به گزارش روزنامه انگليسي ايونينگ استاندارد، پخش ميني‌سريال ۱۰ قسمتي آخرين رقص
(The Last Dance) از نتفليكس كه جريان حضور حرفه‌اي مايكل جردن در دنياي بسكتبال را دنبال مي‌كند، ديويد بكام ستاره سابق فوتبال انگليس را به ساخت مستندي درباره زندگي خود ترغيب كرد. اين مستند ماجراهاي زندگي حرفه‌اي و شخصي بكام پس از بازنشستگي از مستطيل سبز و به ويژه داستان راه‌اندازي باشگاه اينتر ميامي را به تصوير مي‌كشد و تركيبي از محتواي جديد و فيلم‌هاي آرشيوي خواهد بود. بكام اين مستند را در كمپاني فيلمسازي استوديو ۹۹ كه سال قبل تاسيس كرد، مي‌سازد و همين حالا نيز مذاكراتي را در اين باره با شبكه‌هايي چون نتفليكس و آمازون پرايم آغاز كرده است. ديويد بكام ۴۵ ساله فوتباليست بازنشسته محبوب انگليسي و مديرعامل تيم فوتبال اينتر ميامي است كه سال ۲۰۱۳ پس از بازي براي باشگاه‌هايي چون منچستريونايتد، رئال‌مادريد، گلكسي و ميلان در تيم فرانسوي پاري‌سن‌ژرمن از مستطيل سبز خداحافظي كرد.

آماده پخش مي‌شود

بهروز غريب‌پور نويسنده و كارگردان باسابقه تئاتر عروسكي از ضبط پروژه‌اي مهم با موضوع درسگفتارهاي «تئاتر عروسكي» در بخش خصوصي خبر داد كه بعد از آماده‌سازي تصاوير ضبط شده، پخش خواهد شد. بهروز غريب‌پور مدرس و كارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر عروسكي «آران» درباره فعاليت‌هاي خود در وضعيت كرونايي فعلي، به مهر گفت: از ۲۵ روز پيش ضبط سلسله درسگفتارهايي درباره تئاتر عروسكي را كه رامين بيات از كارگردان‌هاي جوان تئاتر باني آن است، شروع كرديم. او با بيان اينكه اين درسگفتارها راجع به اهميت نمايش عروسكي در ايران و جهان و همچنين گروه تئاتر عروسكي «آران» و سهمش در اعتلاي تئاتر عروسكي ايران است، افزود: با همكاري اعضاي گروه و بنياد رودكي اين كار انجام شد. غريب‌پور با اشاره به اينكه مجموعه فيلم‌هاي گرفته شده با حضور عوامل حرفه‌اي انجام شده، توضيح داد: حدود ۳۰۰ ساعت فيلم گرفته شده است. سعي كرديم با پيش‌بيني اينكه اضافه گويي نشود و موثر بر تماشاگري كه اين دوره‌ها را مي‌بيند باشد، به ريزترين امور مربوط به تئاتر عروسكي تا فلسفه وجودي نمايش عروسكي پرداخته شده است. سرپرست گروه تئاتر عروسكي «آران» تاكيد كرد: نمايش عروسكي، نياز ابدي و ازلي براي بشريت بوده و هست و در اين درسگفتارها به موضوع توجه ويژه شده است. اين هنرمند با سابقه تئاتر ايران تصريح كرد: اگر شرايط كرونايي موجود نبود اين پروژه بزرگ آغاز و به سرانجام نمي‌رسيد، زيرا نوشتن بخش‌هاي مختلف پروژه و همچنين تصويربرداري آن نيازمند زمان بود. غريب‌پور در پايان سخنان خود درباره زمان ارايه و پخش اين درسگفتارها يادآور شد: كمپاني خصوصي آرتيويست توليد اين پروژه را عهده‌دار بوده و مراحل تدوين پروژه در حال انجام است و بعد از اين مرحله زمان و نحوه چگونگي پخش آن مشخص خواهد شد.

پخش بين‌المللي فيلم كاوه مظاهري آغاز شد

«بوتاكس» اولين فيلم بلند كاوه مظاهري است كه پخش بين‌المللي آن به تازگي آغاز شده است. بخش‌هايي از اين فيلم كه ساخت آن در سال گذشته به اتمام رسيد در آلمان فيلمبرداري شده است. سوسن پرور، مهدخت مولايي، سروش سعيدي، محسن كياني و مرتضي خانجاني از بازيگران فيلم «بوتاكس» هستند. فيلم «بوتاكس» توليد مشترك ايران و كاناداست و با سرمايه‌گذاري محسن كياني، ساسان سعيدي، كاوه مظاهري، سروش سعيدي و گروه همراهان انديشه ققنوس ساخته شده است. 2 فيلم كوتاه آخر كاوه مظاهري، «روتوش» و «شهربازي» پيش از اين به عنوان نماينده ايران در رقابت آكادمي اسكار شركت داشته است.

دي‌كاپريو با اپل قرارداد بست

اپل قراردادي با «اپين وي» كمپاني توليد محصولات سينمايي متعلق به لئوناردو دي كاپريو منعقد كرد. به گزارش مهر برمبناي اين قرارداد چند ساله «اپين وي» برنامه‌هاي تلويزيوني براي اپل توليد مي‌كند. اين كمپاني همين حالا هم قرارداد توليد ۲ پروژه را با اپل در دست اجرا دارد كه يكي از آنها توليد «قاتلان ماه كامل» به كارگرداني مارتين اسكورسيزي با بازي دي كاپريو و ديگري سريال تريلر «دختران درخشان» است كه دي كاپريو تهيه‌كننده اجرايي آن است و اليزابت ماس در آن نقش‌آفريني مي‌كند. «اپين وي» پيش‌تر نيز توليد فيلم‌هاي دي كاپريو را انجام داده كه «بازگشته از گور»، «گرگ وال استريت»، «هوانورد» و «شاتر آيلند» از آن جمله آنها هستند. اين كمپاني توليدات ديگري هم داشته كه توليد فيلم‌هاي بلندي چون «شب عيد» جورج كلوني از جمله آنهاست. توليد مستندهايي چون «ويرونگا»، «درياي سايه‌ها»، «يخ بر آتش» و «و ما سبز مي‌شويم» هم از محصولات همين كمپاني هستند. در بخش تلويزيوني نيز «اپين وي» به تازگي توليد سريال‌هاي تاريخي «گرنت» و «چيزهاي درست» را براي ديزني پلاس انجام داده است. دي كاپريو جديدترين چهره درجه يكي است كه با اپل قرارداد توليد بسته است. اپرا وينفري، آلفونسو كوارون، جوليا لوييس- دريفوس، جاستين لين، ادريس البا و كري ارين از ديگر چهره‌هايي هستند كه پيش‌تر براي اين سرويس مشغول توليد بوده‌اند.

«بي‌وزني» به شبكه نمايش خانگي و فيليمو آمد

فيلم سينمايي «بي‌وزني» به نويسندگي و كارگرداني مهدي فرد قادري در شبكه نمايش خانگي و فيليمو منتشر شد. فيلم سينمايي «بي‌وزني» به كارگرداني مهدي فرد قادري و تهيه‌كنندگي مرتضي شايسته از سه‌شنبه
۱۴ مرداد در شبكه نمايش خانگي و همچنين در فيليمو توزيع شد. اين فيلم كه اكران آن به دليل شيوع ويروس كرونا در هفته ابتدايي متوقف شد، در جشنواره‌هاي مختلف جهاني حضور داشته است و جوايز مختلفي از جمله جايزه بهترين فيلم جشنواره تجربي پرو، جايزه ويژه هيات داوران جشنواره ماراتن يونان و جايزه بهترين كارگرداني آكادمي كاروليناي شمالي امريكا اشاره كرد. اميرعلي دانايي، بهاره كيان‌افشار، نسيم ادبي، ياسر جعفري، جلال فاطمي، سپيده مرادپور و تينا پاكروان در اين فيلم به ايفاي نقش پرداختند. هدايت فيلم و علي صفايي سنگسري سرمايه‌گذاران دومين فيلم سينمايي فرد قادري هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون